Passat czy Arteon? Którego prestiżowego Volkswagena wybrać?

Passat jest ikoną segmentu D. Jego historia liczy sobie blisko pięć dekad. Występuje w wielu praktycznych odmianach pełniących funkcję reprezentacyjne oraz rodzinne. Dla bardziej wymagających klientów przygotowano Arteona. Limuzyna stanowi okręt flagowy koncernu. Wybór pomiędzy nimi nie należy do łatwych, zatem przyjrzymy się ofercie, by lepiej zgłębić temat niemieckiej motoryzacji.
Volkswagen Passat Volkswagen Passat Volkswagen

VW Passat

Pierwsza generacja zadebiutowała w 1972 roku. Kolejne wcielenia cieszyły się dużą popularnością, co przełożyło się na łączną sprzedaż przekraczającą 30 milionów egzemplarzy. Dziś mamy do czynienia z Passatem po gruntownej modernizacji z trzema wariantami do wyboru. Limuzyna ma 477 centymetrów długości i 183 szerokości. Dostępne jest też praktyczne kombi i uterenowiony Alltrack z napędem na cztery koła, nakładkami ochronnymi na zderzakach i progach, a także płytą chroniącą silnik i prześwitem zwiększonym o 2 cm. Producent przewidział też usportowiony wariant R-Line. Po raz pierwszy w historii, na liście wyposażenia pojawiły się matrycowe reflektory LED-owe ze zmienną długością i szerokością strumienia światła.

VW Passat VW Passat VW

Przestrzeń dla dużej rodziny

Rozstaw osi na poziomie 279 centymetrów sprawia, że w kabinie mamy mnóstwo miejsca w dwóch rzędach. Wysokie osoby nie będą narzekać podczas kilkuset kilometrowych wypraw. Okazały jest też bagażnik. Kombi mieści od 650 do 1780 litrów. Materiały wykończeniowe to kolejny argument przemawiający za Passatem. Znaczną część kokpitu wyłożono miękkimi w dotyku tworzywami, a niektóre panele podświetlono LED-owym oświetleniem. Ponadto, możemy liczyć na wiele ciekawych dodatków z zakresu komfortu i bezpieczeństwo. To między innymi:

- Zawieszenie DCC z adaptacyjną regulacją

- XDS - elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego

- Klimatyzacja automatyczna trzystrefowa z filtrem antyalergicznym oraz panelem do sterowania z tyłu

- System radiowy Composition Media z 8 calowym, kolorowym i w pełni dotykowym ekranem z czujnikiem zbliżeniowym, 8 głośnikami, czytnikiem kart SD, gniazdem AUX-IN, USB

- Fotele ergoComfort klimatyzowane z funkcją pamięci i masażu

Volkswagen Passat Volkswagen Passat Volkswagen

Od 150 do 272 KM

Nad drogowym bezpieczeństwem czuwają mocne jednostki napędowe. W podbramkowych sytuacjach pomagają uniknąć zagrożenia dynamicznym przyspieszeniem. W gamie reprezentacyjnego auta zadebiutował silnik 1.5 TSI o mocy 150 koni mechanicznych. Podczas spokojnej jazdy odłącza 2 cylindry, co przekłada się na niższe zużycie paliwa. Paletę benzynowych motorów uzupełnia 2.0 TSI o mocach 190 lub 272 KM.

Pośród diesli znajdziemy 2.0 TDI o mocy 150, 190 lub 240 KM. Najmocniejszy wariant generuje 500 Nm i został sprzężony z 7-stopniowym, dwusprzęgłowym automatem oraz napędem na cztery koła. Imponujące parametry przekładają się na świetne osiągi. Auto przyspiesza do setki w 6,1 sekundy i rozpędza się do 247 km/h. Zużycie paliwa to skromne 4,7 litra na 100 kilometrów.

VW Passat VW Passat VW

Spore rabaty

Passat przekonuje pewnością prowadzenia i liczbą elektronicznych udogodnień. Można go swobodnie personalizować, a w ramach bieżącej akcji promocyjnej liczyć na okazałe upusty. Korzyść w przypadku limuzyny wynosi 22 tysiące zł. Decydując się na rodzinne kombi, otrzymamy rabat w wysokości nawet 30 tysięcy. Jest też opcja leasingowa, w której VW spłaci za nas pierwsze trzy raty.

Volkswagen Arteon Volkswagen Arteon Volkswagen

VW Arteon

Nowoczesne technologie, mocne silniki, napęd na cztery koła i przestronne, funkcjonalne wnętrze. Tak w skrócie można określić Volkswagena Arteona - flagową limuzynę niemieckiego koncernu. Flagowa limuzyna jest dłuższa od Passata blisko o 10 centymetrów. Ma 486 cm długości, 187 szerokości i 143 wysokości. Mimo tego, wygląda bardzo zgrabnie. To zasługa dynamicznie poprowadzonej linii dachu, długiej maski i wielu ciekawych detali. To przede wszystkim drzwi bez ramek w stylu coupe, 20-calowe obręcze ze stopów lekkich, przyciemnione szyby boczne, a także w pełni LED-owe, aktywne i wydajne reflektory.

Reprezentacyjny samochód koncernu z Wolfsburga oferuje trochę więcej przestrzeni wewnątrz względem Passata. Ten fakt docenią pasażerowie drugiego rzędu, gdzie wygospodarowano kilka centymetrów więcej na nogi. Sporych rozmiarów jest też bagażnik, który w podstawowej konfiguracji ma 563, a w maksymalnej 1557 litrów pojemności. Mniej niż w krewniaku, ale i tak wystarczy na komplet bagaży niezbędnych na tygodniowy wyjazd. Pośród materiałów wykończeniowych znajdziemy aluminium, alcantarę, skórę i wysokiej jakości tworzywa. Całość nienagannie spasowano. Podobać mogą się również elektroniczne udogodnienia. To między innymi:

- system multimedialny z dotykowym, 9,2-calowym ekranem. Łączy się z internetem, zestawem kamer, zewnętrznymi nośnikami pamięci, 700-watowym układem audio i dyskiem twardym o pojemności 10 GB

- panoramiczne okno dachowe z możliwością otwierania

- Emergency Assist drugiej generacji. Jeśli czujniki dostrzegą ospałość w reakcji kierowcy (zasłabnięcie lub drzemka), uruchomią hamulce i skierują samochód na skrajny, prawy pas jezdni.

- automatyczną klimatyzację regulowaną niezależnie dla obu rzędów foteli.

Volkswagen Arteon Volkswagen Arteon Volkswagen

Tylko najmocniejsze jednostki

Arteon jest pozycjonowany bardzo blisko klasy premium. W związku z tym, pod maską mogą pracować najmocniejsze silniki koncernu. Podstawowy to 2.0 TSI o mocy 190 KM. Jego rozwinięciem jest 272-konna odmiana łącząca się z napędem na obie osie i automatyczną, dwusprzęgłową przekładnią. Potężna limuzyna przyspiesza do setki w niewiele ponad 5 sekund i zatrzymuje wskazówkę prędkościomierza na 250 km/h. Gdyby nie elektroniczna blokada, byłoby zapewne jeszcze więcej.

Diesel o pojemności dwóch litrów występuje w trzech wersjach - 150, 190 i 240 KM. Każda z nich ma w standardzie dwusprzęgłowe DSG, a dwie najmocniejsze otrzymały napęd 4Motion.

Arteon wygląda nieco ciekawiej od Passata i kusi duchem klasy premium. Został świetnie wyciszony i przygotowany do walki o wymagającego klienta. W tym przypadku, wyprzedażowa oferta bazuje na rabatach sięgających nawet 30 tysięcy złotych. W programie leasingowym również możemy liczyć na zwolnienie z pierwszych trzech rat. Bonus stanowi ubezpieczenie na wypadek utraty pracy i promocyjne pakiety przeglądów serwisowych. Chcąc skonfigurować konkretny egzemplarz nie musimy wychodzić z domu. Wystarczy skorzystać z platformy VW e-Home. Podczas wideorozmowy ustalimy ze sprzedawcą wszelkie warunki finansowe, a także optymalną konfigurację modelu.

Więcej o:
Copyright © Agora SA