Jak sama nazwa wskazuje, 488 Pista, to samochód przeznaczony do sportowej jazdy - "Pista" po włosku oznacza właśnie "tor". Model odchudzono o 90 kg, a silnik wzmocniono o 50 KM. Całkowita masa tej maszyny to 1280 kg. Pod tylną klapą pracuje silnik V8 o pojemności 3,9 litra. Jednostka rozwija 711 KM maksymalnej mocy i 770 Nm momentu obrotowego.
fot. Ferrari
Ferrari 488 Pista rozpędza się od 0 do 100 km/h w ciągu 2,9 sekundy. Sprint do 200 km/h trwa 7,6 sekundy. Prędkość maksymalna to 340 km/h. Dla porównania model 488 GTB rozpędza się do setki o 0,1 s wolniej, do 200 km/h gorzej o 0,7 s, a jego prędkość maksymalna wynosi 330 km/h.
fot. Ferrari
Inżynierowie z Maranello zainstalowali w tym modelu kilka rozwiązań z wyścigowych modeli 488 GTE i 488 Challenge. Nowy pakiet aerodynamiczny zwiększył docisk tylnego o 20 proc., w porównaniu z poprzednim modelem. W aucie wykorzystano inspirowany Formułą 1 dolot S-duct oraz zmodyfikowane wloty powietrza i nowy dyfuzor. Mocniejsza wersja ma zmieniony wydech.
fot. Ferrari
Nowe Ferrari będzie konkurować z McLarenem 720S. Więcej szczegółów poznamy już poczas salonu w Genewie.