Litery "GR" to nawiązanie do TOYOTA GAZOO Racing, czyli oddziału japońskiego producenta zajmującego się, z sukcesami, motorsportem. Na pewno kojarzycie je także z produkcyjnych, drogowych samochodów Toyoty. Niedawno na drogi wróciła legendarna GR Supra, a segment małych hot hatchy zrewolucjonizował GR Yaris. To stricte sportowe propozycje. Z kolei GR Sport to popularne i lubiane modele w bardziej drapieżnym wydaniu. To najlepiej wyglądające wersje samochodów Toyoty. Specjalna linia stylistyczna nawiązuje do zespołu GAZOO Racing, ale nie przesadza ze sportem. Odmiany GR Sport stawiają na stylistykę, pełne sportowego charakteru wnętrze i bogate wyposażenie. Takiej usportowionej wersji doczekała się miejska Toyota Yaris, crossover C-HR i absolutny bestseller nad Wisłą - Toyota Corolla, która w wersji GR Sport dostępna jest w każdym nadwoziu.
Kierowcy na całym świecie pokochali Corollę za niezawodne i oszczędne jednostki napędowe. GR Sport nic tu nie nie zmienia. Jeśli chodzi o silniki, to dokładnie ta sama Corolla. Łączy więc sportowy wygląd z bardzo niskim zużyciem paliwa, ponieważ w ofercie wersji GR Sport nie mogło oczywiście zabraknąć lubianych hybryd. W nowej Corolli dostępne są dwa takie układy. Sercem pierwszego jest silnik 1.8, a kierowca ma do dyspozycji 122 KM. Do codziennej jazdy to w zupełności wystarcza, a oszczędny napęd bez problemu zadowala się niecałymi 5 l benzyny na 100 km. To pomiar w cyklu mieszanym. W samym mieście może wyjść jeszcze mniej. Z tą hybrydą można zamówić także sedana GR Sport. Bazą drugiej propozycji jest już silnik dwulitrowy, a łączna moc to 184 KM. Taka Corolla do 100 km/h rozpędza się w ok. 8 s, a przy tym wciąż potrafi być bardzo oszczędna. Hybrydę 2.0 zarezerwowano dla hatchbacka i kombi.
Stawiamy znak zapytania, bo w ofercie znajduje się jeszcze lekko uterenowiona odmiana TREK i fanom takich aut to tamta wersja może się znacznie bardziej podobać. Jednak każdy przyzna, że Corolla GR Sport wyróżnia się na drodze i przyciąga wzrok. Nawiązania do torowych i rajdowych bestii GAZOO Racing jest tu bardzo dużo. Pakiet GR Sport zawiera elementy aerodynamiczne, w tym nowy przedni grill z wykończeniem w kolorze ciemnego chromu, nakładki na progi i tylny dyfuzor. Do tego dodaje także obrabiane maszynowo koła z lekkich stopów 18 cali, przyciemniane tylne szyby, światła przeciwmgielne i przednie światła LED. Na nadwoziu umieszczono również plakietki z nazwą wersji.
Toyota Corolla GR Sport wyróżnia się także dwukolorowym nadwoziem z lakierem Dynamic Grey. To w takim malowaniu Corolla pozuje do większości zdjęć, ale można wybrać oczywiście znacznie więcej kolorów.
Osoby lubiące motorsport odnajdą się w kabinie nowych Corolli GR Sport. We wnętrzu dodano czarną podsufitkę, kierownicę pokrytą perforowaną skórą i listwy progowe przednich drzwi ze szczotkowanego aluminium z obowiązkowym logo GR. Świetnym dodatkiem są sportowe przednie fotele, które nie tylko atrakcyjnie wyglądają, ale też świetnie stabilizują sylwetkę kierowcy i pasażera dzięki wzmocnieniom podparć bocznych oraz zintegrowanym zagłówkom. Fotele zostały pokryte tapicerkami z czarnej tkaniny i skóry syntetycznej z kontrastującymi, biało-czarnymi przeszyciami w kolorach TOYOTA GAZOO Racing. Ta sama kolorystyka pojawia się na tylnej kanapie.
To właśnie w Corollach GR Sport hatchback i kombi zadebiutowało zawieszenie AVS (Adaptive Variable Suspension), czyli system adaptacyjnej modulacji charakterystyki zawieszenia. Steruje siłą tłumienia przy wszystkich czterech kołach, podnosząc zarówno komfort zawieszenia, jak i - dzięki większej precyzji układu kierowniczego i mniejszym wychyleniom - poprawiając własności jezdne. Innowacyjne zawieszenie współpracuje z systemem wyboru trybu jazdy. Dostosowuje siłę tłumienia amortyzatorów do wybranego trybu, pozwalając kierowcy na dobranie odpowiadającej mu równowagi między sportowym prowadzeniem a komfortem. Do wyboru jest kilka trybów przygotowanych przez producenta (Eco, Normal, Sport S i Sport S+) oraz Custom, w którym można samodzielnie dostosować działanie poszczególnych elementów. Nie tylko pracę zawieszenia, ale też np. reakcję na gaz.
Tak jak wspomnieliśmy, Toyota Corolla GR Sport korzysta ze wszystkiego, co dostępne jest w najnowszej odsłonie modelu. Już w standardzie otrzymujemy inteligentny tempomat adaptacyjny (IACC) oraz układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS) z systemem wykrywania pieszych i rowerzystów. Na bezpieczeństwo w nocy wpływają także pełne reflektory LED - światła główne, do jazdy dziennej oraz przeciwmgielne. Bez dopłat otrzymujemy także dwustrefową klimatyzację automatyczną oraz podgrzewane fotele. Zadowoleni będą również miłośnicy nowych technologii, ponieważ standardem w Corollach GR Sport jest duży ekran dotykowy (8 cali) i system multimedialny Toyota Touch 2. Nie tylko połączy się ze smartfonami za pomocą Apple CarPlay oraz Android Auto, ale oferuje także rozbudowane usługi łączności Toyota Connected Car. A jak już przy telefonach jesteśmy, to w tej wersji nie trzeba dopłacać do indukcyjnej ładowarki.
Wielu kierowców decyduje się także na wspomniany przed chwilą pakiet AVS z adaptacyjnym zawieszeniem. Bardzo popularny jest także pakiet Dynamic. Dodaje m.in. 18-calowe obręcze kół, system monitorowania martwego pola w lusterkach (BSM), system ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu (RCTA), wyświetlacz projekcyjny na przedniej szybie (HUD), kolorowy wyświetlacz na tablicy wskaźników z efektem trójwymiarowości, podgrzewaną kierownicę, podgrzewane wycieraczki przedniej szyby oraz nawiewy w drugim rzędzie siedzeń. Obydwa dodatkowe pakiety wyceniono bardzo przystępnie.
Toyota Corolla GR Sport to najbardziej drapieżna stylistycznie odmiana bijącego rekordy sprzedaży kompaktu z Japonii. Dodaje do Corolli modny, sportowy wygląd oraz opcjonalne zawieszenie AVS, a przy tym nie odbiera żadnej z zalet modelu. To wciąż praktyczny, rodzinny i zaskakująco oszczędny samochód segmentu C.