Design przysz這軼i i zaskakuj帷e rozwi您ania. To nas czeka w motoryzacji?

Audi tworz帷 rodzin modeli koncepcyjnych, pokazuje kierunek, w kt鏎ym zmierza nie tylko marka, ale tak瞠 ca豉 motoryzacja. Dzisiaj przyjrzymy si, jakie zmiany mog nas czeka w segmencie aut luksusowych. My郵icie, 瞠 to tylko abstrakcja? Jeden z modeli mo瞠cie zobaczy na w豉sne oczy w Polsce! W samym sercu Warszawy na Placu Trzech Krzy篡 podczas Progress Days.

Gdy m闚imy o innowacjach w motoryzacji, mamy na my郵i przede wszystkim technologi i in篡nieri. Skupiamy si na osi庵ach, parametrach, a cz瘰to tak瞠 na bezpiecze雟twie. To oczywi軼ie istotne parametry, ale czasami, design i kreatywno嗆 maj r闚nie du膨 moc w kreowaniu przysz這軼i.  Takie rzeczy, jak wi瘯sza moc czy wy窺zy zasi璕 豉two sobie wyobrazi, ale spogl康aj帷 w przysz這嗆, warto tak瞠 uwzgl璠ni design oraz rozwi您ania, kt鏎e odmieni spos鏏, w jaki my郵imy o korzystaniu z samochodu i podr騜owaniu. W tej kwestii warto przyjrze si rodzinie koncepcyjnych samochod闚 Audi Sphere. Te pojazdy to nie tylko demonstracja mo磧iwo軼i technicznych, ale tak瞠 wizja przysz這軼i motoryzacji w kontek軼ie designu i komfortu, a nawet samej istoty samochodu.

Przysz這嗆 klasy premium

Zmiany naturalnie b璠 dotyka造 ka盥ego segmentu, ale to w豉郾ie w klasie premium b璠 one wiod造 prym i b璠 najbardziej spektakularne. Dlatego Audi tworz帷 rodzin modeli koncepcyjnych, uwzgl璠ni這 w豉郾ie t p馧k. Cztery samochody, ale jedna wizja przysz這軼i: Audi skysphere, Audi grandsphere, Audi urbansphere oraz najnowszy projekt – Audi activesphere. To nowe spojrzenie nie tylko na design, ale tak瞠 na funkcjonalno嗆, a zw豉szcza na kabin pasa瞠rsk. Audi zaznacza, 瞠 samo okre郵enie „sphere" w nazwie jest jasnym stanowiskiem, 瞠 to nie nap璠 czy parametry jazdy stoj na szycie listy wymaga. To zrozumia貫, zw豉szcza gdy spojrzymy na to z perspektywy autonomicznej jazdy. Tutaj punktem wyj軼ia jest wn皻rze, czyli przestrze najwa積iejsza z punktu widzenia podr騜uj帷ych i ich potrzeb. To w豉郾ie potrzeby warunkuj form przestrzeni oraz technologie na pok豉dzie.

Audi skysphere to doskona貫 po陰czenie czysto relaksacyjnego i turystycznego podr騜owania ze sportow jazd. To wizja, kt鏎a uwzgl璠nia kierowc闚, kt鏎zy kochaj prowadzi, ale jednocze郾ie zak豉da, 瞠 nie zawsze na tym polega podr騜. W modelu koncepcyjnym zastosowano m.in. zmienny rozstaw osi, kt鏎y zmienia usposobienie i prowadzenie pojazdu. Tylna skr皻na o zapewnia znacznie lepsz zwrotno嗆 i zdolno嗆 do dynamicznego pokonywania zakr皻闚. 

Audi urbansphere to koncepcja, kt鏎a powsta豉 w du瞠j mierze z my郵 o Pa雟twie 字odka. Tutaj pierwsze skrzypce graj przestronno嗆 i luksus. To wyj徠kowe auto to salon na ko豉ch i mobilne biuro w jednym, kt鏎e pozwala wygodnie sp璠za czas podczas jazdy w miejskim ruchu. Zautomatyzowana jazda odgrywa tutaj du膨 rol, co rzuca si w oczy poprzez brak kierownicy i peda堯w.

Audi activesphere to najnowszy i zupe軟ie inny projekt. Tutaj ponownie uwzgl璠niono obecno嗆 kierowcy, kt鏎y opcjonalnie mo瞠 przej望 kontrol nad pojazdem. Wyr騜nikiem tego modelu jest jego zdolno嗆 do jazdy po nieutwardzonej drodze, a tak瞠 zaskakuj帷a mo磧iwo嗆 zmiany typu nadwozia. Audi zaprojektowa這 samoch鏚, kt鏎y z eleganckiego i dynamicznego coupe potrafi zmieni si w funkcjonalnego pick-upa, idealnego do przewozu na przyk豉d sprz皻u sportowego.

Audi materia造 prasowe.Audi materia造 prasowe. 

Najbardziej zainteresowa豉 nas jednak wizja, jak przedstawia model Audi grandsphere. Nie tylko ze wzgl璠u na atrakcyjno嗆 tego projektu, ale tak瞠 fakt, 瞠 Audi deklaruje, 瞠 wiele z zastosowanych w nim rozwi您a technicznych i cech konstrukcyjnych, w ci庵u kilku kolejnych lat b璠zie mo積a odnale潭 w produkowanych seryjnie modelach marki. Warto wi璚 przyjrze si rozwi您aniom, kt鏎e mog zmieni nasze postrzeganie motoryzacji oraz to, w jaki spos鏏 z niej korzystamy.

Audi materia造 prasowe.Audi materia造 prasowe. 

Pierwszy kontakt z autem

Zanim zaczniemy nasz podr騜, musimy przede wszystkim dosta si do wn皻rza samochodu. To czynno嗆, kt鏎 powtarzamy tysi帷e razy przez ca造 okres u篡tkowania samochodu, dlatego to do嗆 istotny aspekt. Drzwi w Audi gransphere otwieraj si w kierunkach przeciwnych do siebie i s osadzone tak, 瞠 stykaj si zamkami. Istotnie, w tym modelu nie znajdziemy s逝pka B. W ten spos鏏 ju przy wsiadaniu, przed pasa瞠rami otwiera si ca豉 przestrze wn皻rza. Jednak zanim do tego dojdzie, pojazd identyfikuje swoich pasa瞠r闚 za pomoc innowacyjnej funkcji rozpoznawania chodu, otwiera drzwi i wita ich indywidualn animacj 鈍ietln wy鈍ietlaczy i nastrojowego o鈍ietlenia Ambiente. Pozycja kierowcy i pasa瞠ra z przodu zostan rozpoznane, co pozwoli na zautomatyzowanie wielu funkcji osobistego komfortu – takich jak ustawienie klimatyzacji i siedze. Jednocze郾ie system infotainment uzyskuje dost瘼 do ostatnio u篡wanych przez pasa瞠r闚 us逝g i p造nnie wznawia je we wn皻rzu samochodu.

Nowe podej軼ie do nadwozia

Od dawna na rynku znajdziemy pojazdy, kt鏎e 陰cz nadwozia limuzyny ze sportowym charakterem coupe. W praktyce cz瘰to oznacza to rezygnacj z przestrzeni wewn徠rz, a wygl康 mimo wszystko nie do ko鎍a oddaje charakter sportowego samochodu. Pod tym wzgl璠em Audi grandsphere to kamie milowy designu, kt鏎y w znakomity spos鏏 nadaje prawdziwego sportowego charakteru nadwoziu, kt鏎e ma funkcjonalno嗆 i komfort luksusowej limuzyny. Przyjrzyjmy si wymiarom: D逝go嗆: 5,35 m, szeroko嗆: 2 m i wysoko嗆: 1,39 m. Pierwszy parametr identyfikuje koncepcyjny model jako limuzyn, ale wysoko嗆 pokazuje, 瞠 mamy do czynienia z nadwoziem i軼ie sportowym. Wystarczy tylko rzut oka na dynamiczne linie nadwozia, kt鏎e jawi si bardziej jako napi皻e, czterodrzwiowe coupe, ni limuzyna. Rozstaw osi natomiast wynosi 3,19 m, co przy熤iewa nawet wyd逝穎n wersj aktualnego Audi A8. To gwarancja znakomitej przestronno軼i wn皻rza.

Audi materia造 prasowe.Audi materia造 prasowe. 

Miejsce VIP ju nie jest z ty逝

W 鈍iecie luksusu dokonuje si prze這m: zamiast typowego uk豉du limuzyny, gdzie priorytetowe miejsce zastrze穎ne jest dla tylnej kanapy, tutaj to w豉郾ie przednie siedzenia nabieraj presti簑. Wszystko za spraw faktu, 瞠 nie musz one ju s逝篡 g堯wnie kierowaniu i obs逝dze pojazdu. Gdy aktywuje si tryb autonomicznej jazdy czwartego poziomu, elementy steruj帷e jak kierownica i peda造 chowaj si, pozwalaj帷 przedniej cz窷ci kabiny rozkwitn望 w pe軟i. Otwarta przestrze, wzbogacona o panoram przez szerok przedni szyb i boczne okna, staje si oaz luksusu i swobody.

Nowa interpretacja wn皻rza

W pierwszej chwili trudno uwierzy, 瞠 wn皻rze pojazdu mo瞠 by tak stonowan i czyst projektowo przestrzeni. Wydaje si, 瞠 brakuje tu przecie wy鈍ietlaczy. Ot騜 wcale nie! Tak naprawd s one ukryte pod p豉szczem luksusowych i eleganckich materia堯w. Dopiero po aktywacji funkcji jezdnych ujawniaj si projekcje informacji na drewnianych panelach, dostosowuj帷 si do trybu jazdy i dziel帷 przestrze dla kierowcy i pasa瞠ra. To po陰czenie tradycyjnych materia堯w z nowoczesnymi rozwi您aniami technicznymi podkre郵a innowacyjno嗆 i progresywn wizj luksusu marki. To tak瞠 jeszcze wy窺zy poziom designu i przytulno軼i wn皻rza oraz mo磧iwo軼i jego adaptacji do potrzeb u篡tkownika.

Audi materia造 prasowe.Audi materia造 prasowe. 

Przysz這嗆 jest na wyci庵ni璚ie r瘯i

By mo瞠 czytaj帷 ten tekst, mieli軼ie poczucie, 瞠 piszemy o czym abstrakcyjnym i nienamacalnym. Je郵i my郵icie, 瞠 to tylko wirtualna fantazja na temat motoryzacji, to mo瞠cie na w豉snej sk鏎ze prze篡 prawdziwe zaskoczenie. Gwarantujemy, 瞠 b璠zie to ciekawe do鈍iadczenie. Koncepcyjny model Audi grandsphere lada chwila trafi do Polski i b璠zie mo積a przyjrze mu si z bliska. Warto to zrobi, gdy opisane powy瞠j rozwi您ania to jedynie namiastka tego, co znajduje si na pok豉dzie. Samoch鏚 mo積a obejrze w Warszawie, podczas Progress Days w Audi City na Placu Trzech Krzy篡. Samoch鏚 przedstawi Ekspert Audi Grzegorz Laskowski, kt鏎y jednocze郾ie odpowie na wszystkie pytania. Terminy prezentacji: 

  • 9.10 w godz. 10:00 – 16:00,
  • 10.10/11.10/13.10 w godz. 10:00 -18:00,
  • 12.10 w godz. 10:00 – 15:00.

Wi璚ej informacji: Audi Progress Days

Audi materia造 prasoweAudi materia造 prasowe 

Materia promocyjny marki Audi

Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.