W przetargu na samochód Lucyfera Phantom miałby duże szanse na wygraną.. Auto mieściło w środku sześć osób, a zbudować chciał go pan Rusty Heinz, keczupowy milioner. Auto nie powstało tylko dlatego, że kilka miesięcy po powstaniu prototypu Heinz zmarł na atak serca.
Nadwozie zbudowane było z aluminium
Prędkość maksymalna wyniosła 185 km/h
W 1938 roku zbudowano prototyp, którego koszt wyniósł 24.000 dolarów
Nie powstał ani jeden egzemplarz produkcyjny samochodu
Obecnie Phantom Corsair znajduje się Reno w stanie Nevada, w National Automobile Museum.
Phantom Corsair
Był pierwszym stworzonym samochodem, który nie miał trafić do produkcji seryjnej tylko służył po to żeby zbadać reakcje potencjalnych klientów. Innymi słowy Buick Y-Job to pierwszy studyjny samochód świata. Jego stylistą był Harley Earl. To on wprowadził słynne skrzydła do amerykańskich krążowników i jest odpowiedzialny za wygląd pierwszej generacji Corvette.
Elementy stylistyczne Buicka były wykorzystywane aż do późnych lat 50-tych
Buick Super Serie Model 50 był seryjnym odpowiednikiem Y-Job
Kabriolet miał zamontowany 5,2 litrowy silnik V8
Karoseria miała aż 5,3 metra długości
Buick Y-Job
Twórca Harley Earl
Rakieta na kołach z turbiną gazową, która była odpowiedzialna za napęd. Tak wyglądał pierwszy Firebird pochodzący z koncernu GM. Z późniejszym prawdziwym samochodem, ten prototyp, poza nazwą nie ma zupełnie nic wspólnego. Ze względów bezpieczeństwa General Motors nigdy nie sprawdził prędkości maksymalnej tego bolidu.
Karoseria tego pocisku na kołach jest wykonana w całości z włókna szklanego
Na Facebooku istnieje nieoficjalny fanpage prototypowych Firebirdów
Pierwszy samochód Batmana. Prototyp powstał 11 lat wcześniej. Tak właśnie Ford wyobrażał sobie samochód przyszłości. Na szczęście wizja się nie sprawdziła. Pysk karpia, plastikowe kopułki zamiast dachu i karoseria z detalami jak w statku kosmicznym.
Koszty budowy ręcznie robionego prototypu wyniosły 250 000 dolarów
Podwozie pochodziło z Lincolna Mark II
W 1966roku George Barris kupił Lincolna i przerobił go dla serialu telewizyjnego o Batmanie na Batmobila
Lincoln Futura Concept
Lincoln Futura Concept
Podbój kosmosu mocno odbił się w swoim czasie na amerykańskiej motoryzacji. Inżynierowie starali się budować rakiety na kołach czerpiąc jak najwięcej pomysłów ze statków kosmicznych. Rocet zadebiutował w 1956 roku podczas targów samochodowych.
Prototyp napędzany był silnikiem V8
Rocet był jednym z pierwszych samochodów z regulowaną kolumną kierownicy
Oldsmobile Golden Rocket
Oldsmobile Golden Rocket
Oldsmobile Golden Rocket
Oldsmobile Golden Rocket
Cadillac, który wygląda jakby chciałby wylądować na księżycu. To jeden z ostatnich samochodów zaprojektowanych przez legendarnego Harley Earl. Co ciekawe: auto mialo zamontowany radarowy system, który ostrzegał przed kolizją. Czujniki radarowe zostały zamontowane w przednich kopułkach, gdzie normalnie montuje się światła.
Z przodu zamontowane były czujniki radarowe, które ostrzegały przed kolizją
Cadillac Cyclone
Cadillac Cyclone
Zasięg na jednym baku 8000 km to by było coś! Taki dystans mógłby pokonać Ford Nucleon, który posiadał swój własny mini reaktor atomowy. Autorzy projektu zakładali wymienność kapsuły z reaktorem atomowym w punktach obsługi kierowców. Na szczęście projekt nie wyszedł poza fazę koncepcji.
Nie powstał nawet prototyp, tylko modele w skali 3:8
Ford Nucleon
Bertone był pionierem nowego stylu projektowania sportowych samochodów. Okrągłości lat 50-tych i 60-tych zamienił na zdecydowane linie ostre kanty. Lancia Stratos Zero z 1970 roku jest znakomitym tego przykładem. Auto zaprojektował Marcello Gandini, który później stworzył takie arcydzieła jak Lamborghini Miura, Countach czy Diablo.
Bertone musiał wziąć kredyt, żeby zrealizować ten projekt
Zero ma silnik umieszczony centralnie
Po tym jak szef Lanci Ugo Gobbato zobaczył prototyp Zero zdecydował się zbudować model produkcyjny
Stratos Zero
Stratos Zero
Również Pininafrina lubował się w kosmicznie wyglądających, ultra płaskich prototypach. Ferrari Modulo bazowało na elementach wyścigowego modelu Ferrari 512 S. Auto otrzymało również jego 12 cylindrowy silnik. Mimo, że na to nie wygląda Modulo potrafi jeździć.
Prototyp zaprezentowano w 1970 roku na salonie samochodowym w Genewie
Zamontowano w nim drzwi Canopy takie jak w Maserati Birdcage 75th i Saab Aero-X.
Do napędu użyto silnika V12 o pojemności 5,0 litra i mocy 550 KM.
Wysokość samochodu wynosi zaledwie 934 mm
Ferrari 512 S Modulo
Rekordowe 432 km/h osiągnął w 1988 roku na specjalnym torze w Teksasie prototyp Oldsmobile Aerotech. Co jest jeszcze bardziej imponujące to fakt, że auto napędzane było 4 cylindrowym, turbodoładowanym silnikiem o pojemności dwóch litrów. Cała seria prototypów powstała w latach 1987 - 1992.
Poszczególne generacje różniły się od siebie tylko w niewielkim stopniu wyglądem
Oldsmobile Aerotech
Oldsmobile Aerotech
Tym modelem Audi przypomina o słynnych, wyścigowych modelach Auto Union. Rosemeyer ma w swoim wyglądzie coś brutalnego. Kierowca Bernd Rosemeyer był w swoim czasie jednym z najbardziej popularnych i odważnych kierowców. Zginął w 1938 roku podczas bicia rekordu na niemieckiej autostradzie A5. Przy prędkości 430 km/h boczny podmuch wiatru zmienił tor jazdy samochodu, który przekoziołkował kilkakrotnie. Rosemeyer zmarł na miejscu wypadku.
Prędkość maksymalna wynosi 350 km/h
Auto stoi w przyfabrycznym muzeum w Ingolstadt
Z gry na drogę. Francuzi nazwali swój studyjny model GT by Citroen. Samochód był początkowo przewidziany jako projekt do wirtualnego świata gry na Playstation. Plany zbudowania auta w realnym świecie pojawiły się dopiero później. Miało zostać zbudowanych sześć egzemplarzy za cenę 1,6 mln euro każdy. Doniesienia na ten temat jednak ucichły. Prawdopodobnie modele dla klientów nigdy się nie pojawią.
Auto zadebiutowało 2 października na Paris Motor Show 2008
Za projekt wnętrza odpowiedzialny jest Louis Vuitton
Citroën GT
Po tym Mercedesie nic nie zostanie. Można go w całości zutylizować. Do tego nie zanieczyszcza środowiska i wygląda jakby akurat co przyleciał z innej planety. Za wygląd modelu Biome odpowiedzialne jest Mercedes Advanced Design Studios w Kalifornii. Prototyp został zaprezentowany na L.A. Autoshow w 2010 roku.
Auto może być skompostowane lub użyte jako materiał budowlany
Jego projektantem jest Hubert Lee