Kiedy pojawił się w 1984 zrobił bardzo dużo zamieszania. Dynamiczna, bardzo opływowa i nowoczesna sylwetka przyciągała wzrok na tyle, że szybko stał się bardzo poważnym rywalem VW Golfa. Wrażenie zrobiła również usportowiona wersją GSI 2.0 GSi 16V (150 KM) z elektronicznym zestawem wskaźników, co w tym czasie budził wielkie zainteresowanie
ZOBACZ TAKŻE:
Astra mimo nowej nazwy nie wprowadzała rewolucji w konstrukcji, a jedynie kontynuowała sukces Kadeta. Był to pierwszy model Opla, którego produkcję kontynuowano w polskiej fabryce w Gliwicach. Również dużym powodzeniem cieszyły się usportowione wersję GSi (na zdjęciu)
ZOBACZ TAKŻE:
Astra II mocno urosła i dojrzała w porównaniu z poprzednikiem. Wszystko za sprawą wojny z głównym konkurentem, VW Golfem, który narzucał dynamiczne tempo rozwoju. Pojawiła się również wersja Coupe, która nie poprawiła wizerunku modelu
ZOBACZ TAKŻE:
Astra III była wielkim krokiem naprzód nie tylko w kwestii designu, choć krytykowano ją za jakość materiałów we wnętrzu. Trzecia generacja wciąż cieszy się zainteresowaniem wśród klientów i można ją kupić w atrakcyjnej cenie
ZOBACZ TAKŻE:
Astra IV płynie na fali atrakcyjnego stylu zapoczątkowanego przez większą Insignię. W momencie debiutu uchodziła za najładniejsze auto kompaktowe
ZOBACZ TAKŻE: