Omijaj je szerokim łukiem. Te samochody są najdroższe w serwisowaniu

Jak powstał ranking
Warranty Direct to brytyjskie stowarzyszenie ubezpieczycieli, które przygląda się m.in. kosztom serwisowania samochodów. Tegoroczny Reliability Index bazuje na 200 tys. aktualnych i wygasłych polis, które obejmują ponad 450 modeli. Ostateczna ocena wystawiana jest na podstawie częstości serwisowania, kosztów napraw, przebiegu i rocznika. Eksperci podkreślają pewną prawidłowość - auta najczęściej zaczynają psuć się po 4-5 latach eksploatacji, czyli zwykle po zakończeniu okresu gwarancyjnego.
Im większa liczba punktów, tym auto jest droższe w utrzymaniu. Trzeba jednak pamiętać, że droższe w utrzymaniu nie oznacza wcale bardziej awaryjne, bo Warranty Direct ocenia również koszty i czas serwisowania. Taka metodologia ma jednak swoje minusy, bo autom tańszym trudno znaleźć się na liście nawet wtedy, gdy psują się wyjątkowo często.
Jakie samochody lepiej omijać?

10) Mercedes ML
Z okresu produkcji: 1998-2006
Liczba punktów: 411
Średni koszt wizyty w serwisie: około 2500 zł
Najczęściej psują się: układ jezdny i zawieszenie, silnik, skrzynia biegów

9) BMW serii 7
Z okresu produkcji: 2008-2015
Liczba punktów: 422
Średni koszt wizyty w serwisie: około 3500 zł
Najczęściej psują się: układ jezdny i zawieszenie, silnik, elektryka

8) BMW M3
Z okresu produkcji: 2007-2013
Liczba punktów: 429
Średni koszt wizyty w serwisie: około 3600 zł
Najczęściej psują się: układ jezdny i zawieszenie, układ paliwowy, silnik

7) Audi Q7
Z okresu produkcji: 2006-2015
Liczba punktów: 463
Średni koszt wizyty w serwisie: około 4200 zł
Najczęściej psują się: silnik, elektryka, układy chłodzenia i ogrzewania

6) Mercedes klasy R
Z okresu produkcji: 2005-2013
Liczba punktów: 490
Średni koszt wizyty w serwisie: około 2600 zł
Najczęściej psują się: układ jezdny i zawieszenie, elektryka, silnik

5) Citroen C6
Z okresu produkcji: 2005-2012
Liczba punktów: 519
Średni koszt wizyty w serwisie: około 2400 zł
Najczęściej psują się: układ jezdny i zawieszenie, elektryka, silnik

4) Mercedes GL
Z okresu produkcji: od 2006 r.
Liczba punktów: 522
Średni koszt wizyty w serwisie: około 3200 zł
Najczęściej psują się: elektryka, silnik, układ jezdny i zawieszenie

3) Bentley Continental GT
Z okresu produkcji: od 2003 r.
Liczba punktów: 526
Średni koszt wizyty w serwisie: około 3400 zł
Najczęściej psują się: elektryka, układ jezdny i zawieszenie, silnik

2) Nissan GT-R
Z okresu produkcji: od 2009 r.
Liczba punktów: 629
Średni koszt wizyty w serwisie: około 5600 zł
Najczęściej psują się: elektryka, skrzynia biegów, układ jezdny i zawieszenie

1) BMW M5
Z okresu produkcji: 2004-2011
Liczba punktów: 751
Średni koszt wizyty w serwisie: około 4700 zł
Najczęściej psują się: elektryka, silnik, układ paliwowy
ZOBACZ TEŻ INNE ODSŁONY NASZEGO CYKLU "OMIJAJ JE SZEROKIM ŁUKIEM":
- Najgorsze silniki Diesla
- Najgorsze samochody używane
- Nieudane silniki