Bestseller z elektrycznym napędem 4x4. Toyota RAV4 to idealne auto do miasta i w teren

Toyota RAV4 od lat jest bestsellerem. Świadczy o tym fakt, że na świecie sprzedano już łącznie ponad 10 milionów egzemplarzy tego modelu. Najnowsze wcielenie to rasowy SUV, który doskonale poradzi sobie nie tylko w codziennej eksploatacji, ale także w terenie. Wszystko przez nowatorskie rozwiązanie z dodatkowym silnikiem elektrycznym.

Toyota RAV4 to auto, które sprawdzi się w każdych okolicznościach. Bez problemu zabierze liczną rodzinę na wakacje, ogromny bagażnik pomieści nawet największe zakupy, a napęd na cztery koła pozwoli zjechać z utwardzonych szlaków. Dodatkowo duża i pakowna Toyota RAV4 doskonale wpisze się w miejskie realia za sprawą bardzo niskiego zużycia paliwa. Czteronapędowa odmiana hybrydowa może zużywać zaledwie 5,6 litra benzyny na dystansie 100 kilometrów.

Toyota RAV4Toyota RAV4 fot. Toyota

Hybrydowa moc

Nowa Toyota RAV4 została wyposażona w nowoczesny napęd hybrydowy Dynamic Force. Bazuje on na 2,5-litrowym silniku benzynowym, który współpracuje z silnikiem elektrycznym umieszczonym na tylnej osi. Ten inteligentny napęd na cztery koła (AWD-i) zapewnia imponujące osiągi zarówno w trasie jak i na bezdrożach. Układ napędowy dysponuje mocą 222 KM, co przekłada się na świetną dynamikę jazdy. Przyspieszenie od zera do 100 km/h trwa jedynie 8,1 sekundy, a napęd 4x4 pozwala na pewne prowadzenie po szutrach i poza utwardzonymi drogami.

Podczas jazdy, hamowania i zwalniania akumulatory same się ładują, a SUV wykorzystuje tę energię do jazdy w trybie EV. Dodatkowym atutem takiego rodzaju napędy jest bezawaryjność oraz mniejsza liczba części narażonych na zużycie.

Toyota RAV4Toyota RAV4 fot. Toyota

Przemyślana terenówka

Samochody terenowe z reguły charakteryzują się dużą masą i kosztowną eksploatacją. Napęd na cztery koła wymaga zastosowania skomplikowanych, ciężkich i często drogich elementów takich jak wał napędowy, dyferencjały itp. W Toyocie RAV4 postawiono na nowatorskie, ale równie skuteczne rozwiązanie. Auto powstało na nowoczesnej platformie TNGA, co pozwoliło na niskie umieszczenie środka ciężkości i perfekcyjny rozkład masy przy zwiększeniu sztywności podwozia. Dzięki temu RAV4 zaskakuje swoją stabilnością podczas jazdy i zwinnością w trakcie manewrowania.

Silnik spalinowy napędza przednią oś, a moment obrotowy trafia na tylne koła z umieszczonego nad osią silnika elektrycznego. Dzięki temu konstrukcja auta pozostała zwarta i lekka (RAV4 w czteronapędowej odmianie hybrydowej waży tylko 1 645 kg), przy zachowaniu zdolności terenowych. Takie rozwiązanie zapewnia też natychmiastową reakcję napędu 4x4 – jest dużo szybsza niż w przypadku konwencjonalnych rozwiązań.

Toyota RAV4Toyota RAV4 fot. Toyota

Funkcjonalność

W Toyocie RAV4 nie zabrakło przemyślanych rozwiązań, które mają ułatwić kierowcy codzienne życie. Wnętrze zostało zaprojektowane z myślą o kierowcy. Szeroka konsola centralna i nowoczesna deska rozdzielcza to przejrzyste i ergonomiczne rozwiązanie. Wszystkie potrzebne funkcje znajdują się pod ręką. Multimediami zarządzamy za pośrednictwem 8-calowego ekranu dotykowego, a liczne schowki pomogą utrzymać porządek w aucie.

Toyota RAV4Toyota RAV4 fot. Toyota

Toyota RAV4 to auto, którym może wygodnie podróżować nawet piątka wysokich osób. Na tylnej szerokiej kanapie znajdziemy ogrom przestrzeni, dzięki której nawet długa podróż będzie przyjemnością. Łatwe przewożenie bagaży zapewnia długi i szeroki bagażnik, którego podłogę można rozłożyć tworząc płaską przestrzeń. Jeśli potrzebujemy więcej miejsca, wystarczy złożyć oparcie tylnej kanapy, by uzyskać astronomiczne 1 690 litrów.

Bardzo ciekawym rozwiązaniem, które przyda się jeśli wykorzystamy pełny potencjał transportowy Toyoty RAV4, jest lusterko wsteczne z kolorowym wyświetlaczem cyfrowym. Po naciśnięciu przycisku na tafli lusterka wstecznego wyświetli się obraz z kamery zamontowanej na samej górze tylnej klapy, co zapewnia bardzo szerokie pole widzenia. To też przydatne rozwiązanie, jeśli załadujemy auto po dach, co ograniczyłoby widoczność przy standardowym lusterku.

EkoBonus - taniej, bo ekologicznie

Toyota jest jedyną marką na rynku, która oferuje EkoBonus. To specjalny rabat, który obniża cenę auta o 1,5 proc. w przypadku modeli hybrydowych z silnikami benzynowymi o pojemności do 2 litrów. Toyota RAV4 z 2,5-litrowym napędem hybrydowym jest jednak objęta 7,3-procentowym EkoBonusem. Toyota przyszykowała dla klientów jeszcze rabat w wysokości 7000 zł - w sumie, razem z EkoBonusem, można teraz oszczędzić nawet 22 500 zł.

Toyota RAV4 to samochód terenowy nowej ery. Praktyczne i funkcjonalne wnętrze, nowatorskie rozwiązanie napędowe i zaawansowane systemy bezpieczeństwa to aspekty, które umacniają pozycję tego modelu na rynku. RAV4 doczekała się już pięciu generacji i ponad 10 mln sprzedanych egzemplarzy. A najnowsze wcielenie tylko ten wynik poprawi.

Toyota RAV4Toyota RAV4 fot. Toyota

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.