Kompakt czy crossover - który lepiej sprawdza się w mieście? Prześwietlamy modele Toyoty

Kompakty i crossovery cieszą się niesłabnącą popularnością. Corolla to ikona segmentu, natomiast C-HR po niedawnej modernizacji jest jednym z ciekawszych samochodów w klasie kompaktowych SUV-ów. Który z nich lepiej sprawdzi się w mieście?
Toyota Corolla Toyota Corolla Toyota

Jej imię to uniwersalność

Najnowsza generacja Corolli jest tegorocznym bestsellerem. W pierwszych czterech miesiącach bieżącego roku do polskich klientów trafiło 6100 egzemplarzy. Zainteresowanie modelem wynika z faktu, że mamy do wyboru aż trzy wersje nadwoziowe - sedan, hatchback i kombi. Wyrazisty design podkreślony został przez nowoczesne technologie. Należą do nich aktywne, LED-owe reflektory, inteligentny kluczyk, czy adaptacyjny tempomat utrzymujący prędkość i odległość względem poprzedzającego pojazdu. Do tego dochodzi szeroka możliwość personalizacji kolorystyczno-wyposażeniowej.

12 wcielenie modelu produkowanego od 1966 r. ma 437 centymetrów długości, 179 szerokości i 143,5 wysokości. W hatchbacku miejsca nie brakuje dla rosłych pasażerów. Bagażnik o pojemności 361 litrów jest foremny, pakowny i ma dość nisko umieszczony próg załadunku. Rodzinna wersja Touring Sports gwarantuje wyższy poziom praktyczności. Poza licznymi i pojemnymi schowkami w przedziale pasażerskim, oferuje spory kufer. W 5-osobowej konfiguracji mieści 596 litrów. Ponadto, japońskie kombi ma o 6 centymetrów większy rozstaw osi w stosunku do hatchbacka, co przekłada się na więcej przestrzeni w kabinie.

Toyota Corolla Toyota Corolla Toyota

Toyota Corolla z nową ceną

Pośród jednostek napędowych uwagę zwracają przede wszystkim hybrydy. Podstawowa została oparta na 1,8-litrowym silniku benzynowym. Moc systemowa wynosi 122 KM, a zużycie paliwa w cyklu mieszanym to skromne 4,3-5,1 litra w zależności od stylu jazdy. Propozycją dla bardziej wymagających jest 2.0 Hybrid Dynamic Force. W tym przypadku otrzymujemy 184 KM i dobre osiągi. Ta wersja Toyoty przyspiesza do setki w 7,9 sekundy, zużywając przy tym średnio 4,7-5,6 litra.

Teraz Corollę hatchback i kombi można kupić z rabatem sięgającym 14 500 złotych. 

Toyota C-HR Facelifting 2020 Toyota C-HR Facelifting 2020 Toyota

Toyota C-HR - nieszablonowy crossover

C-HR zadebiutował w 2016 r. Lifting po blisko 4 latach był koniecznością, by utrzymać wysokie zainteresowanie autem. Styliści Toyoty postawili na oryginalną formę naznaczoną licznymi przetłoczeniami karoserii i wydatną lotkę przytwierdzoną do szczytu pokrywy bagażnika. Kontrastujące z lakierem nakładki z tworzywa na progach, nadkolach i zderzakach mają sugerować lekko off-roadowy charakter. Auto ma 439 centymetrów długości, 179,5 szerokości i 155 wysokości. Rozstaw osi wynosi 264 cm.

Na pokładzie Toyoty z powodzeniem zmieści się czworo dorosłych podróżnych. Fotele są wygodnie wyprofilowane, a w wersji Premiere Edition w standardzie pokryte skórzaną, dwukolorową tapicerką. Względem Corolli, siedzisko umieszczono nieco wyżej, co przekłada się na łatwość manewrowania i dobrą widoczność. Bagażnik w standardowej konfiguracji mieści od 358 do 377 litrów. Po złożeniu oparcia zyskujemy płaską podłogę i możliwość przewożenia sporych przedmiotów. Plus za dość niski próg załadunku.

Podstawowym silnikiem benzynowym jest doładowane 1.2 występujące z manualną lub automatyczną przekładnią. 4-cylindrowy motor dostępny jest również z napędem na przednią lub obie osie. Niezależnie od wybranego wariantu, otrzymujemy do dyspozycji 116 koni mechanicznych i 185 Nm dostępnych w szerokim przedziale użytecznych obrotów - od 1500 do 4000. Z ręczną, 6-stopniową przekładnią Toyota przyspiesza do setki w 10,9 sekundy i zużywa w średnim rozrachunku od 6,8 do 7,1 litra na 100 kilometrów.

Toyota C-HR Facelifting 2020 Toyota C-HR Facelifting 2020 Toyota

Toyota C-HR dostępna z rabatem

Toyota jest liderem polskiego rynku hybrydowego. Nie inaczej wygląda sytuacja w przypadku modelu C-HR. Opcje mamy dwie. Bazowa hybryda to elektryczno-spalinowy tandem o mocy systemowej 122 koni mechanicznych. Po liftingu ofertę wzbogaciła mocniejsza wersja bazująca na 2-litrowym silniku benzynowym. Ekologiczny zespół napędowy generuje 184 KM, co pozwala na sprint do setki w 8,2 sekundy. Zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi od 5,3 do 5,7 litra na 100 km.

C-HR ma nieco większy prześwit względem kompaktowej Corolli i opcjonalny napęd na cztery koła. W mieście przyda się podczas forsowania krawężników i zapadniętych studzienek. Ponadto popularny model jest dostępny z rabatem sięgającym 17 100 zł. Dodatkową korzyść stanowią przecenione pakiety wyposażeniowe.

Warto też odwiedzić internetowy salon Toyoty w ramach akcji "Polska Rusza". Decydując się na wideorozmowę możemy liczyć na obejrzenie z bliska wraz z doradcą wybranego modelu Toyoty i uzyskanie pomocy w jego konfiguracji. 

Więcej o: