Carrera położyła podwaliny pod swój historyczny sukces w 1963 roku, tworząc system „Carrera Universal" w skali 1:32, do którego cztery lata później dodano system „Carrera 124" w większej skali. Przechodząc z analogowych na cyfrowe systemy torów, Carrera połączyła później świat tradycyjnych rozwiązań z ogromnymi możliwościami ery cyfrowej. Dziś Carrera jest synonimem słowa „tor wyścigowy" i zrzesza społeczność fanów rozsianą po całym świecie. Liczby dają jasny obraz: w kolebce marki – w Niemczech - co roku rodzi się średnio 350 tysięcy chłopców i sprzedaje się 350 tysięcy zestawów Carrera.
Rocznie Carrera produkuje ponad 5000 kilometrów torów ze sztucznego asfaltu, aby zapewnić każdemu zainteresowanemu niezapomnianą przyjemność z udziału w wyścigach. Dla porównania trasa z Nowego Jorku do Los Angeles w linii prostej liczy zaledwie 3940 kilometrów. Za kulisami Carrera zajmuje się projektami, które przyprawiają miłośników marki o prawdziwe drżenie. Wielu oddanych fanów z niecierpliwością czeka na premierę samochodów marzeń z najsłynniejszych na świecie serii sportów motorowych – od zawodników Formuły 1 i DTM, po samochody wyścigowe i serie GT. Licencyjne modele aut Carrera są produkowane we współpracy z branżą samochodową, dzięki czemu wiernie odpowiadają rzeczywistym pojazdom. Na opracowanie projektu pojedynczego modelu potrzeba nawet 100 godzin pracy.
Najdroższym modelem Carrery było wytworzone na specjalne zamówienie pozłacane Ferrari 250 GT. Wykonano je dla wyjątkowego zamawiającego. Lubujący się w motoryzacyjnych tematach szejk zapłacił za nie 7500 euro. Najdroższy jak dotąd zestaw kosztuje 1500 euro i jest przedmiotem pożądania każdego fana Carrery. To edycja limitowana DIGITAL 124 z rocznika 2008. Choć półka cenowa kolekcjonerskich pojazdów i zestawów wydaje się bardzo wysoka, według znawców tematu i prawdziwych koneserów to egzemplarze warte każdej ceny. Pasja kolekcjonowania modeli aut towarzyszy często fanom przez całe życie, pozwalając na satysfakcję z konsekwentnego budowania wartościowej kolekcji.
Carrera świętuje swoje 60. urodziny wprowadzeniem na rynek specjalnego rocznicowego zestawu – DIGITAL 132 „Retro Grand Prix". Na cyfrowy tor przeniesiono trzy legendarne samochody wyścigowe: Lancia Beta Montecarlo Turbo „Lancia Martini Racing, No.3", żółto-niebieskie Porsche Kremer 935 K3 „No.54" oraz Forda Capri Zakspeed Turbo „Würth-Zakspeed-Team, No.2". Historię Carrery i wyścigów samochodowych upamiętnia sześć rocznicowych blaszanych tabliczek z motywem retro. Z okazji rocznicy przygotowano również BMW M4 GT „60 Years of Carrera, No.60". Pojazd i rocznicowy zestaw DIGITAL 132 „Retro Grand Prix" to absolutny must-have dla wszystkich fanów wyścigów samochodowych i entuzjastów Carrery.
Carrera wykracza swoją działalnością daleko poza poszerzanie portfolio produktów. We wrześniu 2022 roku uroczyście otwarto w austriackim Puch koło Salzburga park tematyczny Carrera World. Na powierzchni ponad 900 m2 funkcjonuje pięć imponująco zaprojektowanych i wykonanych dużych torów wyścigowych, na których można sprawdzić swoje umiejętności. Na dzieci (już od trzeciego roku życia) czekają mniejsze tory dostosowane do ich możliwości. Na terenie parku znajduje się sklep z bogatym asortymentem, który zaspokoi potrzeby każdego wyścigowego fana. Dać upust związanym z rywalizacją emocjom można też dać na otwartym w 2021 roku Monachium Motorworld z torami DIGITAL 124 i DIGITAL 132.
Carrera Club to zrzeszenie fanów Carrera istniejące od ponad 20 lat. W tym roku przeszedł gruntowne zmiany. Teraz to między innymi tętniąca życiem społeczność, która jest okazją do wymiany informacji na temat wszystkich kwestii technicznych związanych z Carrera, omawiania najważniejszych wydarzeń w sportach motorowych i wykorzystaniem szansy na wygranie ekskluzywnych modeli klubowych.
Więcej informacji na temat produktów i bieżących wydarzeń Carrera można znaleźć na stronie carrera-toys.com.
Materiał promocyjny marki Carrera.