Blaski i cienie Euro NCAP

W ubiegłym roku 2/3 spośród 29 aut przetestowanych przez Euro NCAP zdobyło maksymalną notę 5 gwiazdek. Które modele wypadły najlepiej, a które poniosły bolesną porażkę?
Honda CR-Z Honda CR-Z Euro NCAP

Małe auta

Oto pięć modeli uznanych przez organizację Euro NCAP za najbezpieczniejsze w swoich klasach:

Honda CR-Z

- ocena łączna: 5 gwiazdek
- bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 93%

- bezpieczeństwo dzieci: 80%
- bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem:71%
- ocena systemów bezpieczeństwa: 86%

Honda CR-Z z turbiną - WIDEO

Honda CR-X - ogłoszenia

Alfa Romeo Giulietta Alfa Romeo Giulietta Euro NCAP

Kompakty

Alfa Romeo Giulietta

- ocena łączna: 5 gwiazdek
- bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 97%

- bezpieczeństwo dzieci: 85%
- bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 63%
- ocena systemów bezpieczeństwa: 86%

Lancia Delta 1.8 Di Turbo - TEST - quo vadis, Delta?

Fiat 500 - ogłoszenia motoryzacyjne

BMW serii 5 BMW serii 5 Euro NCAP

Limuzyny

BMW serii 5

- ocena łączna: 5 gwiazdek
- bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 95%

- bezpieczeństwo dzieci: 83%
- bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 78%
- ocena systemów bezpieczeństwa: 100%

Wspomnienie lata - BMW 650i - GALERIA ZDJĘĆ

BMW serii 5 - ogłoszenia

Kia Sportage Kia Sportage Euro NCAP

SUV-y

Kia Sportage

- ocena łączna: 5 gwiazdek
- bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 93%

- bezpieczeństwo dzieci: 86%
- bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 49%
- ocena systemów bezpieczeństwa: 86%

Kia Sportage - i znowu to samo? - PIERWSZA JAZDA

Ogłoszenia motoryzacyjne - Kia Magentis

Toyota Verso Toyota Verso Euro NCAP

Minivany

Toyota Verso

- ocena łączna: 5 gwiazdek
- bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 89%

- bezpieczeństwo dzieci: 75%
- bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 69%
- ocena systemów bezpieczeństwa: 86%

Toyota płaci za przeglądy

Toyota Prius - ogłoszenia

Landwind Landwind Euro NCAP

Wysoko oceniono również BMW X1, Citroena C4, Kię Vengę, Suzuki Swift i Volkswagena Sharana. Nie obyło się jednak bez zgrzytów. Citroen Nemo zdobył 3 gwiazdki (na dodatek w teście przeprowadzonym przez niemiecki automobilklub ADAC oblał "test łosia", więcej tutaj). Jeszcze gorzej wypadł chiński Landwind CV9, który według Euro NCAP zasłużył jedynie na 2 gwiazdki.

Jak stwierdził dr Michiel van Ratingen, generalny sekretarz Euro NCAP, co roku producenci konsekwentnie poszerzają paletę rozwiązań, czuwających nad bezpieczeństwem kierowcy i pasażerów. Świadczy o tym rosnąca liczba aut z 5-gwiazdkową oceną - w zeszłym roku zdobyło ją 65 proc. spośród 29 testowanych aut (w 2009 r. aż 90 proc.). Przypomnijmy, że na początku 2009 roku organizacja zaostrzyła kryteria oceniania testów zderzeniowych (więcej tutaj).

Marcin Sobolewski

Chiny wypowiadają wojnę o europejskiego klienta - WIĘCEJ

Polonez - ogłoszenia

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.