Które kompakty najmniej tracą na wartości? Najlepsza siódemka

Firma Bähr & Fess zajmuje się oceną ryzyka finansowego. W najnowszym raporcie przyjrzała się utracie wartości przez samochody z segmentu C. Które kompakty po 3 latach eksploatacji i przejechaniu 60 tys. km będą warte najwięcej? Oto top 7 kompaktów pod względem wartości rezydualnej
Ford Focus po liftingu Ford Focus po liftingu fot. Newspress

Ford Focus

Wartość rezydualna to szacunkowa kwota, jaką auto będzie warte po konkretnym okresie użytkowania i przejechaniu konkretnej liczby kilometrów. Analitycy Bähr & Fess założyli, że podczas trzyletniego okresu użytkowania kierowca przejedzie 20 tys. km rocznie i właśnie dla takiego przebiegu (60 tys. km) obliczyli wartość rezydualną. Ocena modelu jest średnią, jaka powstała po przeanalizowaniu wyników dla poszczególnych wersji silnikowych i wyposażenia.

Ford Focus zajął w zestawieniu siódme miejsce. Po trzech latach auto straci na wartości 52 proc., czyli wciąż będzie warte 48 proc. swojej pierwotnej ceny.

BMW serii 1 po facelifitingu BMW serii 1 po facelifitingu fot. BMW

BMW serii 1

BMW serii 1 o jeden punkt procentowy wyprzedziło siódmego Focusa. Bawarski kompakt po 3 latach użytkowania i przejechaniu 60 tys. km straci 47 proc. swojej pierwotnej ceny. Wartość rezydualna wynosi więc 53 proc. Warto jednak pamiętać, że kwotowa (a nie procentowa) utrata wartości samochodów marek premium jest znacznie większa niż w przypadku aut marek popularnych i to pomimo zbliżonych wartości procentowych. Wynika to z wyraźnie większej ceny zakupu.

Seat Leon 2017 Seat Leon 2017 fot. Seat

Seat Leon i Skoda Octavia

Przewaga konstrukcyjnych bliźniaków koncernu Volkswagen - Seata Leona i Skody Octavii - nad BMW serii 1 jest minimalna. Skoda i Seat przez trzy lata użytkowania stracą na wartości 46,5 proc. Ich wartość rezydualna wyniesie zatem 53,5 proc.

Audi A3 Sportback e-tron Audi A3 Sportback e-tron Fot. Michał Dek

Audi A3 Sportback

Zdaniem analityków z Bähr & Fess Audi A3 Sportback bardzo dobrze trzyma swoją cenę. Jego wartość po analizowanym okresie użytkowania wyniesie 55,5 proc. Oznacza to, że przez trzy lata auto straci na wartości 44,5 proc. Warto pamiętać, że analitycy Bähr & Fess brali pod uwagę rynek niemiecki.

Volkswagen Golf po faceliftingu Volkswagen Golf po faceliftingu Fot. Volkswagen

Volkswagen Golf

Tego samochodu nie mogło zabraknąć w zestawieniu. Mimo swojej ogromnej popularności (najczęściej kupowane auto w Europie) i niezliczonej liczbie ogłoszeń o sprzedaży Golfa, kompakt z Wolfsburga cieszy się ogromnym zainteresowaniem na rynku wtórnym, jednocześnie dbając o portfel swojego właściciela. Według analiz Bähr & Fess Golf po trzech latach będzie wart 56,5 proc. swojej pierwotnej ceny.

Raport Eurotax również potwierdza mocną pozycję Golfa w zestawieniu aut najmniej tracących na wartości. Według niego 4-letni Golf Comfortline 1.4 TSI z przebiegiem 60 tys. km będzie wart 52 proc. ceny nowego egzemplarza.

Opel Astra Opel Astra Materiały Prasowe

Opel Astra

Produkowany w Gliwicach niemiecki kompakt według analityków Bähr & Fess jest liderem w swojej klasie pod względem utraty wartości. Po 3 latach i przejechaniu 60 tys. km auto będzie warte 58,5 proc. swojej ceny początkowej, co oznacza, że straci tylko 41,5 proc. To zdecydowanie najlepszy wynik w segmencie.

Do zestawienia wybraliśmy te auta, które wyróżniają się na tle innych kompaktów (stąd siedem najlepszych modeli). Sporą niespodzianką jest nieobecność w rankingu ani jednego samochodu marek japońskich.

Więcej o:
Copyright © Agora SA