Powstał polski ranking najbardziej i najmniej awaryjnych samochodów do 20 tys. zł

Firma ProfiAuto przygotowała ranking najbardziej i najmniej awaryjnych pojazdów w przedziale od 10 do 20 tys. zł na podstawie opinii zebranych od polskich mechaników. Eksperci polecają Toyotę Yaris II.
Akcja badań pojazdów Akcja badań pojazdów Fot. Materiały prasowe organizatora

Najbardziej i najmniej awaryjne samochody do 20 tysięcy zł - polski ranking

Zestawienie 'Ranking awaryjności samochodów według polskich mechaników' przygotowany przez ProfiAuto zawiera dane zebrane od 1300 polskich mechaników. 'Specyfiką naszego rankingu jest to, że dotyczy samochodów poruszających się po polskich drogach, a autorami są doświadczeni mechanicy. Dlatego w wynikach znajdziemy zarówno informacje burzące utarte mity, jak i potwierdzenie powszechnie znanych faktów. Jest też sporo branżowych ciekawostek skłaniających do dyskusji - mówi Michał Tochowicz, dyrektor ds. strategii i rozwoju ProfiAuto.

Przedstawiciel firmy tłumaczy, że materiał bazuje na dużej próbie badawczej i odnosi się do typowych polskich realiów w przeciwieństwie do zagranicznych rankingów

Ranking awaryjności

W drugiej odsłonie zestawienia od ProfiAuto sprawdzono auta w cenie od 10 do 20 tys. zł. Rywalizacja w pierwszej piątce najmniej awaryjnych modeli była bardzo zacięta.

Na czołowych pozycjach pojawiły się: Toyota Yaris ze średnią ocen 4,9 oraz Audi A4 (B6 i B7), Toyota Avensis II, Volkswagen Polo IV 9N oraz Volkswagen Touran I (wszystkie z notą po 4,6).

Najbardziej i najmniej awaryjne samochody do 20 tysięcy zł - polski ranking
fot. ProfiAuto

Toyota Yaris z 2005 roku Toyota Yaris z 2005 roku fot. Toyota

Miejsce 1 - Toyota Yaris II

Miejsce 1 - Toyota Yaris II
fot. Profiauto

Audi A4 Audi A4 fot. Audi

Miejsce 2 - Audi A4

Miejsce 2 - Audi A4
fot. Profiauto

Toyota Avensis II Toyota Avensis II fot. Toyota

Miejsce 3 - Toyota Avensis II

Miejsce 3 - Toyota Avensis II
fot. Profiauto

Dlaczego samochody spalają więcej niż deklarują producenci?

Peugeot 307 SW 2002 Peugeot 307 SW 2002 fot. Peugeot

Według polskich mechaników trzeba uważać na...

Najniżej ocenione modele to: Peugeot 307 (ogólna ocena 3,7), Mazda 6 I (nota 3,8) oraz Peugeot 407 (3,9).

Peugeot 307 z notą 2,7 najczęściej zawodził w kwestii elektryki. Użytkownicy tego samochodu często borykają się z zawilgoconą elektroniką, awariami cewki zapłonowej oraz z ogólnymi awariami elektroniki. Francuski kompakt otrzymał ocenę 3,8 za napęd, a ankietowani wskazywali problemy z wtryskiwaczami oraz turbosprężarką w silnikach Diesla.

Najwięcej problemów z zawieszeniem (3,7) sprawia Audi A4 (B6 i B7), ale otrzymało dobrą średnią ocenę m.in. dzięki ocenie cząstkowej 5,3 za karoserię.

Metodologia badania

Badanie przeprowadzono wśród 1300 polskich mechaników w okresie lipiec-sierpień 2017 r. metodą CATI. Mechanikom zadano cztery pytania dotyczące trzech wybranych modeli spośród 50 najpopularniejszych (wybranych na bazie analizy popularności z Google Trends).

Ankietowani na podstawie swojego doświadczenia wskazywali pięć najczęściej pojawiających się typów usterek danego modelu. Oceniali niezawodność auta w skali 1-6 w kategoriach: karoseria, układ elektryczny, napęd, zawieszenie. Wskazywali najlepszą (najmniej zawodną) wersję silnika wybranego modelu, a także odpowiadali na pytanie: 'Czy poleciłby Pan ten samochód lubianemu członkowi rodziny?'