Tiguan czy Touareg - którego SUV-a Volkswagena wybrać?

Jeszcze nigdy gama SUV-ów Volkswagena nie była tak szeroka. Poza miejskimi modelami, mamy do czynienia z luksusowymi i pełnymi nowoczesnych rozwiązań modelami. Tiguan i Touareg posiadają to, czego szukają najbardziej wymagający klienci. Nasuwa się tylko pytanie - którego z nich wybrać? Sprawdzamy, co mają do zaoferowania.
VW Tiguan. Na Islandi jest 340 tys. mieszkańców, 350 tys. zarejestrowanych samochodów i 
800 tys. owiec VW Tiguan. Na Islandi jest 340 tys. mieszkańców, 350 tys. zarejestrowanych samochodów i 800 tys. owiec fot. Mariusz Barwinski

Volkswagen Tiguan - praktycznie na co dzień

Volkswagen Tiguan jest jednym z tych modeli, które upodobali sobie nie tylko Polacy. W zeszłym roku na świecie sprzedano ponad 791 tysięcy sztuk niemieckiego SUV-a. Taki wynik sprawia, że auto zajmuje piąte miejsce w rankingu bestsellerów pośród wszystkich segmentów. Skąd się bierze jego fenomen?

Rekreacyjne auto jest wszechstronne, praktyczne, dobrze wykonane i dynamiczne. W wersji z napędem na cztery koła stanowi też nie lada gratkę dla miłośników jazdy w terenie. Pomaga w tym prześwit na poziomie 200 milimetrów.

Volkswagen Tiguan Allspace Volkswagen Tiguan Allspace fot. VW

Pięcio- czy siedmioosobowy?

Kolejny argument przemawiający za Tiguanem stanowi praktyczne i dobrze wyposażone wnętrze. Przednie fotele są wygodne, dobrze wyprofilowane i można je doposażyć w elektryczną regulację z pamięcią ustawień. Nie brakuje też miejsca na kanapie z regulowanym oparciem. W 5-osobowej konfiguracji bagażnik mieści 615 litrów. Po złożeniu asymetrycznej kanapy, jego pojemność rośnie do imponujących 1655 litrów.

Kompaktowy SUV ma 449 centymetrów długości, a rozstaw osi to 268 cm. Wersja 7-osobowa (Allspace) jest dłuższa o 210 mm i oferuje bagażnik o pojemności 700-1775 litrów. Tiguan pewnie zachowuje się na drodze i oferuje silniki o mocy od 130 do 240 koni mechanicznych. Można je sparować z manualną lub automatyczną, dwusprzęgłową przekładnią i napędem na cztery koła.

Dzięki atrakcyjnej formie finansowania, Tiguan dostępny jest już za niewiele ponad 1000 złotych netto miesięcznie.

VW Touareg na Islandii. Droga 1 okrążająca całą wyspę ma 1332 km. VW Touareg na Islandii. Droga 1 okrążająca całą wyspę ma 1332 km. Mariusz Barwinski

Volkswagen Touareg - luksusowo i terenowo

Trzecie wcielenie Touarega dzieli modułową platformę podłogową z Porsche Cayenne, Audi Q8 i Lamborghini Urus. Doborowe towarzystwo sprawia, że flagowy Volkswagen może pochwalić się rozwiązaniami dostępnymi w autach, których cena mocno przekraczającymi pół miliona złotych. Względem poprzednika, auto urosło i zyskało wiele atrakcyjnych detali. Można je postawić na 21-calowych obręczach ze stopów lekkich, wyposażyć w matrycowe, bardzo wydajne reflektory diodowe i system czterech kół skrętnych. Nadwozie mierzy 487,5 centymetra długości, 198,5 szerokości i 170 wysokości.

Volkswagen Touareg V8 TDI Volkswagen Touareg V8 TDI fot. Volkswagen

Potężny, a zwinny

Mimo okazałych gabarytów, Touareg potrafi być bardzo zwinny na drodze. Spora w tym zasługa bezpośredniego układu kierowniczego, kilku trybów jazdy i dopracowanego, pneumatycznego zawieszenia 4-Corner. Standardowy prześwit SUV-a wynosi 19 centymetrów. Wystarczy jednak wybrać moduł off-roadowy, by zwiększyć odległość od podłoża o dodatkowe 7 cm. Wystające korzenie, głębokie koleiny wypełnione błotem, czy śnieżna zaspa, nie stanowią dla Touarega najmniejszego problemu. Dodatkowo, niemieckie auto potrafi pokonywać przeszkody wodne o głębokości 57 centymetrów.

Volkswagen Touareg V8 2019
fot. VW

Pod maską znajdziemy trzy jednostki napędowe. Pierwsza z nich to 3.0 V6 TSI o mocy 340 koni mechanicznych. W tym segmencie klienci częściej decydują się na diesle, a tych w ofercie nie brakuje. 3.0 V6 TDI występuje w dwóch odmianach - 231 i 286 KM. Ta najmocniejsza gwarantuje przyspieszenie do setki w 6,1 sekundy i średnie zużycie paliwa na poziomie 6,9 litra. Wkrótce do palety dołączy 8-cylindrowy wariant wysokoprężny.

Największy SUV koncernu dostępny jest obecnie w korzystnej ofercie. Leasing z ubezpieczeniem, pakietem przeglądów i ochroną pogwarancyjną to także niska rata. Wystarczy wpłata własna na poziomie 10 procent, by skorzystać z programu i cieszyć się luksusowym samochodem już za 2279 złotych netto miesięcznie.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.