Cena katalogowa: 29 900 zł
Aygo to brat bliźniak Peugeota 107 i Citroena C1. Jej karoseria mieści cztery osoby i niewiele, bo 139 l bagażu. Plus za przestronność z przodu, ciekawą stylizację nadwozia i kokpitu oraz możliwość powiększenia bagażnika do 751 l. Trzycylindrowy silniczek o pojemności 1 litra i mocy 68 koni wystarczy do żwawego poruszania się po mieście, odwdzięczając się niewielkim apetytem. Przyspieszenie od zera do setki wynosi 13,7 s.
Wyposażenie standardowe wersji Terra obejmuje najpotrzebniejsze dodatki: wspomaganie kierownicy, centralny zamek i 2 poduszki powietrzne. W przeciwieństwie do francuskiej konkurencji, Toyota oferuje 3-letnią gwarancję mechaniczną (ograniczoną przebiegiem 100 tys. km). Citroen C1 i Peugeot 107 występują ponadto w tańszych wersjach wyposażeniowych, aktualnie dostępnych po 26 tys. zł. Niestety, na ich pokładzie nie uświadczymy wspomagania kierownicy.
Cena katalogowa: 36 990 zł
Cena po rabacie: 30 490 zł i opony zimowe gratis
i10 to nad wyraz dojrzały zawodnik wśród maluchów. Jak na swoją klasę, ma przestronne wnętrze, 225-litrowy bagażnik i sporą ładowność (485 kg) oraz nowoczesny, benzynowy silnik o mocy 78 koni. Przyspieszenie do setki wynosi 12,8 s. Przeciętne prowadzenie Hyundai tuszuje niezłym komfortem jazdy. Nasz test i-dziesiąki przeczytasz tutaj.
Na liście wyposażenia wersji Classic+ są m.in.: zderzaki w kolorze nadwozia, wspomaganie kierownicy, obrotomierz, elektrycznie sterowane przednie szyby, radio CD i 2 poduszki powietrzne. Za 31 990 zł (38 490 zł bez rabatu) możemy wyjechać z salonu i10 Comfort z klimatyzacją, ale ze słabszym, 1,1-litrowym benzyniakiem o mocy 66 koni. Podobnie jak Toyota, Hyundai kusi 3-letnią gwarancją mechaniczną (lub 100 tys. km).
Cena katalogowa: 33 500 zł
Cena po rabacie: 29 500 zł
Fabia to już pełnoprawne auto klasy B. Wnętrze wygodnie zmieści cztery osób, a bagażnik - 300 litrów. Nie można narzekać również na ładowność (515 kg). Podstawowa wersja dysponuje 3-cylindrowym silnikiem 1.2 HTP o mocy 60 koni. Z przyspieszeniem od 0 do 100 km/h w 16,5 s nie będzie on jednak sprzymierzeńcem dalszych wypraw i sprawdzi się jedynie w ruchu miejskim.
W wersji Junior nie ma co liczyć na fajerwerki, ale nawet tutaj na pokładzie są 4 poduszki powietrzne, wspomaganie kierownicy, obrotomierz i zderzaki lakierowane w kolorze nadwozia. Na Fabię Czesi udzielają 2-letniej gwarancji mechanicznej bez limitu kilometrów. W przyszłości można liczyć na wyższą cenę przy odsprzedaży.
Cena katalogowa: 33 200 zł
Cena po rabacie: 31 200 zł
Wielkością nadwozia Logan nie odbiega od samochodów kompaktowych, zawstydzić je może natomiast przepastnym bagażnikiem o pojemności 510 l i olbrzymią ładownością (560 kg). Ceną za walory praktyczne jest budżetowe wykończenie kabiny. 75-konny benzyniak o pojemności 1,4 litra gwarantuje niezłe osiągi (13 s do "setki").
Logan ma 3-letnią gwarancję mechaniczną, a wersja Ambiance dysponuje zderzakami w kolorze nadwozia, 1 poduszką powietrzną, wspomaganiem kierownicy i obrotomierzem. W podobnej cenie możemy nabyć bliźniaczą Dacię Sandero z 5-drzwiową karoserią.
Cena katalogowa: 29 900 zł
Alto to nowość wśród maluchów. Przeciętną przestronność kabiny i niewielki bagażnik (129 l) nadrabia żwawym, 68-konnym silnikiem o pojemności 1 litra. Podobnie jak konkurencja, tańsza wersja Club ma w wyposażeniu tylko niezbędne dodatki: lakierowane zderzaki, wspomaganie kierownicy, 2 poduszki powietrzne. Plus za 3-letnią gwarancję mechaniczną (lub 100 tys. km).
Cena katalogowa: 32 990 zł
Cena po rabacie: 29 190 zł
Mały Chevrolet kusi atrakcyjną stylistyką i nieźle wykończonym wnętrzem. Ma "dorosłe" fotele, sporo miejsca i komfortowe zawieszenie. Gorzej wypada bagażnik, mieszczący 170 l (możliwość powiększenia do 568 l). 68-konny benzyniak najlepiej sprawdza się w mieście i zużywa niemal tyle samo paliwa, co mocniejsza wersja o pojemności 1,2 litra. Ta wymaga niestety dopłaty ok. 1,6-2,5 tys. zł. Nasz test długodystansowy Sparka przeczytacie tutaj.
Spark+ przekonuje również bogatym wyposażeniem, w skład którego wchodzi: 6 poduszek powietrznych, radio z mp3, zderzaki w kolorze nadwozia, centralny zamek, elektrycznie sterowane przednie szyby i wspomaganie kierownicy. Poza rabatami gotówkowymi, Chevrolet ma bogatą ofertę promocyjną dla stałych klientów i pracowników niektórych grup zawodowych.