Toyota rozszerza produkcję w Wałbrzychu. Teraz Yaris ma zupełnie polskie serce
Nie mamy w Polsce krajowej marki, ale jesteśmy potęgą w produkcji motoryzacyjnych podzespołów. Po najnowszym rozszerzeniu produkcji w zakładach Toyota Motor Manufacturing Poland powstają wszystkie elementy zaawansowanych technicznie napędów hybrydowych do modeli Yaris oraz Yaris Cross.
I nie tylko do nich. TMMP w kwietniu 2021 roku rozpoczęła w Wałbrzychu produkcję elektrycznej przekładni do napędów hybrydowych z silnikiem o poj. 1,5 l. Druga linia produkcyjna tych podzespołów zostanie uruchomiona w czwartym kwartale 2021 roku. Ich łączna zdolność produkcyjna 350 tys. sztuk rocznie przy pracy na trzy zmiany.
Od 2018 roku fabryka Toyoty w Wałbrzychu wytwarza podobne przekładnie, ale przeznaczone do napędów z silnikiem o poj. 1,8 l. W drugim zakładzie w Jelczu-Laskowicach są produkowane silniki silniki benzynowe TNGA (Toyota New Global Architecture) o poj. 2 l oraz 1,5 l.
W pierwszym kwartale 2022 roku możliwości produkcyjne zostaną powiększone o dodatkowe linie wytwarzające silniki o poj. 1,5 l w obu fabrykach Toyoty. Będzie to oznaczać rocznie dodatkowe 155 tys. sztuk takich jednostek napędowych.
Integralnym elementem przekładni jest silnik elektryczny, który wraz ze spalinowym stanowi podstawę hybrydowego napędu Toyoty. Napęd czwartej generacji japońskiej firmy korzysta z obu silników, których współpracę reguluje planetarna bezstopniowa przekładnia. Wraz z uruchomieniem tego projektu TMMP rozpoczyna po raz pierwszy produkcję silników elektrycznych.
Przekładnie hybrydowe Toyoty fot. Jacek Zych / FORUM
Zakłady Toyoty w Polsce są kluczowym elementem europejskiej strategii
Dzięki tym inwestycjom produkcja elektrycznych napędów hybrydowych do Toyoty Yaris i Yaris Cross zostanie podwojona. Zakład w Wałbrzychu prowadzi właśnie rekrutację. Zamierza zatrudnić ponad 300 nowych pracowników.
To kluczowy element strategii Toyota Motor Europe, która chce produkować elektryczne napędów hybrydowych w Europie i realizować obietnicę sprzedaży 1,4 mln pojazdów rocznie do 2025 roku. Za cztery lata 90% sprzedaży japońskiego koncernu będą stanowić auta z zelektryfikowanymi napędami: hybrydy bezobsługowe oraz typu plug-in i pojazdy elektryczne zasilane akumulatorami lub ogniwami wodorowymi.
Podzespoły powstające w fabrykach Toyota Motor Manufacturing Poland na Dolnym Śląsku przede wszystkim trafiają do nowej generacji Toyoty Yaris produkowanej we Francji a od sierpnia b.r. również w Czechach. Są transportowane do montowni samochodów Toyoty, marek koncernu Stellantis oraz Lotusa zlokalizowanych w Europie - Czechach, Wielkiej Brytanii, Francji, Turcji i Rosji - oraz poza nią: w Republice Południowej Afryki i Japonii.
Przekładnie hybrydowe Toyoty fot. Jacek Zych / FORUM
-
Zmiany w mandatach. Od soboty do 250 zł za "niewłaściwy stan sanitarny" pojazdu
-
Każdy kierowca będzie musiał wymienić prawo jazdy. Bezterminowe też. Ile to kosztuje?
-
Masz kod 01.06 w prawie jazdy, a jedziesz bez okularów? Policjant da ci mandat. Musi
-
Obostrzenia. Poszedł na rower, zapomniał maseczki, wrócił z 500-złotowym mandatem
-
Omijaj je szerokim łukiem. Ryzykowane wersje popularnych SUV-ów. Na liście osiem aut
- Kupujemy pierwszy motocykl. Ma być dobry i kosztować do 10 tysięcy zł. Osiem propozycji
- Najmniej i najbardziej awaryjne SUV-y. Ranking "What Car?", auta w wieku od 5 do 20 lat
- Na niemieckie tablice, na cwaniaka, bez biletu. Oszuści w strefach płatnego parkowania
- Siedem rzeczy, które powinien zrobić kierowca po zimie. Unikniesz nerwów i awarii
- Opinie Moto.pl: BMW Z8. Sprawdzamy, czy Clarkson miał rację