KONA Electric: SUV nowej generacji, który redefiniuje standardy

KONA - obok modeli z rodziny IONIQ - odgrywa istotną rolę w ugruntowaniu pozycji marki Hyundai jako czołowego producenta pojazdów elektrycznych, który dąży do przejścia na czystą mobilność. W lipcu bieżącego roku na polski rynek weszła druga generacja tego docenianego modelu, uznawanego za jeden z najciekawszych współczesnych crossoverów. Oferuje jeden z najbardziej rozbudowanych pakietów w segmencie B-SUV, jednocześnie podbijając serca swoją niepowtarzalną stylistyką. Po liftingu KONA ma jeszcze więcej argumentów, aby wyraźnie wyróżniać się na tle konkurencji.

Futurystyczne wzornictwo, które bezkompromisowo kreuje nowe trendy

KONA Electric, zwraca uwagę nowoczesnym designem o minimalistycznym wyrazie. Mimo wyrazistej sylwetki i muskularnych kształtów samochód jest lekki w odbiorze wizualnym. Nadkola w kolorze takim samym jak nadwozie nawiązują do wyglądu pierwszej generacji, auto wydaje się jednak smuklejsze i jeszcze bardziej dopracowane. Z przodu zamknięta osłona chłodnicy płynnie łączy się z drapieżnymi reflektorami LED i charakterystycznymi wąskimi światłami do jazdy dziennej. Z boku uwagę zwracają wyraziste przetłoczenia, a tył wyróżnia się przede wszystkim aerodynamicznym motywem stylistycznym i eleganckim zderzakiem. Nowoczesna sygnatura świetlna Seamless Horizon sprawia, że elektryczna KONA, jest nie do pomylenia z żadnym innym autem nawet po zmroku. Dziesięć wyrazistych odcieni lakieru i opcjonalny dwukolorowy dach pozwalają na stworzenie indywidualnej kombinacji kolorystycznej.

Ultrawygodne praktyczne wnętrze, które zaskakuje przestronnością

KONA to model absolutnie bezkompromisowy pod względem oferowanej przestrzeni. Zapewnia w pełni komfortowe swobodne miejsce dla pięciu osób. To możliwe dzięki temu, że SUV został poszerzony i wydłużony. Stylistyka wnętrza modelu KONA koresponduje ze wzornictwem znanym z aut z gamy IONIQ. Zwraca uwagę wysoką jakością materiałów i ich idealnym spasowaniem. Zależnie od wybranej opcji całe wnętrze utrzymane jest w klasycznej czerni lub dwóch odcieniach szarości, a fotele pokryte są tapicerką materiałową lub skórzaną. Charakteryzują się dopracowaną nowoczesną konstrukcją, która bierze pod uwagę nacisk na różne strefy siedziska, gwarantując odpowiednie podparcie dla wszystkich odcinków kręgosłupa: lędźwiowego, piersiowego oraz szyjnego. Selektor zmiany biegów typu „shift-by-wire" umieszczony jest na kolumnie kierownicy, dzięki czemu otwarta przestrzeń konsoli środkowej zapewnia dużo praktycznego miejsca do przechowywania. Wyposażona jest między innymi w obrotowe uchwyty na kubki.

Hyundai materiały prasoweHyundai materiały prasowe 

Nowy wymiar łączności, rozrywki i jakości dźwięku

Hyundai postawił w swoim nowym crossoverze na dwa wyświetlacze połączone w dużym panelu. Jeden z nich służy do sterowania multimediami, a drugi wskazuje odczyty zegarów i wskaźników. Wielkość obu wyświetlaczy jest jednakowa, każdy ma po 12,3 cala. Aplikacje i muzykę ze smartfona można wyświetlać na ekranie centralnym dzięki Android Auto™ lub Apple CarPlay™. System informacyjno-rozrywkowy najnowszej generacji ccNC (Connected Car Navigation Cockpit) oferuje zaawansowaną grafikę i nienaganną spójność pomiędzy wyświetlaczami. Zapewnia również najświeższą wersję Bluelink®, która zawiera pełne aktualizacje oprogramowania Over The Air (OTA). Dostęp do Bluelink® możliwy jest poprzez aplikację mobilną albo ekran dotykowy w acuie. Elektryczna KONA, generuje idealnie dostosowany do okoliczności dźwięk jazdy, z uwzględnieniem szeregu zmiennych, do których należy między innymi przyspieszenie, prędkość i moment obrotowy. To zasługa systemów BOSE i e-Active Sound Design.

Hyundai materiały prasoweHyundai materiały prasowe 

Sportowy duch i dynamika: elektryczna mobilność nie jest nudna

Biorąc pod uwagę swoje potrzeby oraz nawyki w zakresie przemieszczania się i podróżowania, można dokonać wyboru, pomiędzy dwoma wersjami elektrycznego Hyundaia KONA: z akumulatorem 48,4 kWh lub akumulatorem 65,4 kWh. Pierwszy z nich gwarantuje  zasięg do 377 km. Mocniejszy akumulator zapewnia aż do 514 km na jednym ładowaniu, co stawia go na pozycji jednego z najlepszych w klasie. W tej wersji KONA, przyspiesza do „setki" w 7,8 sekundy, dzięki czemu pozwala cieszyć się pożądaną dynamiką jazdy i sportowymi wrażeniami. Wnikliwie zaprojektowane i dopasowane komponenty układu napędowego przekładają się na świetne właściwości jezdne. Tryb jazdy i-PEDAL, wstępne podgrzewanie akumulatora przed rozpoczęciem ładowania i układ hamowania regeneracyjnego 2.0. składają się na innowacyjność, która sytuuje model KONA w światowej czołówce. KONA dzieli zaawansowane technologie z docenianymi modelami z gamy IONIQ.

Komfortowy wymiar elektryfikacji: niekłopotliwe szybkie ładowanie

Kiedy korzystamy ze stacji szybkiego ładowania prądem stałym DC (100 kW) przy mocniejszym  akumulatorze czas ładowania od 10 do 80% to 41 minut. Kwadrans ultraszybkiego ładowania wydłuża zasięg o ponad 160 km. Akumulator o mniejszej pojemności po 15 minutach ładowania uzupełnia zasięg o 114 km. KONA, jest wyposażona w ładowarkę pokładową o mocy 10,5 kW. Przy korzystaniu z publicznej stacji ładowania AC (230 V) albo stacji domowej 11 kW ładowanie mniejszego akumulatora trwa 4h55min, a większego 6h25min. Naścienna stacja Hyundai WallBox ma niewielkie gabaryty i bardzo dobrze sprawdza się w przydomowym użytku w garażu.  Urządzenie, oferowane dzięki współpracy Hyundai z Greenaway Polska, ma kompaktową konstrukcję, płaską obudowę z aluminium i przewód ładujący o długości aż 5,5 metra, który zapewnia dużą swobodę. 

Hyundai materiały prasoweHyundai materiały prasowe 

Cyfrowy wymiar wnętrza i systemy wspierające kierowcę

Elektryczna KONA, korzysta z inteligentnych technologii przyszłości, zaawansowanych systemów bezpieczeństwa i intuicyjnych rozbudowanych funkcji łączności. Dzięki obszernemu pakietowi technologicznego wsparcia sprawdza się świetnie zarówno w dłuższych trasach, jak i podczas przemieszczania się i manewrowania po mieście. Nowa KONA Electric korzysta między innymi z funkcji Highway Driving Assist 2, czyli autonomicznej jazdy poziomu 2. System kontroluje prędkość i dystans między pojazdami oraz wspiera kierowcę w trakcje zmiany pasa ruchu. Dzięki systemowi parkowania RSPA auto samo parkuje równolegle i po przekątnej. Bezpieczeństwu sprzyjają zaawansowane kamery o zasięgu 360 stopni. Zestaw wskaźników obrazuje między innymi widok z martwego pola, czyli od tyłu z obu stron samochodu.

Hyundai materiały prasoweHyundai materiały prasowe 

Materiał promocyjny marki Hyundai.

Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.