Więcej ciekawych tekstów znajdziesz na stronie głównej Gazeta.pl.
Volkswagen California to deklaracja motoryzacyjnego stylu życia. Pełnowartościowy VW bus, odpowiedni na każdy dzień roku, którego w kilka minut można przekształcić w wyposażony, gotowy na przygodę samochód kempingowy. Teraz marka redefiniuje ten model na nowo. Samochód to okno, przez które można spojrzeć w przyszłość tego kultowego pojazdu.
Na początek rzeczy najważniejsze: California CONCEPT będzie wyposażona w unoszony dach dający przestrzeń o wysokości prawie dwóch metrów. Ten element jest wspólny dla wszystkich generacji Californii — od pierwszej, tej z 1988 roku, aż po dzisiejszy model 6.1. Podczas gdy kultowe detale pozostają niezmiennie takie same, każda generacja tej linii produktowej przynosi ze sobą dodatkowo zupełnie nowe rozwiązania. Nowy koncept to kolejny znaczący krok naprzód. Jego cechy techniczne pozycjonują go jako idealnego kampera czasów współczesnych.
California CONCEPT, jako pierwsza z rodziny, oferuje zalety techniki hybrydowej plug-in. Na pokładzie trafimy na napęd hybrydowy: dzięki zasięgowi elektrycznemu zapewnia bezemisyjną jazdę w codziennym użytkowaniu miejskim, oferując jednocześnie ogromny zasięg na długich trasach. Wyposażona w litowo-jonowe akumulatory, zapewnia niemal całkowicie niezależne zasilanie o napięciu 12 V.
Kompletnej metamorfozie uległy część mieszkalna i kuchenna kampera. Teraz uświadczymy przesuwnych drzwi także od strony kuchni. Pozwala to na jeszcze lepsze zorganizowanie przestrzeni wokół auta. California jest teraz bardziej wszechstronna niż kiedykolwiek wcześniej. Pojazd koncepcyjny wyposażono w markizę na składanych ramionach z lewej strony i w osłonę przeciwsłoneczną po stronie prawej. W ten sposób obie strony auta możemy ochronić przed słońcem lub deszczem. Osłona przeciwsłoneczna rozkłada się w moment, a markizę wyposażono w zintegrowaną korbę, którą bezpiecznie przechowamy w obudowie markizy.
Wraz z zaprezentowaniem tego pojazdu poznaliśmy po raz pierwszy koncepcję trójstrefową, co znacznie poszerza możliwości auta przystosowanego do spędzenia czasu na łonie natury.
Dzięki przesuwnym drzwiom prawa strona pojazdu jest bezpiecznym punktem wsiadania i wysiadania od strony chodnika — podobnie jak w obecnej Californii 6.1. Załadunek i rozładunek pojazdu jest więc równie łatwy i bezpieczny. Na kempingu, osłona przeciwsłoneczna zamienia ten obszar w otwarty namiot, zwiększając poczucie przebywania na świeżym powietrzu.
Całe wnętrze pojazdu za przednimi fotelami o regulowanej wysokości, które można obracać o 180 stopni, jest idealnym przedziałem pasażerskim do codziennego wykorzystywania, oferującym elastyczność znaną z Multivana. Siedziska możemy płasko rozłożyć i szybko przekształcić w strefę relaksu lub ustawić je twarzą w twarz, gdy pasażerowie chcą pograć w gry lub spożyć wspólnie posiłek.
Dodatkowe drzwi przesuwne po stronie kierowcy oraz zamontowanie specjalnej markizy i zaprojektowanie od nowa kuchni tworzy nową przestrzeń do wykorzystania wokół auta. W ten sposób zyskujemy miejsce do gotowania na zewnątrz — dotychczas żadna z Californii nie oferowała nam takiej możliwości.
Nie wyobrażamy sobie Volkswagena Californii bez klasycznego, unoszonego dachu. Tu również nie mogło go zabraknąć, a rozłożenie go jest niezywkle wygodne dzięki elektrycznemu mechnizmowi. Ten składa się z lekkiej aluminiowej skorupy dachu i materiałowych, trójwarstwowych boków z dużym panoramicznym otworem z przodu. Duże okna po bokach zapewnią niesamowite panoramiczne widoki. Zamontowane w nim gniazda USB-C i światła LED dają dostęp do zasilania i oświetlenia. Wysokiej jakości łóżko dachowe ze sprężynami talerzowymi gwarantuje niepowtarzalny i wygodny sen pod gwiazdami.
Tuż przed kierowcą widnieje wielki tablet, który dostarczy wszelkich niezbędnych informacji o pojeździe oraz dostarczy dobrą rozrywkę. Zachwyca też jednym szczegółem -. Można go na przykład odchylić na przegubowym ramieniu i ustawić tak, by był dobrze widoczny z każdego miejsca w przedziale pasażerskim. Można go również obrócić o 90 stopni, co oznacza, że nic nie stoi na przeszkodzie w oglądaniu ulubionego serialu telewizyjnego. Wszystko to oczywiście podczas postoju. Auto wejdzie na rynek już w 2024 roku. Źródło: vw-press.pl