Najbardziej i najmniej awaryjne samochody do 10 tysięcy zł - polski ranking

W sieci pojawił się ranking awaryjności samochodów przygotowany na podstawie opinii mechaników. Co ważne, został on stworzony na podstawie samochodów, które jeżdżą po polskich drogach i są naprawiane w polskich warsztatach.
Akcja badań pojazdów Akcja badań pojazdów Fot. Materiały prasowe organizatora

Najbardziej i najmniej awaryjne samochody do 10 tysięcy zł - polski ranking

Firma ProfiAuto postanowiła przeprowadzić niezależne badanie wśród polskich mechaników, żeby dostarczyć swoim klientom dodatkowe źródło informacji, gdy będą planować zakup używanego auta. Zebrano opinie ponad 1,3 tys. mechaników naprawiających samochody jeżdżące po polskich drogach.

W pierwszej kolejności pod lupę trafiły najpopularniejsze modele o wartości do 10 tys. zł. Ankietowani mechanicy odpowiadali między innymi na pytania dotyczące najczęściej serwisowanych przez nich modeli aut. Poproszono ich także o ocenę (w szkolnej skali 1-6) awaryjności różnych elementów samochodów. Wskazywali najlepszą (najmniej zawodną) wersję silnika wybranego modelu, a także odpowiadali na pytanie 'Czy poleciłby Pan ten samochód lubianemu członkowi rodziny?'

Źródło: Profiauto.pl

Ranking awaryjności samochodów wg polskich mechaników

Tak prezentuje się pełne zestawienie. Samochody ustawione są od najmniej awaryjnego do najbardziej. Polscy mechanicy polecają więc w tym przedziale cenowym przede wszystkim Audi A4 B5 (miejsce 1.), a radzą dokładniej przyjrzeć się Fordowi Mondeo MK3 (miejsce 15.)

Ranking awaryjności samochodów wg polskich mechaników
fot. Profiauto.pl

Audi A4 B5 Avant 1.9 TDI z 1996 r. Audi A4 B5 Avant 1.9 TDI z 1996 r. fot. Audi

Miejsce 1 - Audi A4 B5

Liderem pierwszego przedziału cenowego, obejmującego modele o wartości do około 10 tys. zł, zostało Audi A4 B5. Wszyscy badani mechanicy przyznali, że poleciliby ten samochód lubianemu członkowi swojej rodziny. Ogólna ocena tego modelu to 4,8; uczestnicy ankiety wysoko (nota 5,2) ocenili karoserię tego modelu, choć wśród najczęstszych jego awarii wymieniali m.in. korodujące przednie błotniki.

Ranking awaryjności samochodów wg polskich mechaników
fot. Profiauto.pl

Audi A3 8L z 2000 r. Audi A3 8L z 2000 r. fot. Audi

Miejsce 2 - Audi A3 8L

Na drugim miejscu pojawiło się Audi A3 8L. Popularny hatchback otrzymał ogólną ocenę 4,5. Mechanicy najlepiej ocenili karoserię - 4,7, a przy okazji narzekali na awarie układu turbodoładowania i zapłonu, a także odnotowali problemy z elementami zawieszenia.

Ranking awaryjności samochodów wg polskich mechaników
fot. Profiauto.pl

BMW serii 3 E46 BMW serii 3 E46 fot. BMW

Miejsce 3 - BMW serii 3 E46

Na trzecim miejscu podium zadomowiło się BMW Serii 3 E46. Auto uzyskało ogólną ocenę 4,4. Najlepsze wrażenie zrobiła karoseria i napęd - po 4,5 każdy. Najczęściej w tym modelu psuje się turbosprężarka, zapycha się odma skrzyni korbowej oraz pęka łańcuch. Zawieszenie również nie jest mocną stroną bawarskiego modelu.

Ranking awaryjności samochodów wg polskich mechaników
fot. Profiauto.pl

Dlaczego samochody "spalają" więcej niż deklarują producenci?

Ford Mondeo MK3 z 2000 roku Ford Mondeo MK3 z 2000 roku fot. Ford

Na ostatnich miejscach...

W grupie samochodów używanych o wartości około 10 tys. zł najgorzej wypadł Ford Mondeo MK3. Model otrzymał średnią notę 3,6, a najniżej (na 3,2) oceniono jego karoserię, wymieniając wśród najczęstszych awarii korozję nadwozia i podwozia. Trójkę najbardziej awaryjnych modeli zamykają Renault Mégane II i Laguna II (obydwa modele uzyskały średnią ocen 3,7 i najniższą notę dla elektryki - 2,7).

Więcej o: