Jacek Pawlak, prezes Toyota Central Europe: "Okazją do rozwoju jest zmiana. Zainwestujmy w wodór."

Polska branża motoryzacyjna to bardzo istotna część gospodarki naszego kraju i choć ostatnie lata były dla niej dużym wyzwaniem, w końcu słychać głosy optymizmu.

Rok 2023 okazał się dla branży motoryzacyjnej nie tak trudny, jak się obawiano i nie mogę się oprzeć wrażeniu, że w świecie motoryzacji po raz pierwszy od 2020 r. słyszę nieśmiałe oznaki optymizmu.

W zeszłym roku w rejestracjach samochodów widać było efekt realizacji banku zamówień złożonych jeszcze w 2022 r. I choć sytuacja materialna we wszystkich europejskich krajach się pogarszała, ogólna liczba rejestracji wzrosła. Wzrosły też zyski wielu producentów aut.

Branża motoryzacyjna jest niezwykle istotna dla europejskiej, w tym polskiej gospodarki, ale wszyscy czujemy, że w Polsce możemy z tej gałęzi przemysłu czerpać więcej korzyści niż do tej pory.

Jak jest naprawdę, co jest największym wyzwaniem w roku 2024 z perspektywy producentów samochodów i co zrobić, by polski przemysł motoryzacyjny wszedł na wyższy poziom? M.in. na ten temat rozmawiam w poniższym wideo z Jackiem Pawlakiem, prezesem Toyota Central Europe.

Zobacz wideo
Więcej o: