Seat Tarraco - rodzinny wóz, czy pogromca offroadu? Jak w tych dwóch rolach sprawdza się największy hiszpański SUV?

Takiego modelu w historii Seata jeszcze nie było. Tarraco ma 7-osobowe wnętrze, system 4x4 i paletę mocnych jednostek napędowych. Najnowszy w gamie model sprawdzi się jako wielozadaniowy pojazd, a teraz dostępny jest na wyprzedaży rocznika 2019 z rabatem do 12 000 złotych. Prześwietlamy jego możliwości, zobaczcie sami!
Nowy Seat Tarraco Nowy Seat Tarraco fot. Seat

Cieszy się sporym powodzeniem

Hiszpański SUV zadebiutował kilka tygodni temu i już cieszy się sporym powodzeniem na europejskim rynku. Na zainteresowanie flagowym SUV-em Seata składa się kilka czynników. To między innymi gabaryty. Auto ma 473,5 centymetra długości, 184 szerokości i 167,5 wysokości. Rozstaw osi wynosi 279 cm. Karoserię można wzbogacić w pełni LED-owymi światłami, elektrycznie unoszoną pokrywą bagażnika i 20-calowymi obręczami ze stopów lekkich.

Nowy Seat Tarraco Nowy Seat Tarraco fot. Seat

Bogate specyfikacje wyposażeniowe

Tarraco występuje w dwóch wersjach wyposażeniowych: Style i Xcellence. Już podstawowa oferuje bardzo wiele w standardzie. To między innymi:

- Kierownica wielofunkcyjna obszyta skórą

- W pełni diodowe reflektory z funkcją doświetlania zakrętów

- System multimedialny z 8-calowym, dotykowym wyświetlaczem

- System bezkluczykowego uruchamiania samochodu KESSY GO

- Czujnik deszczu i zmierzchu

- Automatyczna klimatyzacja trzystrefowa Climatronic

Poza tym, mamy możliwość doposażenia auta w wiele ciekawych, rozsądnie wycenionych udogodnień:

- Ogrzewanie postojowe

- System kamer 360 z widokiem z góry

- Aktywny tempomat (ACC)

- BeatsAudio, system audio klasy premium o mocy 340W ze wzmacniaczem, 9 głośnikami i subwooferem

Nowy Seat Tarraco Nowy Seat Tarraco fot. Seat

4x4 połączone z mocnymi silnikami

Mnóstwo przestrzeni w przedziale pasażerskim i długa lista pokładowych udogodnień to nie koniec zalet hiszpańskiego SUV-a. Ofertę uzupełnia szeroka gama mocnych jednostek napędowych.

Pod maską Tarraco może pracować jeden z dwóch silników benzynowych. Pierwszy z nich to 1.5 TSI o mocy 150 koni mechanicznych. Został sprzężony z manualną, 6-biegową skrzynią i napędem na przednią oś. Mimo stosunkowo niewielkiej pojemności, topowy SUV rozpędza się do setki w 9,7 sekundy i rozpędza do 201 km/h. Ofertę uzupełnia 2.0 TSI. 190 KM pozwala na osiągnięcie 100 km/h w 8 sekund. Benzynowej jednostce wtóruje system 4Drive i automatyczna, 7-stopniowa skrzynia DSG.

Miłośnicy diesli mogą zdecydować się na 150 lub 190-konne 2.0 TDI. 4-cylindrowy silnik w najmocniejszej konfiguracji połączono z napędem na obie osie i dwusprzęgłową przekładnią. Taki tandem gwarantuje bardzo dobre osiągi (8 sekund do setki) i niskie zużycie paliwa - 7,3 litra w cyklu mieszanym.