Problemy z dostępnością samochodów i szalejąca motoinflacja położyły się cieniem na zeszłym roku w polskiej branży motoryzacyjnej. Rok 2022 zakończył się na minusie. W sumie zarejestrowano nad Wisłą 419 765 nowych samochodów, a więc o 6 proc. mniej niż w 2021 r - podaje Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR w swoim najnowszym raporcie. Od lat nie zmienia się też struktura rynku. Sprzedaż napędzają klienci flotowi. Zakupy indywidualnych to niecałe 29 proc.
Rok kończymy pod kreską, ale są producenci, którzy wykorzystali kryzys i wzmocnili swoją pozycję. Jednym z nich jest właśnie Toyota. Japończycy znacznie lepiej poradzili sobie w kryzysowych czasach i zdystansowali głównych konkurentów. Toyota to absolutny dominator nad Wisłą. W 2022 r. zarejestrowano 73 868 nowych toyot.
Tak prezentuje się top10 najchętniej kupowanych marek w 2022 r.:
Dziesiątka ulubionych modeli została zdominowana przez toyoty. Zdecydowanym liderem jest Corolla, ale świetne wyniki osiągnęły też Yaris, RAV4, Yaris Cross i C-HR. Co ciekawe, w pierwszej dziesiątce nie ma ani jednego niemieckiego samochodu. Honoru grupy VAG broni osamotniona Octavia.