Konkretna opona, (np. o rozmiarze 185/65 R14) może być użyta do różnych samochodów. To oznacza różną ich masę, inne zalecane ciśnienie, a zatem także inną drogę hamowania. Podawanie konkretnej wartości nie jest więc możliwe. Aby znormalizować system ocen stworzono skomplikowane wzory matematyczne, do których podstawia się uzyskane wyniki, co w rezultacie daje ostateczną ocenę. Oczywiście najlepszym wyborem będzie opona, która ma najwyższą klasę energooszczędności (A lub B) oraz najniższą głośność. Opony klasy A mogą obniżyć spalanie o 7,5% w stosunku do opon klasy G w przypadku samochodu osobowego. Dla aut dostawczych i ciężarowych różnice mogą być jeszcze większe.
Wszystkie opony, wyprodukowane po 1 lipca 2012 roku, będą musiały od 1 listopada być sprzedawane z naniesionymi na bieżnik etykietami. Producenci opon już rozpoczęli etykietowanie swoich opon, więc już niedługo będziemy mogli zobaczyć je w sklepach na nowych oponach.
Obowiązek umieszczania etykiet spoczywa na sprzedawcy. Każda opona znajdująca się na ekspozycji musi mieć etykietę umieszczoną na bieżniku. Jeśli z jakichś powodów opona jej nie ma, sprzedawca musi umieścić na oponie jej kopię. W przypadku sprzedaży przez internet informacje o klasie energooszczędności, drodze hamowania i głośności muszą być umieszczone w materiałach technicznych, promocyjnych i w cenniku. Sprzedawca ma też obowiązek umieszczania tych informacji na fakturze.