To był świetny rok dla polskich dilerów. Polacy zarejestrowali w 2015 r. ponad 400 tys. nowych samochodów. To o ponad 30 tys. więcej niż rok wcześniej.
W samym grudniu najczęściej wybieraną marką w Polsce był Volkswagen, który jako jedyny przekroczył liczbę 5 tys. zarejestrowanych egzemplarzy. Ta sztuka nie udała się nikomu innemu w żadnym miesiącu ubiegłego roku. Tym samym grudzień był najlepszym miesiącem dla niemieckiej marki w całym 2015 r. Nie przeszkodziła w tym nawet głośna afera Dieselgate. Na pozostałych miejscach podium znalazły się Skoda i Toyota. A jak wyglądają statystyki z całego roku?
Piotr Kozłowski, Moto.pl
Wyniki ogólne i te dotyczące firm dla nikogo nie powinny być zaskoczeniem. Skoda i Volkswagen od lat dominują w rankingach sprzedaży, a dzięki silnej pozycji wśród klientów indywidualnych Toyocie udało się zająć trzecie miejsce w ujęciu ogólnym. Wśród flot numerem trzy jest jednak Ford. Japończycy ocierają się o podium, zajmując czwartą lokatę.
Znacznie ciekawiej prezentują się dane dotyczące rejestracji wśród klientów indywidualnych. Tu walka trwała do końca. Co prawda kolejność pokrywa się z tym, co wynikało z danych listopadowych, ale Opel był o krok od spadku z drugiego na trzecie miejsce. Wszystko przez wyprzedażową ofensywę Toyoty. Grudzień był dla japońskiej marki najlepszym miesiącem roku. W tym czasie Opel nie notował rekordów sprzedażowych.
Które modele były najczęściej rejestrowane w 2015 r. w Polsce?
Matador MP59 225/40/R18 92V | Nokian WR SUV 3 255/60/R18 ... | Uniroyal SnowMax 2 225/70/R... |
Sprawdź ceny | Porównaj ceny | Porównaj ceny |
Niewiele zabrakło Volkswagenowi Golfowi, by wyprzedzić na fotelu lidera Skodę Octavię, która znów święci triumfy, będąc bestsellerem w Polsce. Trzecia Fabia utrzymała bezpieczną przewagę nad czwartą Astrą. Względem listopadowych statystyk w ujęciu ogólnym w pierwszej dziesiątce nic się nie zmieniło.
Piotr Kozłowski, Moto.pl
Zakupy flotowe stanowią zdecydowaną większość sprzedaży nowych samochodów w Polsce (276 615 wśród firm do 131 375 wśród klientów indywidualnych) i to właśnie im Octavia zawdzięcza swą silną pozycję nad Wisłą. Klienci detaliczni nie decydują się na kompaktową Skodę zbyt często - "Czeszka" nie trafiła nawet do pierwszej dziesiątki. Co innego Golf, zajmujący drugą lokatę wśród firm i czwartą wśród klientów prywatnych.
Opel zdecydowanie przespał grudniowy okres wyprzedaży, dzięki czemu Yarisowi udało się wyprzedzić Corsę i wskoczyć na drugie miejsce w kategorii klientów indywidualnych. Z tej samej przyczyny Mokka spadła na dziewiąte miejsce. Miesiąc wcześniej zajmowała siódmą lokatę.
Podsumowując:
- Najpopularniejszą marką w Polsce w ujęciu ogólnym, wśród firm oraz klientów indywidualnych jest Skoda.
- Najczęściej rejestrowanymi modelami w 2015 r. były: Skoda Octavia (w ujęciu ogólnym i wśród firm) oraz Skoda Fabia (klienci indywidualni).
Ubiegły rok znów należał do Skody.
Źródło danych: CEP via carmarket.com.pl