Japońscy projektanci z fantazją podeszli do prac nad kompaktowym modelem. Atrakcyjne kształty dwubryłowego nadwozia naznaczyli licznymi, ostrymi krawędziami i detalami w postaci LED-owych reflektorów czy 17-calowych aluminiowych felg. Auto najlepiej prezentuje się w specyfikacji F SPORT EDITION ze spojlerem na szczycie pokrywy bagażnika, przyciemnionymi szybami bocznymi, sportowo uformowanymi zderzakami i czarnymi akcentami, które kontrastują z jednym z trzynastu lakierów nadwozia. Pojazd mierzy 435 centymetrów długości, co przekłada się nie tylko na przestronną kabinę, lecz również na zwinność podczas wykonywania miejskich manewrów.
Opisywany Lexus jest jednym z najbardziej przestronnych samochodów w segmencie. Atrakcyjnie zaprojektowane nadwozie skrywa sporo przestrzeni. Komfortowe wnętrze zapewni wygodną podróż nawet wysokim osobom. Producent nie oszczędzał na skórzanych obiciach tapicerskich i dekorach ze szlachetnych materiałów. Poszczególne elementy kokpitu perfekcyjnie dopasowano i ułożono w niezwykle ergonomiczny sposób. Można pokusić się o stwierdzenie, że CT w ciekawy sposób łączy analogową tradycję z nowoczesnymi systemami. Samochód posiada też długą listę dodatków z zakresu komfortu i bezpieczeństwa. To między innymi:
- wyświetlacz multimedialny 7'' i obsługa Bluetooth,
- podgrzewanie przednich foteli i dwustrefowa automatyczna klimatyzacja,
- czujnik deszczu i system antypoślizgowy (ABS),
- elektroniczny system rozdziału hamowania (EBD),
- aktywny tempomat (ACC).
Lexus oferuje stricte ekologiczne źródło napędu. To sprawdzony samoładujący elektryczny napęd hybrydowy składający się z 1,8 litrowego silnika benzynowego wspieranego jednostką elektryczną. Moc systemowa układu to 136 koni mechanicznych, a z napędem współpracuje bezstopniowa przekładnia planetarna e-CVT.
W CT 200h siedzi się nisko, a precyzyjny układ kierowniczy pozwala szybko zapoznać się ze sprężyście zestrojonym zawieszeniem. Samochód dynamicznie pokonuje ostre łuki, co zapewnia kierowcy wyjątkową przyjemność z jazdy. Kompakt sprawnie reaguje na gaz, ale ma też drugie oblicze. Potrafi być niezwykle oszczędny. W średnim rozrachunku, hybrydowy model konsumuje zaledwie od 4,8 do 5,3 litra benzyny na 100 km. Jak widać napęd jest bardzo efektywny. Najbardziej oszczędne oblicze pokazuje w mieście, gdzie auto przekonuje również zwinnością i łatwością prowadzenia. Na drogach ekspresowych docenimy świetne wyciszenie wnętrza, brak podatności na boczne podmuchy wiatru, elastyczność silnika, a także stabilność przy wysokich prędkościach.
Miła dla oka sylwetka, wnętrze wykończone bardzo dobrej jakości materiałami i oszczędny, a zarazem dynamiczny napęd, to niejedyne argumenty przemawiające za kompaktowym Lexusem. Kolejnym atutem jest cena. Producent opublikował właśnie nowy cennik. Oferta jest bardzo atrakcyjna i dotyczy również rozmaitych programów finansowania. Maksymalna korzyść przy wyborze wersji F SPORT EDITION wynosi 39 000 zł. Klienci indywidualni decydujący się na specyfikację ELEGANCE mogą zyskać do 36 300 zł.