Powodów, aby na podbój miasta wybrać Volkswagena Up!, jest kilka. Pierwszy z nich to design. Volkswagen zadbał o to, aby użytkownicy mieli do wyboru szeroką paletę kolorów lakierów. Możemy wybierać również między wielobarwnymi obudowami lusterek zewnętrznych oraz dachem panoramicznym, a na życzenie przyciemnić tylną oraz boczne szyby. To jednak tylko część możliwości nadania miejskiemu Volkswagenowi indywidualnego charakteru. Personalizować możemy również wnętrze auta, w tym np. deskę rozdzielczą.
Drugi powód to wygoda. W zależności od potrzeb wybieramy między wariantem trzy lub pięciodrzwiowym. Volkswagen Up! charakteryzuje się wygodnymi fotelami kierowcy i pasażera. Mocno przeszklone nadwozie zapewnia dobrą widoczność i pozwala obserwować całe otoczenie. Komfort użytkowania poprawia wielofunkcyjna kierownica. Wszystkie przełączniki znajdują się w zasięgu ręki kierowcy, a wyświetlacze w zasięgu wzroku. Opcjonalnie możemy również zintegrować nasz smartfon z radiem, dzięki czemu będzie pełnił np. funkcję nawigacji.
W Volkswagenie Up! możemy czuć się wyjątkowo bezpiecznie. W standardzie wyposażony został w system ESP, asystenta pojazdu, poduszki powietrzne kierowcy i pasażera oraz czujniki ciśnienia w oponach. Atrakcyjny dodatek stanowi klimatyzacja Climatronic z filtrem alergenów.
Trzeci powód determinujący wybór Volkswagena Up!, to gabaryty oraz bagażnik. Jego pojemność wynosi 251 litrów. W porównaniu z innymi przedstawicielami tego segmentu aut, to całkiem spora przestrzeń. Atutem jest też podwójna podłoga, dzięki czemu w bagażniku zmieszczą się nawet spore torby z zakupami.
Up! to mały samochód, którym bez problemu zaparkujemy na zatłoczonych miejscach postojowych. Jego długość, szerokość oraz wysokość wynoszą odpowiednio 3540, 1645 i 1489 mm. Nasz bohater jest o ok. 30 procent krótszy od Volkswagena Arteona. Można więc pokusić się o stwierdzenie, że na dwóch zajmowanych przez limuzyny miejscach zmieszczą się trzy Volkswageny Up!.
Jak na miejskie auto przystało, Volkswagen Up! został wyposażony w ekonomiczne silniki benzynowe. Bazowy generuje 60 KM, a dwa mocniejsze, z bezpośrednim wtryskiem paliwa 1.0 TSI, oferują 90 lub 115 KM. Ten ostatni jako jedyny posiada skrzynię sześciobiegową. W standardzie wyposażenia znajduje się system Start-Stop. Wyłącza on silnik na postoju, co pozwala minimalizować zużycie paliwa, na przykład podczas oczekiwania na zmianę światła z czerwonego na zielone, czy też stojąc w korku.
Volkswagen Up! kusi nie tylko kompaktowymi rozmiarami i całkiem przestronnym wnętrzem, ale również atrakcyjnym rabatem. W aktualnym cenniku wynosi on aż 4000 zł. Warto rozważyć leasing z tą opcją, ponieważ przy umowie na 48 miesięcy i 20-procentowej wpłacie własnej, miesięczna rata może wynieść zaledwie 318 zł netto.