Sportowa 125-ka - Yamaha YZF-R125

Yamaha wraz z nowym rokiem wprowadza na rynek kolejny model ze sportowej serii R. Tym razem jest to motocykl o pojemności 125 cm3, którego głównym zadaniem jest konkurowanie z notująca bardzo dobre wyniki sprzedaży Hondą CBR125R.

Do tej pory w klasie motocykli do 125 cm3 prywat wiodły silniki dwusuwowe, jednak za sprawą norm unijnych dotyczących emisji spalin ich czas bezpowrotnie minął. Motocykle czterosuwowe, których osiągi są o wiele gorsze niż dwusuwów aby pozyskać klientów muszą czymś przyciągnąć ich uwagę.

Nowy model Yamahy stylistycznie stara się upodobnić do motocykla a nie motoroweru. Wymiarami i stylistyką niewiele różni się od maszyn o większych pojemnościach. R125 stylizowana jest na "starszą siostrę" R6. Główne podobieństwa to agresywny wygląd, podwójny przedni reflektor, 17 calowe koła oraz zbliżone wymiary - 125-ka jest tylko 2,5 cm krótsza i 0,5 cm węższa.

O czym warto wspomnieć to fakt, iż przy projektowaniu YZF brali udział inżynierowie, którzy pracowali przy pozostałych modelach serii R czyli wspomnianej R6 i R1. Efektem tego jest zastosowanie stalowej ramy Deltabox, aluminiowego wahacza i widelców teleskopowych. Wszystkie te elementy oraz tarczowe hamulce Brembo dodają nowej "erce" sportowego charakteru.

Nowoczesny czterosuwowy silnik o pojemności 124 cm3 pozwala na osiągnięcie mocy 15KM przy 9000 obrotów. Przy tym waga 126 kg. i 6 biegowa skrzynia pozwalają na osiągnięcie w miarę przyzwoitych osiągów jak na motocykl tej klasy. Prędkość maksymalna to około 140 km/h.

Śmiała, agresywna stylistyka, mocny silnik jak na czterosuw i sportowe zawieszenie mogą sprawić, iż będzie to ciekawa propozycja dla posiadaczy kategorii A1 lub też osób, które dopiero zaczynają swoją przygodę ze sportowymi motocyklami.

YZFR dostępna będzie w czterech malowaniach: Burning Blue (granatowy), Midnight Black (czarny), Sports White (biały) i Impact yellow (żółty).

 

Maciej Kapuściński

Dane techniczne:

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.