Samochód: Fiat 500C
Cena: od 64 600 zł
Zdecydowanie najtańszym autem, w którym możemy cieszyć się słońcem jest mały Fiat 500C. Za nówkę z salonu zapłacimy już 64 600 złotych, a po uwzględnieniu rabatów cena może spaść o kolejne parę tysięcy. Wiemy, że wielu zarzuci Fiatowi, że nie zasługuje na miejsce wśród prawdziwych kabrioletów i roadsterów, ale postanowiliśmy go tu umieścić, żeby choć jedno auto można było nazwać "tanim". W polskich salonach trudno znaleźć kabriolet, którego cena nie zbliżałaby się do 100 tysięcy, tak naprawdę to zdecydowana większość znacznie ją przekracza...
Mały Fiat może rasowym kabrioletem nie jest, ale pozwala poczuć lato i nie jest przy tym koszmarnie drogi. Tańsze są tylko propozycje z rynku wtórnego (nimi zajmiemy się na dalszych stronach).
Fot. Michał Dek | Fiat 500C
Fot. Fiat | Fiat 500C
Samochód: Volkswagen Golf Cabriolet
Cena: od 90 990 zł
Bardzo ciekawą cenę znajdziemy także na stronie Volkswagena. Niemcy życzą sobie za rasowy kabriolet z prawdziwego zdarzenia lekko ponad 90 tysięcy. Jak na polski rynek to cena bardzo niska. Jednak nie zapominajmy, że 90 990 to cena startowa - dobierając lepsze wyposażenie bardzo łatwo ją podnieść.
fot. VW | Volkswagen Golf Cabriolet
fot. VW | Volkswagen Golf Cabriolet
fot. VW | Volkswagen Golf Cabriolet
Samochód: Mini Cabrio One
Cena: od 92 700 zł
Niewiele więcej zapłacimy za Mini Cabrio One. Za nowe wcielenie kultowego brytyjskiego auta przyjdzie nam wysupłać trochę ponad 90 tysięcy złotych. Za te pieniądze otrzymamy stylowy kabriolet z silnikiem 1.6 o mocy 98 KM, który pozwala Mini rozpędzić się do pierwszej setki w 11,3 sekundy. Jeżeli chcemy bardziej żwawego Mini to musimy spojrzeć na mocniejsze wersje, a to wiąże się z większymi wydatkami. Niestety, dostępne w Polsce kabriolety do tanich nie należą.
Fot. Mini
Fot. Mini
Fot. Mini
Fot. Mini
Samochód: Opel Cascada
Cena: od 113 400 zł
Mamy też polski wątek - Opel Cascada powstaje w polskiej fabryce Opla, w Gliwicach. To stosunkowo nowy samochód, ponieważ po raz pierwszy zaprezentowano go w 2012 roku podczas Salonu Samochodowego w Genewie. Nowy oplowski kabriolet konstrukcyjnie bazuje na czwartej generacji Astry.
Jeżeli chcecie się dowiedzieć jak sprawuje się "polski kabriolet" to serdecznie zapraszamy do zapoznania się z naszym TESTEM. Opel Cascada gościł w redakcji przez dłuższy czas i poznaliśmy go na wylot.
Fot. Opel | Opel Cascada
Fot. Opel | Opel Cascada
Fot. Opel | Opel Cascada
Samochód: Ford Mustang
Cena: od 165 400 zł
W polskich salonach i tak jest bardzo drogo, dlatego postanowiliśmy poszukać czegoś sportowego. Mamy dla Was trzy ciekawe propozycje z tego najszybszego segmentu.
Tego samochodu chyba nikomu nie trzeba przedstawiać - najnowszy Ford Mustang swoimi cenami zrobił niemałe zamieszanie na rynku. Podstawowa wersja Mustanga z silnikiem 2.3 EcoBoost o mocy 314 KM i 434 Nm momentu obrotowego nad Wisłą kosztuje 165 400 złotych! Mowa oczywiście o kabriolecie, fastback kosztuje niecałe 150 tysięcy. Jeżeli nie chcemy się bawić w EcoBoosty i interesuje nas tylko potężny, pięciolitrowy silnik V8 (418 KM i 524 Nm) to cena również jest bardzo okazyjna - kabriolet od 186 400 złotych. U konkurentów trudno znaleźć podobne ceny...
fot. Ford | Ford Mustang
fot. Ford | Ford Mustang
Samochód: Caterham 7 Roadsport 120
Cena: od około 157 600 zł (zależy od kursów walut)
Tutaj mała ciekawostka. Ceny niepowtarzalnego Caterhama 7 Roadsport 120 zaczynają się w Polsce od 27 700 funtów. Za te pieniądze otrzymamy bardzo fajne auto, które dostarczy nam sporo frajdy. Cenę można jeszcze zbić i zamówić zestaw do samodzielnego montażu - wtedy zapłacimy 23 200 funtów (około 130 tysięcy złotych).
fot. Caterham | Caterham 7 Roadsport
fot. Caterham | Caterham 7 Roadsport 120
Samochód: Lotus Elise
Cena: od około 169 000 zł (zależy od kursów walut)
A może lekki i świetnie jeżdżący Lotus Elise? Ceny za małego, sportowego Lotusa startują od 40 900 euro.
fot. Lotus | Lotus Elise
fot. Lotus | Lotus Elise
Samochód: BMW serii 2 Cabrio
Cena: od 141 700 zł
Chyba najtańszym kabrioletem aktualnie dostępnym w polskich salonach z tzw. klasy premium jest BMW serii 2. Za około 140 tysięcy Bawarczycy proponują wersję 218i Cabrio, czyli silnik o pojemności 1499 cm3 i mocy 136 KM.
fot. BMW | BMW serii 2 Cabrio
fot. BMW | BMW serii 2 Cabrio
Samochód: BMW Z4
Cena: od 158 900 zł
Druga propozycja Bawarczyków to piękny roadster Z4. Najnowsza generacja jest z nami od 2009 roku. Niecałe 160 tysięcy kosztuje Z4 z napędem sDrive18i, czyli dwulitrowym silnikiem o mocy 156 KM.
Przy Z4 nie możemy zapomnieć o rynku wtórnym: poprzedniej generacji (lata 2002-08) i bardzo ciekawym poprzedniku, modelu Z3!
fot. BMW | BMW Z4
Fot. BMW | BMW Z4
Fot. BMW | BMW Z4
Samochód: Mercedes SLK
Cena: od 171 000 zł
Najtańszy Mercedes bez dachu to już znacznie większy wydatek. Na podstawową wersję SLK musimy przygotować ponad 170 tysięcy złotych. Za te pieniądze otrzymamy Mercedesa z czterocylindrowym silnikiem o pojemności 1,8 litra i mocy 184 KM.
fot. Mercedes | Mercedes SLK
fot. Mercedes | Mercedes SLK
Samochód: Audi TT Roadster
Cena: od 173 8400 zł
Będąc przy Mercedesie i BMW, nie mogliśmy pominąć ostatniego z reprezentantów niemieckiej Wielkiej Trójki. Aktualnie Audi nie oferuje w swoich salonach małych modeli bez dachu, oprócz Audi TT Roadster - stąd tak wysoka cena. Podstawowa jednostka 2.0 TFSI osiąga 230 KM mocy i 370 Nm momentu. Współpracuje standardowo ze skrzynią ręczną o sześciu przełożeniach. Za podobne pieniądze możemy jeszcze kupić Audi A5 Cabriolet.
fot. Audi
fot. Audi
Szukając dla Was najciekawszych kabrioletów na rynku wtórnym wybraliśmy dwa, które biją całą resztę jeżeli chodzi o cenę.... W przypadku tej dwójki za około 3 tysiące złotych otrzymamy samochód, który jeździ i się nie rozpada. Oczywiście nie spodziewajmy się cudów - trzeba przyszykować się na duże przebiegi i roczniki zaczynające się od "19..", ale o to w tej trójce chodzi. Na dalszych stronach prezentujemy też młodsze i droższe auta. Tutaj mamy dwa najtańsze.
Najbardziej budżetowe kabriolety na polskim rynku:
Samochód: Opel Astra
Opla Astrę znamy wszyscy. W segmencie samochodów bez dachu to jedna z ciekawszych propozycji, jeżeli chodzi o stosunek jakości do ceny.
fot. Opel | Opel Astra cabrio OPC 2002
fot. Opel | Opel Astra Cabrio
Samochód: Ford Escort
Nie mogło w tym miejscu zabraknąć tego samochodu. Ostatnie Escorty wyjechały z fabryk Forda w 2002 roku, ale Escort do dzisiaj cieszy się sympatią kierowców.
fot. Ford | Ford Escort Cabrio
fot. Ford | Ford Escort Cabrio
Wymarzone auta bez dachu nie musimy szukać tylko w salonie. Z pomocą przychodzi nam rynek wtórny i niezliczone serwisy aukcyjne. My dzisiaj wybraliśmy te najbardziej przystępne cenowo modele, których ceny nie zaczynają się od grubych tysięcy. Przy każdym samochodzie zamieszczamy link, do ogłoszeń z danym autem.
Przekopaliśmy się przez serwisy ogłoszeniowe i podajemy też orientacyjną cenę. Oczywiście kwota "od" to ilość złotówek, jaką zapłacimy za sprawne, jeżdżące auto. Nie braliśmy pod uwagę samochodów po wypadkach, czy takich, które od razu wymagają wizyty u mechanika i dalszych wydatków.
Samochód: Fiat Barchetta
Orientacyjne ceny: od ok. 8 tysięcy złotych (roczniki 96/97) do 15 tysięcy złotych (za najlepiej utrzymane egzemplarze)
Najlepsze oferty znajdziesz TUTAJ
Na pierwszy ogień postanowiliśmy wziąć coś niezwykle małego i urokliwego - Fiata Barchettę. Za wygląd włoskiego malucha odpowiadają spece z Pininfariny. Konstrukcyjnie autko oparto na płycie podłogowej Tipo B (Fiat Punto I generacji). Pod maską Fiata pracuje 1,7-litrowy, 131-konny silnik R4. Moc trafia na przednie koła. Barchetta z nim na pokładzie w sprincie do setki potrzebuje 8,7 sekundy i dobija do granicy 200 km/h prędkości maksymalnej.
Fiat Barchetta znajdował się w produkcji przez 10 lat (1995-2000). Zalety? Wygląd, cena, przyjemność z jazdy. Wady? To auto niezbyt trwałe, do tego cierpiące na wiele usterek. Jeżeli chcemy Barchettę kupić lepiej uważnie mu się przyjrzeć i wydać trochę więcej. Zaoszczędzimy sobie nerwów i złotówek na wizytach w warsztatach.
fot. Fiat | Fiat Barchetta
fot. Fiat | Fiat Barchetta
Samochód: Ford StreetKa
Orientacyjne ceny: od ok. 7,5 tysiąca złotych (rocznik 2004) do 15 tysięcy złotych (niskie przebiegi)
Najlepsze oferty znajdziesz TUTAJ
Ciekawy, niepowtarzalny wygląd malutki Ford StreetKa zawdzięcza Włochom ze słynnego studia projektowego Pininfarina. To właśnie oni maczali palce w projekcie Forda Ka bez dachu. Roadstery powstawały we Włoszech w latach 2002-2005.
Na pokładzie StreetKa pracowało 94 KM, które dostarczał 1,6 litrowy benzyniak R4. Do pierwszej setki StreetKa potrzebował około 11 sekund i rozpędzał się maksymalnie do 175 km/h.
fot. Ford | Ford StreetKa
fot. Ford | Ford StreetKa
Fot. Ford | Ford StreetKa
Samochód: Peugeot 206 CC
Orientacyjne ceny: od ok. 7 tysięcy złotych (roczniki 2003, całkiem dobry stan, są oczywiście tańsze, ale może to być pułapka) do 14 tysięcy złotych (końcówka produkcji, niskie przebiegi)
Najlepsze oferty znajdziesz TUTAJ
Peugeot 206 to samochód, którego nie trzeba chyba nikomu przedstawiać, na polskich drogach to bardzo popularne auto. Mały zgrabny Peugeot doczekał się także wersji idealnej na słoneczne dni - w 206 mamy do czynienia ze sztywnym składanym dachem. Peugeot 206 na pewno zachęca przystępną ceną i ciekawą, niestarzejącą się zbytnio stylistyką. Największa wada? Zdecydowanie bagażnik, ponieważ ze względu na sztywny dach nie możemy spodziewać się cudów. Przy złożonym dachu, przestrzeń bagażowa wynosi zaledwie 150 litrów.
Jeżeli interesuje nas podobne auto, a mamy w portfelu więcej pieniędzy, to można zainteresować się młodszym bratem 206 CC - modelem 207 CC.
Ceny 207 CC: 12 tysięcy (rocznik 2007) do 33 tysięcy (auta młode i naprawdę świetnie utrzymane).
fot. Peugeot | Peugeot 206 CC
Fot. Peugeot | Peugeot 206 CC
fot. Peugeot | Peugeot 206 CC
Samochód: Mazda MX-5
Cena nowej generacji: od 89 900 zł
Niech żyje roadster!
Właśnie takim hasłem Mazda świętuje pojawienie się czwartej odsłony swojego kultowego autka. Przepis na MX-5 pozostaje niezmienny od ponad 25 lat - jazda roadsterem ma dawać radość, przy zachowaniu lekkiej konstrukcji i idealnego rozkładu masy. Wyniki sprzedaży potwierdzają, że to przepis idealny. MX-5 pobił światowy rekord Guinnessa i został uznany najpopularniejszym dwumiejscowym sportowym samochodem w historii.
A co powinniśmy wiedzieć o najnowszej generacji? To całkowicie nowa konstrukcja, powstała w myśl KODO i Skyactiv. Autko skrócono o 10,5 cm, obniżono o 2cm i poszerzono o 1 cm. Dzięki wykorzystaniu lekkich materiałów masę nowego MX-5 udało się obniżyć o zauważalne 100 kg.
Ceny pięknej Mazdy są bardzo zachęcające, auto w swojej klasie jest po prostu bezkonkurencyjne, jeżeli szukacie więcej informacji o dokładnej ofercie Japończyków to zapraszamy TUTAJ.
fot. Mazda | Nowa Mazda MX-5
fot. Mazda | Nowa Mazda MX-5
fot. Mazda | Nowa Mazda MX-5
Nie jesteśmy oczywiście ograniczeni do czekania aż najnowsza generacja zajedzie do polskich salonów. Wspomnieliśmy, że to najpopularniejszy samochód w swojej klasie, tak więc rynek wtórny jest aż pełen od ciekawych ofert.
Orientacyjne ceny: od ok. 9 tysięcy złotych do 70 tysięcy (za najnowsze roczniki)
fot. Mazda | Mazda MX-5 drugiej generacji
fot. Mazda | Mazda MX-5 drugiej generacji
fot. Mazda | Mazda MX-5 trzeciej generacji
fot. Mazda | Mazda MX-5 z 2005
Samochód: Citroen C3 Pluriel
Orientacyjne ceny: od ok. 10 tysięcy złotych (jest wiele tańszych ofert, ale auta borykają się z wieloma problemami, trzeba uważać!) do 20 tysięcy złotych (końcówka produkcji, naprawdę dobry stan)
Najlepsze oferty znajdziesz TUTAJ
Citroen C3 Pluriel produkowany był w latach 2003 - 2010. Pomysł Francuzów na kabriolet był cokolwiek ciekawy - miękkie poszycie możemy zsunąć elektrycznie, a dwa boczne, łukowate pałąki zdemontować. Problem, że nie ma dla nich miejsca w aucie, dlatego trzeba je zostawić przed jazdą. A co jeżeli dopadnie nas deszcz? No właśnie... Inna wada, to usterkowość (głównie elektryka). Jednak jeżeli nie odstraszają Was te problemy, to otrzymacie ciekawe auto, które sprawdzi się w słoneczne dni. W środku znajduje się miejsce dla 4 osób. C3 Pluriel był seryjnie bardzo bogato wyposażony.
Fot. Citroen | Citroen C3 Pluriel
fot. Citroen | Citroen C3 Pluriel
Samochód: Volvo C70
Orientacyjne ceny: od 13 tysięcy złotych (roczniki 2001) do nawet 80 tysięcy złotych (auta z końcówki produkcji, roczniki 2010/11), dużo ofert za roczniki 2007/08 w okolicach 35 tysięcy złotych
Najlepsze oferty znajdziesz TUTAJ
W Polsce samochody z północy Europy cieszą się bardzo dobrą opinią. Dlatego znaleźliśmy dla Was coś z koncernu Volvo - bardzo ciekawą propozycją na rynku wtórnym może być Volvo C70. Pierwsza generacja debiutowała podczas Salonu Samochodowego w Paryżu w 1996 roku. Za to dwójka pojawiła się na drogach w 2005, by zniknąć definitywnie w 2013.
Czteromiejscowe Volvo jest w Polsce raczej mało popularne, ale jest szansa, że na aukcjach znajdziemy prawdziwą perełkę w przystępnej cenie. Warto poszukać, gdyż możemy trafić na naprawdę fajne auto.
fot. Volvo | Volvo C70
fot. Volvo | Volvo C70
fot. Volvo | Volvo C70
Samochód: Opel Tigra TwinTop
Orientacyjne ceny: nowsze Tigry (roczniki około 2005) to wydatek około 15 tysięcy złotych, do 20 tysięcy złotych (najnowsze i najlepiej utrzymane auta)
Najlepsze oferty znajdziesz TUTAJ
Opel Tigra Twin Top podobnie jak Peugeot 206 CC to małe auto z tzw. nadwoziem coupe-cabrio (twardy składany dach). Pierwsza generacja powstała na bazie Corsy B i zajechała do salonów w 1994 roku. Dwójka pojawiła się na rynku 2004 roku i wytrwała do 2009 roku. Później Niemcy postanowili wycofać Tigrę z produkcji.
Z silników znajdziemy diesla 1.3 (70 KM), benzyniaka 1.4 (90 KM) i znacznie większy silnik, z którym Tigra Twin Top pokaże pazur - 1.8 o mocy 125 KM. Taka liczba koni w małym aucie może dostarczyć dużo radości z jazdy. Również w przypadku Opla warto dokładnie poszukać zadbanego i dobrze utrzymanego egzemplarza. Tigra Twin Top nigdy nie słynęła z trwałości.
fot. Opel | Opel Tigra TwinTop
fot. Opel | Opel Tigra TwinTop
fot. Opel | Opel Tigra TwinTop
Samochód: Smart ForTwo Cabrio
Orientacyjne ceny: na dobry egzemplarz trzeba przygotować około 10 tysięcy złotych (roczniki 2001/02/03), najdroższe i najlepiej utrzymane Smarty bez dachu dobijają dobijają do 25 tysięcy złotych
Najlepsze oferty znajdziesz TUTAJ
Teraz kilka samochodów zza Odry, o który nie wolno zapomnieć, kiedy szukamy auta bez dachu.
Zaczynamy z przymrużeniem oka, bo od Smarta ForTwo. Mieszczuch koncerny Daimler pojawił się na rynku w 1998 roku. W dwóch pierwszych generacjach (dwójka debiutowała w 2007 roku) Niemcy zdecydowali się na stworzenie wersji, pozwalającej się cieszyć słońcem i wiatrem we włosach. Dość niedawno na rynku pojawiła się trzecia odsłona malucha, ale jak na razie Daimler nic o cenach i dostępności kabrioletów nie mówił. Szukającym kabrioletu, który wciśnie się w każde miejsce parkingowe i nie boi się ciasnych uliczek pozostaje rynek wtórny. Wbrew pozorom znajdziemy na nim dużo Smartów.
fot. Smart | Smart ForTwo Cabrio
Fot. Smart | Smart ForTwo Cabriolet
Samochód: Audi TT Roadster
Orientacyjne ceny: dobrze utrzymana "tetetka" kabrio zaczyna się do 22 tysięcy złotych (roczniki około 2000), nowsze spokojnie dobijają do 70 tysięcy złotych
Najlepsze oferty znajdziesz TUTAJ
Audi TT z salonu to zabawka dla bogatych, ale na rynku wtórnym znajdziemy "tetetkę" w znacznie przystępniejszych cenach. Małe sportowe Audi jest z nami od 1998 roku (właśnie debiutuje trzecia generacja) - tak więc nie powinno być problemu z upolowaniem TT w ciekawej cenie. Jeżeli ograniczają nas koszty powinniśmy się skupić na Audi TT Roadster z lat 1998 - 2006. Audi TT to bardzo dobre auto.
fot. Audi | Audi TT Roadster II
fot. Audi | Audi TT Roadster
fot. Audi | Audi TT Roadster
Samochód: BMW serii 3
Orientacyjne ceny: nieuszkodzone, zadbane Beemki z roczników przed 2000 zaczynają się od koło 9 tysięcy złotych, im młodsze auta tym cena rośnie, by dobić nawet do 80 tysięcy złotych (najnowsze roczniki)
W samochodach z salonu proponowaliśmy BMW serii 2 i roadstera Z4. Na rynku wtórnym możemy się pokusić o wyższe modele. Ich ceny nie będą aż tak zaporowe.
fot. BMW | BMW serii 3 cabrio
Samochód: Mercedes SL i SLK
Orientacyjne ceny: pierwsze poważne oferty startują od 16 tysięcy złotych i raczej nie ma co liczyć na dobrego Mercedesa w niższej cenie
Najlepsze oferty znajdziesz TUTAJ
Podobnie sprawa ma się z Mercedesami. Na rynku wtórnym znajdziemy auta w bardzo ciekawych cenach, a jeżeli nie damy się sprzedawcy nabrać i nie kupimy uszkodzonego samochodu, to dostaniemy wspaniałego kompana w każdej podróży.
fot. Mercedes | Mercedes SL
Fot. Mercedes | Mercedes SLK
Samochód: Volkswagen Eos
Orientacyjne ceny: od 22 tysięcy złotych (rocznik 2006)
Najlepsze oferty znajdziesz TUTAJ
Ostatnim niemieckim samochodem, który dzisiaj przypominamy to coupe-cabrio z koncernu Volkswagen. Bazujący na płycie podłogowej piątego Golfa Volkswagen Eos debiutował na rynku w 2005 roku.
fot. VW | Volkswagen Eos
fot. VW | Volkswagen Eos
fot. VW | Volkswagen Eos
Samochód: Saab 9-3
Orientacyjne ceny: naprawdę dobrze utrzymane Saaby startują od 12 tysięcy złotych (roczniki około 2000)
Najlepsze oferty znajdziesz TUTAJ
Co powiecie na Saaba 9-3? To bardzo eleganckie auto, a do tego całkiem szybkie. W zależności od silnika (2.0 albo 2.3 Turbo) moc waha się od 150 do 230 KM. Niestety szwedzkie auto jest drogie w utrzymaniu - i spalanie, i awaryjność nie stoją na zadowalającym poziomie. Mimo to Saab 9-3 to propozycja warta rozważenia.
fot. Saab | Saab 9-3 Cabrio
Samochód: Alfa Romeo Spider
Orientacyjne ceny: pierwsze poważne oferty (roczniki około 2000) to kwestia 12 tysięcy złotych
Najlepsze oferty znajdziesz TUTAJ
W takim zestawieniu nie mogło oczywiście zabraknąć pięknej Alfy Romeo. Kto jak kto, ale Włosi znają się na słonecznej pogodzie. My wybraliśmy Alfę Romeo Spider (oczywiście chodzi nam o tę z lat 1995-2006, a nie legendarnego klasyka).
To kolejne auto, za które odpowiadają panowie z Pininfariny. Paleta silników jest bardzo bogata - od silnika o pojemności 1.8 i mocy 144 KM do 3.2-litrowej V-szóstki o mocy 240 KM. To właśnie od silnika i utrzymania Spidera zależy jego cena, a ta może się wahać od auta bardzo taniego po auto bardzo, bardzo drogie.
fot. Alfa Romeo | Alfa Romeo Spider
fot. Alfa Romeo | Alfa Romeo Spider
Samochód: Renault Megane
Orientacyjne ceny: starsze zadbane Meganki (do 1999) zaczynają się od 6 tysięcy złotych (jest dużo niższych ofert, ale trzeba na naprawdę uważać...), na drugą generację trzeba przyszykować ok. 12 tysięcy złotych, nowsze Meganki (około 2010) to kwestia 40 tysięcy
Najlepsze oferty znajdziesz TUTAJ
Szukając taniego auta z chowanym dachem nie można też zapomnieć o dobrze nam znanym w Polsce Renault Megane.
fot. Renault | Renault Megane CC
fot. Renault | Renault Megane CC
Samochód: Ford Focus CC
Orientacyjne ceny: to mało popularna odmiana Focusa, trzeba się szykować na wydatek rzędu 23 tysięcy złotych (roczniki 2007)
Najlepsze oferty znajdziesz TUTAJ
Na koniec jeszcze Ford z segmentu C. Ford Focus to bardzo popularny i lubiany w Polsce samochód. Dlaczego by nie pomyśleć o takim z chowanym dachem?
fot. Ford | Ford Focus CC
fot. Ford | Ford Focus CC
fot. Ford | Ford Focus CC