Rok 2023 okazał się dla branży motoryzacyjnej nie tak trudny, jak się obawiano i nie mogę się oprzeć wrażeniu, że w świecie motoryzacji po raz pierwszy od 2020 r. słyszę nieśmiałe oznaki optymizmu.
W zeszłym roku w rejestracjach samochodów widać było efekt realizacji banku zamówień złożonych jeszcze w 2022 r. I choć sytuacja materialna we wszystkich europejskich krajach się pogarszała, ogólna liczba rejestracji wzrosła. Wzrosły też zyski wielu producentów aut.
Branża motoryzacyjna jest niezwykle istotna dla europejskiej, w tym polskiej gospodarki, ale wszyscy czujemy, że w Polsce możemy z tej gałęzi przemysłu czerpać więcej korzyści niż do tej pory.
Jak jest naprawdę, co jest największym wyzwaniem w roku 2024 z perspektywy producentów samochodów i co zrobić, by polski przemysł motoryzacyjny wszedł na wyższy poziom? M.in. na ten temat rozmawiam w poniższym wideo z Jackiem Pawlakiem, prezesem Toyota Central Europe.