Lexus RX - sposób by połączyć luksus, ekologię i sportowe wrażenia z jazdy

SUV to z założenia auto praktyczne, usportowione i z pewnym potencjałem terenowym. Lexus do tej mieszanki dorzuca sporą dawkę luksusu oraz ekologiczny napęd. Mowa o modelu RX, który łączy te pozornie oddalone od siebie cechy.

Czwarta generacja Lexusa RX jest na rynku od 2015 roku, ale w 2019 roku model przeszedł facelifting. Projektantom Lexusa RX udało się zachować wyrazistą sylwetkę modelu, ale jednocześnie postawiono na minimalistyczną formę tworząc idealnie spójną całość. Duża osłona wlotu powietrza i odważnie narysowany kształt reflektorów sprawiają, że Lexus RX prezentuje się nowocześnie, wręcz futurystycznie.

Lexus RXLexus RX Lexus

Sprawdzony napęd

Lexus RX występuje w dwóch wersjach napędowych. Pierwsza, oznaczona symbolem RX 300, bazuje na turbodoładowanym silniku benzynowym o objętości skokowej dwóch litrów. To nowoczesna konstrukcja dzięki innowacyjnemu rozwiązaniu sterowania fazami rozrządu, umożliwia przełączanie silnika między pracą w cyklu Otto i cyklu Atkinsona. Przekłada się to na niższe zużycie paliwa. Maksymalna moc dwulitrowego silnika wynosi 238 KM, a maksymalny moment obrotowy to 350 Nm.

Alternatywą jest wersja o oznaczeniu RX 450h z samoładującym napędem hybrydowym. Układ bazuje na 3,5-litrowym silniku benzynowym V6 oraz dwóch silnikach elektrycznych o dużej mocy. Taki zestaw generuje moc 313 KM co gwarantuje świetne osiągi, ale jednocześnie minimalizuje negatywny wpływ na środowisko. Układ nie wymaga ładowania ze źródła zewnętrznego - jest doładowywany podczas jazdy, zwłaszcza podczas hamowania lub wytracania prędkości.

Napęd E-FOUR dostępny w hybrydowym Lexusie RX 450h pozwala na jazdę w wymagających warunkach. Nie tylko daje pewność prowadzenia przy zmniejszonej przyczepności nawierzchni, ale dodatkowo stabilizuje samochód podczas pokonywania zakrętów.

Lexus RXLexus RX Lexus

Pewne prowadzenie

Lexus RX dzięki zmodyfikowanemu zawieszeniu i zwiększonej sztywności nadwozia prowadzi się jeszcze precyzyjniej. System Active Cornering Assist (ACA) tłumi podsterowność występującą podczas przyspieszania na zakrętach. Poprawiono też zestrojenie elektronicznego systemu wspomagania układu kierowniczego, co skutkuje lepszym wyczuciem kierownicy. Dodatkowo system adaptacyjnego zawieszenia AVS dostosowuje się do warunków drogowych i stylu jazdy kierowcy. Wersję F SPORT wyposażono w sportowe amortyzatory poprzeczne zawieszenia przedniego i tylnego, które zapewniają jeszcze bardziej dynamiczne właściwości jezdne.

Nowoczesne wnętrze

W kabinie Lexusa RX znajdziemy nowy wyświetlacz dotykowy o przekątnej 12,3 cala, który pozwala kierowcy połączyć się z systemem multimedialnym poprzez złącze Apple CarPlay lub Android Auto. Dodatkowo niektórymi funkcjami możemy sterować głosowo z wykorzystaniem wirtualnych asystentów Apple Siri lub Google Assistant.

Na konsoli środkowej znalazła się ładowarka indukcyjna, nowy uchwyt na telefon i dodatkowy port USB. Dzięki temu zarówno kierowca jak i pasażerowie mogą pozostać w stałej łączności ze światem i multimediami. O wrażenia akustyczne podczas podróży dba 15-głośnikowy system audio renomowanego producenta Mark Levinson.

Lexus RXLexus RX Lexus

Lexus RXLexus RX Lexus

Bezpieczeństwo ma znaczenie

W obecnych czasach trudno wyobrazić sobie luksusowe auto pozbawione szeregu systemów i asystentów wspierających kierowcę i poprawiających jego bezpieczeństwo. Lexus jako pierwsza marka na świecie zastosował system adaptacyjnych świateł drogowych (AHS) BladeScan. Te nowoczesne reflektory znacznie zwiększają widoczność i bezpieczeństwo na drodze. Dzięki nim kierowca znacznie wcześniej może dostrzec pieszych i znaki drogowe. Podczas nocnej jazdy pieszego można zobaczyć z odległości aż 56 metrów.

Zaawansowane reflektory to jednak nie wszystko. Na pokładzie Lexusa RX znalazł się pakiet systemów bezpieczeństwa Lexus Safety System+ 2.0. W jego skład wchodzą między innymi system ochrony przedzderzeniowej Pre-Collision System (PCS) z funkcją wykrywania pieszych w dzień i w nocy oraz rowerzystów w świetle dnia oraz układ odczytywania znaków drogowych Road Sign Assist (RSA), które są pokazywane na wyświetlaczu HUD oraz na wielofunkcyjnym ekranie na tablicy przyrządów. Nie zabrakło również radarowego aktywnego tempomatu Dynamic Radar Cruise Control (DRCC). Połączenie tego systemu z asystentem utrzymywania na pasie ruchu Lane Tracing Assist (LTA) przekłada się nie tylko na większe bezpieczeństwo, ale także mniejsze zmęczenie kierowcy po długiej podróży. Samochód jest swego rodzaju drugą parą oczu, która cały czas czuwa nad naszym bezpieczeństwem i podążaniem po właściwym pasie. Jeżeli system wykryje ryzyko opuszczenia pasa ruchu, układ ostrzeże kierowcę sygnałem dźwiękowym i wizualnym lub wibracjami kierownicy, a w razie potrzeby wprowadzi korektę toru jazdy.

Luksus w dobrej cenie

Luksus się ceni, ale prestiżowy SUV nie zawsze musi być drogi. Lexus RX dostępny jest z korzyścią sięgającą nawet do 90 000 złotych. Wartość wyposażenia jakie dostajemy w tej cenie jest zaskakująco wysoka w połączeniu z oszałamiającymi osiągami tak luksusowego samochodu. Dodatkowo możemy także skorzystać z elastycznej oferty finansowania Kinto One, którą można dostosować pod każdego klienta.

Lexus RXLexus RX Lexus

Lexus RXLexus RX Lexus

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.