Jedną z najpopularniejszych opcji w segmencie premium jest otwierany szklany dach. W Lexusie NX po rozsunięciu kierowca i pasażerowie mają do dyspozycji większy otwór niż w konkurencyjnych modelach. W konwencjonalnych otwieranych dachach mechanizm i zatrzask zajmują około 30% otworu. Nowa konstrukcja Forward Transfer Latch przesuwa dach do przodu zamiast do tyłu, jak w konwencjonalnych systemach. Dzięki temu otwór jest o 30% większy bez konieczności zwiększania wymiarów konstrukcji otwieranego dachu.
Kiedy nie pada deszcz, nikt nie zwraca uwagi na wycieraczki w samochodzie. Jednak w Lexusie NX opracowano nowe wycieraczki, które nie tylko lepiej zbierają wodę, ale także poprawiają wygląd i jakość wrażeń z jazdy.
Konwencjonalne wycieraczki mają cztery punkty podparcia. W Lexusie NX zastosowano wycieraczki z jednym punktem podparcia, co pozwoliło wyeliminować z ich konstrukcji dodatkowe ramię. Dzięki temu ramiona wycieraczek są krótsze, powodują mniejszy szum z powodu przepływu powietrza i nie zasłaniają widoku przez przednią szybę, kiedy są wyłączone.
We wnętrzu Lexusa NX znajduje się aż sześć uchwytów na napoje, dlatego każdy pasażer auta ma gdzie odstawić kubek czy butelkę. Uchwyty dla kierowcy i pasażera z przodu zostały wyłożone elastomerem - materiałem o dużym tarciu stosowanym w obuwiu sportowym. Wykładziny z elastomeru opracowano z myślą używaniu w samochodzie, tak aby plastikowe butelki nie obracały się podczas odkręcania korka jedną ręką.
Zdobienia z drewna są często spotykane w klasie premium. Jednak drewno Shimamoku, którego użyto do wykończenia kabiny NX'a, ma niepowtarzalny wzór dzięki specjalnej technice, która nawiązuje do długiej tradycji japońskiego rzemiosła artystycznego. Polega ona na składaniu naprzemiennie jasnych i ciemnych płatów forniru, które po poprzecznym przecięciu tworzą unikalne wzory.
Drewno Shimamoku w Lexusie NX jest wykończone techniką zwaną "steel kenma". Powierzchnia drewna jest poddawana specjalnemu szczotkowaniu, by ją nieco zmatowić. Technika ta jest realizowana w firmie Yamaha przez mistrzów rzemiosła i wcześniej stosowano ją tylko w najwyższej klasy fortepianach.
Na obiciu tunelu środkowego można dostrzec małe, lśniące ćwieki. Fani sportowych aut z pewnością zorientują się, z jakiego modelu pochodzi ten detal. Mowa o limitowanym i budzącym ogromne emocje Lexusie LFA. Zatem uniwersalny SUV jakim jest Lexus NX czerpie stylistyczne inspiracje z prawdopodobnie najlepszego samochodu w historii japońskiej marki.