Mitsubishi Mi-Tech Concept. Buggy z innowacyjnym napędem hybrydowym typu PHEV

Salon Samochodowy w Tokio to bastion japońskich producentów. Mitsubishi zaprezentowało tam dwa koncepty. Mi-Tech to sympatyczne buggy z napędem hybrydowym.
Niewielki SUV, wyposażony w napęd elektryczny typu plug-in. Będzie zapewniać niezrównaną przyjemność z jazdy i pewność prowadzenia w każdym terenie i warunkach pogodowych

- obiecuje Mitsubishi w oficjalnym komunikacie prasowym. Mitsubishi Mi-Tech korzysta z konstrukcji opartej na lekkim, kompaktowym nadwoziu, z układem napędowym typu PHEV, wykorzystującym czterosilnikowy elektryczny system 4WD oraz zaawansowane systemy wspomagające kierowcę i dbające o bezpieczeństwo bierne i czynne.

Mitsubishi MI-Tech Concept
Mitsubishi MI-Tech Concept fot. Mitsubishi

Mitsubishi zastosowało w sympatycznym buggy zintegrowany system kontroli dynamiki w układzie S-AWC*4, z czterosilnikowym układem napędu na obie osie i aktywną, dwusilnikową kontrolą znoszenia (AYC)*5 dla każdej z osi. Podczas jazdy w terenie, kiedy dwa koła tracą trakcję, możliwość rozdziału i przeniesienia optymalnego momentu napędowego na dwa koła pozostające nadal na ziemi, zapewnia kontynuowanie jazdy.

Mitsubishi MI-Tech Concept
Mitsubishi MI-Tech Concept fot. Mitsubishi

W nowym układzie napędowym PHEV, zamiast tradycyjnego, tłokowego silnika benzynowego, jako generator-silnik zastosowano lekką, kompaktową turbinę gazową. Jako generator-silnik osiąga wysoką moc maksymalną przy niewielkich rozmiarach i wadze. Kolejną zaletą turbiny gazowej jest możliwość stosowania do jej zasilania różnych paliw, takich jak olej napędowy, nafta i alkohol, dostępnych w różnych regionach świata.

>>> Zobacz naszą relację prosto z Salonu Samochodowego w Tokio:

Zobacz wideo

Mitsubishi MI-Tech Concept to także eksperyment z nowoczesnymi systemami we wnętrzu. Choćby przednia szyba, na której wyświetlane mogą być informacje o warunkach drogowych, otoczeniu i elementach ruchu. W przyszłości rozszerzona rzeczywistość ma zagościć do produkcyjnych samochodów. Naszym zdaniem najważniejszy jest jednak nowy napęd PHEV. Zwłaszcza, jeżeli weźmiemy pod uwafę słowa Takao Kato, dyrektora generalnego MMC:

Koncentrujemy się na elektryfikacji, a w szczególności na rozwijaniu technologii hybrydowych pojazdów typu plug-in (PHEV). Będziemy pracować nad rozszerzeniem naszej oferty zelektryfikowanych pojazdów, wprowadzając nowe modele i technologie w ramach w Sojuszu Renault-Nissan-Mitsubishi. Chcemy, aby w przyszłości firma MMC nadal pozostała liderem w kategorii pojazdów PHEV.
Mitsubishi MI-Tech Concept
Mitsubishi MI-Tech Concept fot. Mitsubishi
Więcej o: