Testy zderzeniowe indyjskich aut | Zero gwiazdek do potęgi piątej

Już wiemy, dlaczego samochody na indyjskim rynku są takie tanie. Organizacja Global NCAP wzięła pięć maluchów z Indii na testy zderzeniowe. Najlepszy wynik? 0 gwiazdek i to mimo, że jedno auto podchodziło do testów aż trzy razy
Renault Kwid testy zderzeniowe NCAP Renault Kwid testy zderzeniowe NCAP fot. Global NCAP

Renault Kwid | 0 gwiazdek

Organizacja Global NCAP postanowiła poddać pięć samochodów, które są produkowane i sprzedawane w Indiach testom zderzeniowym z prawdziwego zdarzenia. Testowano podstawowe wersje samochodów.

Jak poradziły sobie indyjskie auta sprawdzone zgodnie z normami obowiązującymi np. w Europie? Tragicznie. Cała piątka (Renault Kwid, Hyundai Eon, Suzuki Maruti Eeco, Suzuki Maruti Celerio i Mahindra Scorpio) dostały zero gwiazdek. 0 na 5 możliwych. W Indiach nie ma obowiązku instalowania podstawowych systemów bezpieczeństwa, choćby poduszek powietrznych czy ESP.

W Europie Renault zazwyczaj dostaje bardzo dobre oceny podczas testów Euro NCAP, a marka słynie z dbania o bezpieczeństwo. Jednak w Indiach Francuzi wyraźnie sobie odpuścili. Słaba ocena mini crossovera Kwida wynika nie tylko z braku wspomnianych systemów bezpieczeństwa - eksperci Global NCAP wykazali, że niebezpieczna jest sama struktura kabiny. Podczas pierwszej próby przednia część po prostu się złamała... Renault podjęło jeszcze dwie kolejne próby, po wzmocnieniu konstrukcji i z poduszką powietrzną, ale poprawa nie była oszałamiająca.

Kwidowi nie udało zdobyć ani jednej gwiazdki w kategorii ochrony dorosłych pasażerów.

Pierwsza próba Renault Kwid wyglądała tak:

Wzmocniona konstrukcja i poduszka powietrzna kierowcy poprawiły wynik tylko trochę:

Tak wygląda oficjalna rozpiska Global NCAP dla najlepszej, trzeciej próby małego Renault:

Rozpiska Renault Kwid testy zderzeniowefot. Global NCAP

Zdjęcie CONTINENTAL ContiPremiumContact 5 185/60/R15 84H Zdjęcie Fulda ECOCONTROL 145/65/R15 72T Zdjęcie GOODYEAR EAGLE F1 ASYMMETRIC 2 255/40/R20 101Y
CONTINENTAL ContiPremiumCon... Fulda ECOCONTROL 145/65/R15... GOODYEAR EAGLE F1 ASYMMETRI...
Porównaj ceny Porównaj ceny Porównaj ceny
źródło: Okazje.info
Hyundai Eon testy zderzeniowe Global NCAP Hyundai Eon testy zderzeniowe Global NCAP fot. GLobal NCAP

Hyundai Eon | 0 gwiazdek

Mały Hyundai Eon produkowany jest przez Koreańczyków od 2011 roku. Maluch (należy do segmentu A) został zbudowany na skróconej platformie modelu i10 i sprzedawany jest w Indiach i na Filipinach. Eon także nie zdobył ani jednej gwiazdki. Jak na dzisiejszą stawkę, Eon osiągnął całkiem niezły wynik w kategorii ochrony dzieci, jednak 2 gwiazdki i tak nikomu nie zaimponują.

Hyundai Eon testy zderzeniowe Global NCAPfot. Global NCAP

Suzuki Maruti Celerio testy zderzeniowe Global NCAP Suzuki Maruti Celerio testy zderzeniowe Global NCAP fot. Global NCAP

Suzuki Maruti Celerio

Kolejny mieszczuch, który oblał testy zderzeniowe to Suzuki Maruti Celerio. Mały hatchback dostał 0 gwiazdek za ochronę kierowcy i pasażera i tylko jedną za ochronę dzieci. To wynik bardzo słaby nawet jak na indyjską konkurencję.

Suzuki Maruti Celerio testy zderzeniowe Global NCAPfot. Global NCAP

Mahinda Scorpio testy zderzeniowe Global NCAP Mahinda Scorpio testy zderzeniowe Global NCAP fot. Global NCAP

Mahinda Scorpio

Global NCAP pochyliło się nie tylko nad małymi miejskimi autami. Do testów wzięto także terenówkę Mahindra Scorpio. Jedyny w zestawieniu SUV również otrzymał przerażające zero gwiazdek.

Mahinda Scorpio testy zderzeniowe Global NCAPfot. Global NCAP

Suzuki Maruti Eeco testy zderzeniowe Global NCAP Suzuki Maruti Eeco testy zderzeniowe Global NCAP fot. Global NCAP

Suzuki Maruti Eeco

Drugie przetestowane przez Global NCAP auto Suzuki Maruti również nie zachwyciło. Mały van z Indii jednak jako jedyny otrzymał jakiekolwiek punkty w kategorii "ochrona dorosłych" (choć i tak nie pozwoliło to na uzyskanie choćby jednej gwiazdki) i może pochwalić się najwyższą oceną w "bezpieczeństwie dzieci".

Suzuki Maruti Eeco testy zderzeniowe Global NCAPfot. Global NCAP

Więcej o:
Copyright © Agora SA