Gigantyczny salon Audi mieści się w Dubaju, ma 8,7 tys. metrów kwadratowych powierzchni i pozwala eksponować jednocześnie 57 samochodów. Poza tym jest tam monstrualny ekran LED, na którym można oglądać modele Audi w różnych kolorach, z różnych perspektyw, wraz z wszystkimi opcjami wyposażeniowymi, funkcjonalnymi oraz technicznymi detalami (ale po co, skoro prawdziwe auta stoją tuż obok?). Zjednoczone Emiraty Arabskie to religijny kraj, więc w salonie nie zabrakło również pomieszczenia do modlitw. Czyżby trzeba było się prosić siły wyższe o atrakcyjny rabat? Na otwarcie salonu przyszła Jennifer Lopez, najwyraźniej ma przerwę w reklamowaniu Fiata 500 w USA.
ZOBACZ TAKŻE:
Autostadt to miasteczko motoryzacyjne w Wolfsburgu, które pokazuje ogrom i potęgę koncernu Volkswagena. Najciekawsze są tam jednak dwie wieże - w każdej mieści się po 400 samochodów, które parkowane są tam za pomocą robota. Wierze służą po to, by auta po wyjechaniu z fabryki spokojnie czekały na swoje dalsze losy. Dziennie z dwóch wierz wyjeżdża około 400 samochodów, niekoniecznie po to, by znaleźć władcę pierścienia.
ZOBACZ TAKŻE:
W tym roku otwarto również największy salon BMW świata. Mieści się on w Abu Zabi, ma powierzchnię 35 tys. metrów kwadratowych i pozwala na jednoczesną ekspozycję 80 samochodów. Na jego terenie są kawiarnia, symulator F1, niewielki meczet, plac zabaw dla dzieci i parking dla 172 samochodów. Aha - w części serwisowej może być jednocześnie 120 aut, a liczba pracowników zbliża się do 500 osób. Powinno wystarczyć, by sprawnie sprzedawać modele BMW, Mini i Rolls-Royce'a.
ZOBACZ TAKŻE:
Autopia to największy w Europie wielomarkowy salon samochodowy z torem testowym, który mieści się na dachu. Autopię zbudowano w tureckim Stambule, otwarta jest 365 dni w roku, a jej całkowita powierzchnia to ponad 170 tys. metrów kwadratowych. Autopia to 5 pięter, 75 punktów sprzedaży nowych aut, 200 punktów oferujących używane bryki, 72 stanowiska serwisowe, 55 kawiarni i restauracji, 4 banki i 42 firmy oferujące ubezpieczenia. Do tego parking na 2500 samochodów. Dużo tego!
ZOBACZ TAKŻE:
Toyota Longo w Kalifornii z zewnątrz wygląda bardziej jak lotnisko, a nie salon samochodowy. To, że lądują tam samoloty, jest o tyle prawdopodobne, że na terenie kompleksu są dwie wypożyczalnie samochodów, kawiarnia Starbucks oraz restauracja Subway. Poza tym jest tam 100 sprzedawców, ponad 100 stanowisk serwisowych i ponad 2000 samochodów na stanie. Całość ma powierzchnię ponad 120 tys. metrów kwadratowych. Toyota Longo jest w stanie ogarnąć sprzedaż i wydanie 100 samochodów dziennie, ale rocznie sprzedaje około 25 tys. aut. To z grubsza jedno auto co 8 minut.
Filip Otto
ZOBACZ TAKŻE: