Volkswagen Tiguan jest jednym z tych modeli, które upodobali sobie nie tylko Polacy. W zeszłym roku na świecie sprzedano ponad 791 tysięcy sztuk niemieckiego SUV-a. Taki wynik sprawia, że auto zajmuje piąte miejsce w rankingu bestsellerów pośród wszystkich segmentów. Skąd się bierze jego fenomen?
Rekreacyjny Volkswagen jest wszechstronny, praktyczny, dobrze wykonany i dynamiczny. W wersji z napędem na cztery koła stanowi też nie lada gratkę dla miłośników jazdy w terenie. Pomaga w tym prześwit wynoszący 20 centymetrów.
Kolejny argument przemawiający za Tiguanem to praktyczne i dobrze wyposażone wnętrze. Przednie fotele są wygodne, dobrze wyprofilowane i można je doposażyć w elektryczną regulację z pamięcią ustawień. Nie brakuje też miejsca na tylnej kanapie z regulowanym nachyleniem oparcia. W 5-osobowej konfiguracji bagażnik mieści 615 litrów, ale po złożeniu asymetrycznego oparcia, jego pojemność rośnie do imponujących 1655 litrów.
Kompaktowy SUV ma 449 centymetrów długości, a rozstaw osi to 268 cm. Wersja 7-osobowa (Allspace) jest dłuższa o 210 mm i oferuje bagażnik o pojemności 700-1775 litrów. Tiguan pewnie zachowuje się na drodze i oferuje silniki o mocy od 130 do 240 koni mechanicznych. Można je sparować z manualną lub automatyczną, dwusprzęgłową przekładnią i napędem na cztery koła.
Dzięki atrakcyjnej formie finansowania, Tiguan dostępny jest już za niewiele ponad 1000 złotych netto miesięcznie. Pełną ofertę kompaktowego SUV-a Volkswagena znajdziesz poniżej.
Tucson to motor napędowy Hyundaia, a także jeden z najpopularniejszych kompaktowych SUV-ów w Europie. Od kilku lat zajmuje czołowe pozycje w rankingach sprzedaży zarówno wśród firm, jak i klientów indywidualnych. Niedawno przeprowadzony facelifting to dobry moment, by przyjrzeć się bliżej koreańskiej ofercie.
fot. Hyundai
Najnowsze wcielenie Tucsona zyskało przeprojektowany grill, nowy kształt reflektorów z LED-ami do jazdy dziennej, a także nieco zmienione klosze tylnych lamp. Sporo modernizacji pojawiło się też wewnątrz. Mamy do wyboru nowe kolory dekorów, tapicerek, a także wydajniejsze multimedia. Na liście wyposażenia podstawowej wersji Classic znajdziemy między innymi:
- komplet poduszek powietrznych wraz z kurtynowymi
- manualną klimatyzację
- czujniki ciśnienia w oponach
- sterowane elektrycznie i podgrzewane lusterka boczne
- przednie światła projekcyjne
- czujnik zmierzchu
- radio z RDS i możliwością odtwarzania plików MP3
- 16-calowe felgi aluminiowe
- LED-owe światła do jazdy dziennej
- wielofunkcyjną kierownicę
Pośród jednostek napędowych są bardziej wydajne diesle i sprawdzone silniki benzynowe. Katalog otwiera wolnossący motor o pojemności 1.6 litra i mocy 132 KM. Jego turbodoładowana wersja generuje 177 koni. Wysokoprężne motory są dwa. Słabszy ma 136 KM i można go połączyć z manualną lub automatyczną, dwusprzęgłową przekładnią, a także napędem na obie osie. 184-konny diesel występuje z napędem AWD, 8-stopniową skrzynią hydrokinetyczną i układem Mild Hybrid pozwalającym obniżyć zużycie paliwa i emisję szkodliwych substancji.
Udoskonalony Hyundai Tucson oferuje lepsze materiały wykończeniowe i jeszcze wyższy komfort. Systemy elektroniczne czuwają nad bezpieczeństwem, a cena kusi. Producent przygotował spore rabaty sięgające 9 tysięcy złotych. Dodatkowymi korzyściami są ubezpieczenie i premia za odkup starego auta.
Mitsubishi Eclipse Cross powstał na wzmocnionej i skróconej platformie Outlandera. W zawieszeniu zastosowano kolumny McPhersona i tylną oś wielowahaczową. Nadwozie mierzy 441 centymetrów długości, 181 szerokości i 169 wysokości. Rozstaw osi to 267 cm. Eclipse jest pierwszym modelem Mitsubishi w Europie, który wyposażono w pełni LED-owe światła. Auto ma też charakterystyczny, ścięty tył, co ma nawiązywać do sportowych samochodów coupe.
Poza atrakcyjną stylizacją, Eclipse Cross oferuje również dopracowane wnętrze. Gwarantuje pasażerom sporo przestrzeni w dwóch rzędach siedzeń, a także wiele udogodnień podnoszących komfort i bezpieczeństwo codziennej eksploatacji. Już w standardzie znajdziemy:
- automatyczną klimatyzację
- tempomat
- centralny zamek sterowany pilotem
- elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne
- kolumnę kierownicy regulowaną w dwóch płaszczyznach
- przesuwną kanapę z oparciem regulowanym w zakresie kilkunastu stopni
Pod maską Mitsubishi pracuje mocna jednostka napędowa o mocy 163 koni mechanicznych. Sprzężona z manualną lub automatyczną przekładnią zapewnia bardzo dobre osiągi i dość niskie zużycie paliwa. Auto bez kompleksów rywalizuje o dominację w bardzo mocnym segmencie. Ponadto, ten jeden z ciekawszych SUV-ów na rynku jest teraz dostępny z dużym rabatem. Suma korzyści dla klienta może wynieść aż 12 800 złotych.