Toyota Auris świetnie zadomowiła się na europejskim rynku. Wszechstronny model występuje jako hatchback i funkcjonalne kombi. Każda z odmian wyróżnia się przestronnym wnętrzem i dobrymi właściwościami jezdnymi. Atrakcyjnie zaprojektowany samochód można wzbogacić o aluminiowe felgi i przyciemnione boczne szyby. Dodatkowo do wyboru jest aż dziewięć wyrazistych lakierów nadwozia.
Na tle konkurencji Auris wyróżnia się przestronnym i praktycznym przedziałem pasażerskim. Miejsca w dwóch rzędach wystarczy dla rosłych osób. Na pokładzie nie brakuje schowków i rozmaitych wnęk pomagających w efektywnym zagospodarowaniu przestrzeni. Duży jest też bagażnik. W hatchbacku mieści 360-1162 litrów, a w kombi aż 600-1658 litrów. To jeden z najlepszych wyników w kompaktowym segmencie.
Wersja wyposażenia Classic Plus oferuje dodatki, które jeszcze do niedawna można było spotkać w autach z wyższych klas. To między innymi:
- Układ rozpoznawania znaków drogowych
- Układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia
- Zaawansowany system multimedialny z 7-calowym ekranem dotykowym
- Tempomat
- Kamera cofania
Toyota oferuje szeroką paletę jednostek napędowych. Zwolennicy pancernych i bezproblemowych w eksploatacji silników docenią benzynowe propozycje. Jednostka 1.33 generuje 99 koni mechanicznych i zużywa średnio niewiele ponad 5 litrów paliwa. Wolnossący, 1.6-litrowy motor rozwija 132 KM i w średnim rozrachunku konsumuje tylko 6,1 litra benzyny na dystansie 100 kilometrów.
Najciekawszą opcją pozostaje odmiana hybrydowa. "Zielony" tandem ma 136 koni i łączy się z bezstopniową przekładnią automatyczną e-CVT. W tym przypadku średnie spalanie wynosi skromne 4 litry i nie ma sobie równych pośród konkurencji. Taka wersja okazuje się też dynamiczna. Do setki przyspiesza w niecałe 11 sekund, co wystarcza do dynamicznej jazdy z kompletem pasażerów nie tylko w mieście, lecz również na drogach szybkiego ruchu.