Pierwszą nagrodę European Gay Car Brand Ledorga przyznała w 2009 roku. Wówczas został nią Citroen. Francuzom tak spodobało się przewodzenie najbardziej gejowskim markom, że tytułu nie oddali w żadnej edycji konkursu. Tak prezentuje się pierwsza dziesiątka European Gay Car Brand 2013:
1) Citroen - 96 pkt
2) MINI - 68 pkt
3) Audi - 47 pkt
4) Renault - 46 pkt
5) Peugeot - 44 pkt
6) Aston Martin - 36 pkt
7) Volvo - 35 pkt
8) BMW - 33 pkt
Mercedes - 33 pkt
10) Alfa Romeo - 28 pkt
Skoro znamy już dziesięć najbardziej gejowskich marek, czas poznać dziesięć najbardziej gejowskich aut 2013 roku.
Wyglądem C4 Aircross nawiązuje do koncepcyjnego Hypnos pokazanego w 2008 roku, a technicznie ma wiele wspólnego z Mitsubishi ASX. Pięciomiejscowy Aircross o długości 434 cm i szerokości 180 cm ma panoramiczny szklany dach i bagażnik o pojemności 442 litry. Gama silników obejmuje jednostki o pojemności od 1.6 l do 2.0 l. Najmocniejszy dwulitrowy diesel produkuje 150 KM.
Peugeot 208 jest mniejszy od poprzednika. W porównaniu do 207-ki jest o 7 cm krótszy i o 1 cm niższy. Mimo to, w kabinie udało się wygospodarować więcej miejsca dla pasażerów. Odczują to szczególnie osoby podróżujące z tyłu - odległość między przednimi fotelami a tylną kanapą wzrosła o 5 cm.
Pod maską zawitały nowe, trzycylindrowe jednostki benzynowe o pojemności 1.0 i 1.2 l. Ten drugi może pochwalić się średnim zużyciem paliwa na poziomie 4,3 l/100 km. W ofercie znajdzie się też pięć silników wysokoprężnych, w tym cztery z najnowszym systemem Start&Stop.
Takiego wyglądu nowego SL-a chyba nikt się nie spodziewał. Choć ogólna linia samochodu jednoznacznie kojarzy się z poprzednikiem, to kształt lamp już nie. Zaburzające proporcje światła (szczególnie przednie) nie wszystkim przypadły do gustu, choć homoseksualistom najwyraźniej tak. Dzięki temu nowy SL zajął ósme miejsce w rankingu najbardziej gejowskich aut 2013 roku.
Najnowszy hatchback Volvo jest apetycznym kompaktem. Ciekawe połączenie wydatnych krągłości z ostrymi krawędziami nadaje sylwetce lekkości, a wyraźnie zaznaczony "nos", głębokie przetłoczenia na masce i dynamicznie wznosząca się dolna linia okien nadają autu sportowego charakteru. Na rynku V40-ka konkuruje przede wszystkim z najnowszymi wcieleniami BMW serii 1 oraz Audi A3.
V40 dostępne jest w ośmiu wersjach silnikowych - od ekonomicznego diesla D2 (turbodoładowane 1.6) z emisją CO2 na poziomie 94 g/km, po benzynowe T5 (2,5-litrowy, pięciocylindrowy silnik z turbodoładowaniem) o mocy 254 KM i przyspieszeniu do 100 km/h w 6,5 sekundy. Wszystkie silniki zostały wyposażone w system start-stop oraz odzyskiwanie energii z hamowania, niezależnie od rodzaju skrzyni biegów.
BMW serii 6 z dopiskiem Gran Coupe mierzy nieco ponad 5 m długości (5007 mm), 189 cm szerokości i 139 cm wysokości. Oznacza to, że od dwudrzwiowej "szóstki" limuzyna jest odpowiednio o 11 cm dłuższa i 2 cm wyższa. Większy jest też oczywiście rozstaw osi, który w Gran Coupe wynosi 297 mm (BMW serii 6 Coupe i Cabrio - 285 cm). Wszystko po to, by dla pasażerów z tylnej kanapy podróż była przyjemnością, a nie katorgą.
Więcej o aucie przeczytacie tutaj: BMW 6 Gran Coupe
Twizy to autko mniejsze od Smarta - mierzy tylko 2,3 metra długości. Mimo to, w przeciwieństwie do niemieckiego malucha, w Renault pasażer zajmuje miejsce z tyłu, za kierowcą. Dzięki temu, auto jest bardzo wąskie - ma zaledwie 1,13 m szerokości.
Twizy aż kipi stylistycznymi fajerwerkami, które najwyraźniej przypadły do gustu głosującym.
W porównaniu do poprzednika nowe A3 jest o 80 kg lżejsze. Choć jego długość pozostała niezmieniona (4,24 m), to rozstaw osi urósł do 2,60 m. Podczas budowy nowego modelu Audi wykorzystało lekkie materiały, takie jak aluminium, z którego wykonano maskę i przednie błotniki. Dzięki temu A3 z silnikiem 1.4 TSI waży 1 175 kg. Za plecami pasażerów wygospodarowano 365 litrów przestrzeni bagażowej, która po złożeniu kanapy wzrasta do 1 100 litrów.
Nowe Audi A3 jest oferowane w trzech wariantach wyposażenia: Attraction, Ambition oraz Ambiente. Pierwszą Niemcy nazywają nowoczesną, drugą sportową, a trzecią luksusową. Na liście wyposażenia standardowego znajdziemy m.in. klimatyzację manualną, zaprojektowane na nowo wnętrze z fotelami z regulacją wysokości, komputer pokładowy z programem wydajnej jazdy oraz siedem poduszek powietrznych (w tym kolanowa kierowcy). Opcjonalnie fotele zostaną pokryte skórą lub alcantarą, w reflektorach zaświecą ksenony (w przyszłości będzie możliwe zamówienie przednich i tylnych świateł w pełni diodowych), a obręcze kół urosną do 18 cali (w standardzie ich rozmiar wynosi 16 cali).
Najnowsze Clio uznawane jest za najpiękniejsze w historii. Auto znajduje się na krótkiej liście kandydatów do miana COTY (Car of the Year). Członkowie organizacji Ledorga nie czekali jednak na ogłoszenie wyników tego konkursu i uznali, że nowe Clio zasługuje na to, by stanąć na podium w konkursie na najbardziej gejowskie auto roku.
Nowa Klasa A jest gigantycznym sukcesem Mercedesa. Po nieudanym poprzedniku nadszedł czas na spektakularną sprzedaż, którą udało się osiągnąć dzięki odważnej stylistyce. Nowa A-Klasa w niczym nie przypomina swojej poprzedniczki. To hatchback o sportowym zacięciu, który na listę swoich sukcesów - obok nadspodziewanie dobrej sprzedaży - może dopisać zaszczytne drugie miejsce w konkursie na najbardziej gejowskie auto 2013 roku. Gratulacje.
Tytuł najbardziej gejowskiego auta roku już po raz drugi trafia w ręce MINI. W 2005 roku mógł się nim pochwalić model Cabrio. W ubiegłym roku statuetka Gay Car of the Year trafiła do przedstawiciela ulubionej marki homoseksualistów - Citroena DS4. W tym roku nagroda wraca do Brytyjczyków. Panie i Panowie, najbardziej gejowskim autem 2013 roku został MINI Roadster.