Volkswagen Passat nie ma sobie równych w segmencie D. Przez 4 dekady sprzedano ponad 30 milionów egzemplarzy tego modelu. To wynik, o którym konkurencja może jedynie pomarzyć. Fenomen Volkswagena wynika bezpośrednio z jego wszechstronności. Auto występuje jako limuzyna i kombi. Na jego bazie stworzono model CC z linią dachu poprowadzoną na wzór karoserii coupe. Model Alltrack spodoba się fanom jazdy po bezdrożach. Ma zwiększony prześwit, napęd na cztery koła i paletę mocnych silników do wyboru.
Pod maską Passata znajdziemy kilka jednostek napędowych. Dwulitrowy diesel ma 150, 190 lub 240 koni mechanicznych. Można go łączyć z manualną lub automatyczną, dwusprzęgłową skrzynią biegów. Dwie najmocniejsze wersje występują z wydajnym napędem na cztery koła. Pośród jednostek benzynowych znajdziemy 1.5 TSI EVO z funkcją odłączania dwóch cylindrów (150 KM) oraz 2.0 TSI 4Motion z DSG. Topowy motor rozwija 272 KM, co pozwala na sprint do setki w niewiele ponad 5 sekund i zapędzenie wskazówki prędkościomierza do 250 km/h.
Passat Variant, czyli kombi, ma 477 centymetrów długości, co przekłada się na bardzo wysokim poziom wygody przedziału pasażerskiego. Duży rozstaw osi (279 cm) w połączeniu z elektrycznie unoszoną pokrywą bagażnika czynią wnętrze niezwykle praktycznym. W dwóch rzędach miejsca jest pod dostatkiem dla kompletu pasażerów. Kufer w standardowej konfiguracji mieści 595 litrów. Wystarczy jednak złożyć asymetryczne oparcie, by zyskać dostęp do 1550 litrów.
Kompaktowy SUV Volkswagena od wielu lat zajmuje czołowe pozycje w rankingach sprzedaży. W pierwszym kwartale 2019 roku zajął w Polsce drugie miejsce w swoim segmencie z wynikiem przekraczającym 2 tysiące sprzedanych egzemplarzy. Fenomen tego modelu możemy porównać do Golfa. Rekreacyjne auto jest wszechstronne, praktyczne, dobrze wykonane i dynamiczne. W wersji z napędem na cztery koła stanowi też nie lada gratkę dla miłośników jazdy w terenie. Pomaga w tym wysoki prześwit, który wynosi 200 milimetrów.
Kolejny argument przemawiający za Tiguanem, to praktyczne i dobrze wyposażone wnętrze. Przednie fotele są wygodne, dobrze wyprofilowane i można je doposażyć w wielokierunkową elektryczną regulację z pamięcią ustawień. Nie brakuje też miejsca na tylnej kanapie z regulowanym oparciem. W 5-osobowej konfiguracji bagażnik pomieści 615 litrów. Po złożeniu asymetrycznej kanapy, jego pojemność rośnie do imponujących 1655 litrów.
Kompaktowy SUV ma 449 centymetrów długości, a jego rozstaw osi to 268 cm. Wersja 7-osobowa (Allspace) jest dłuższa o 210 mm i oferuje bagażnik o pojemności 700-1775 litrów. Tiguan pewnie zachowuje się na drodze i oferuje silniki o mocy od 130 do 240 koni mechanicznych. Można je sparować z manualną lub automatyczną, dwusprzęgłową przekładnią i napędem na cztery koła.
Zarówno Passat jak i Tiguan świetnie sprawdzą się w roli rodzinnego pojazdu. Mnogość rozmaitych wersji wyposażeniowych i silnikowych pozwala dopasować auto do własnych oczekiwań. Należy też wiedzieć, że Volkswagen przygotował specjalną ofertę. Teraz Tiguan w leasingu jest dostępny już od 1 008 złotych miesięcznie, a Passat od 1 020 złotych.