Jeep Renegade - którą wersję wybrać? Poradnik kupującego

Jeep Renegade to jeden z najciekawszych małych SUV-ów na rynku. Renegade cieszy się w Polsce ogromną popularnością, dlatego postanowiliśmy sprawdzić, która wersja to najlepszy wybór.
Jeep Renegade Jeep Renegade fot. Piotr Mokwiński

Hit Jeepa

Jeep Renegade to najmniejszy model w ofercie kultowej, amerykańskiej marki. SUV cieszy się coraz większą popularnością na polskim rynku. Kilka miesięcy temu przeszedł spory lifting. Jeep Renegade to owoc włosko-amerykańskiej współpracy. Auto powstało na tej samej platformie, co Fiat 500X, ale urodziło się i wychowało w Stanach Zjednoczonych. Nowy Jeep wpisuje się w modę na modne miejskie crossovery i balansuje na granicy segmentów B i C. Mierzy 4,23 m długości, 1,8 m szerokości i 1,7 m wysokości. Rozstaw osi wynosi 2,57 m. W Polsce oferowany jest z trzy i czterocylindrowymi silnikami benzynowymi i oraz kilkoma dieslami.

Poniżej znajdziesz pełny cennik Jeepa Ranegade'a, a w dalszej części artykułu poznasz wszystkie wersje wyposażenia.

Jeep Renegade Jeep Renegade fot. Piotr Mokwiński

Wersje wyposażenia Jeepa Renegade

Auto już w standardzie (Sport) jest bardzo bogato wyposażone, a w cenniku znajdziemy jeszcze trzy wyższe wersje wyposażenia: Longitude, Limited i nastawiony na jazdę w terenie Trailhawk. Sprawdźmy, co oferują poszczególne pozycje w ofercie Jeepa. Zaczynamy od wyjściowej wersji Sport.

Wyposażenie bazowej wersji SPORT:

16" felgi stalowe
Lampy do jazdy dziennej
Dach stalowy w kolorze nadwozia
Centralny zamek sterowany pilotem
ABS, ESC, Traction Control, ERM i Hill Start Assist
6 poduszek powietrznych
Aktywne zagłówki przednie
Elektryczny mechanizm wspomagania kierownicy
Elektroniczny hamulec parkingowy
System monitorowania ciśnienia w oponach
Radio 5" Ekran dotykowy z Bluetooth z czterema głośnikami
Monochromatyczny 3,5" wyświetlacz TFT w panelu wskaźników
Koło kierownicy z przyciskami do sterowania systemem Bluetooth
Elektryczne sterowanie szyb
Klimatyzacja manualna

Półkę wyżej znajdziemy Jeepa Renegade Longitude, którą wyceniono na 75 200 zł. LONGITUDE poszerza wyposażenie m.in. o:

Lusterka zewnętrze ogrzewane i elektrycznie sterowane
Refl ektory przeciwmgielne
Koło kierownicy pokryte skórą
Tempomat
16" felgi aluminiowe - opony 3 sezonowe 215/65R16
Oświetlenie wnętrza (LED)
Fotel kierowcy z elektryczną regulacją podparcia lędźwiowego w 2 zakresach
Lakierowane lusterka zewnętrzne
Relingi dachowe
Ogranicznik prędkości
6 głośników

Najbardziej prestiżową ze "zwykłych" odmian Renagade jest LIMITED. W niej znajdziemy jeszcze:

Klimatyzacja automatyczna dwustrefowa
Dywaniki przód
17" felgi aluminiowe - opony 3 sezonowe 215/60R17
Asystent pasa ruchu (Lane departure warning plus)
Czujniki parkowania tył
System unikania kolizji czołowych (Forward Collision Mitigation)
Błyszcząca końcówka układy wydechowego
Kolorowy 7" wyświetlacz TFT w panelu wskaźników
Adaptacyjne światła tylne
Jasne satynowe relingi dachowe

Dla miłośników prawdziwie terenowej jazdy przygotowano topową wersję Renegade oznaczoną charakterystycznym logo z jastrzębiem. TRAILHAWK to propozycja dla najbardziej wymagających. Tutaj standardem są jeszcze:

17" felgi aluminiowe offroad - opony błoto i śnieg 215/65R17
Klimatyzacja automatyczna dwustrefowa
Osłony przedniego zawieszenia
Osłony zbiornika na paliwo
Osłony skrzynki rozdzielczej
Osłony skrzyni biegów
Czujniki parkowania tyłem
Kolorowy 7" wyświetlacz TFT w panelu wskaźników
Przyciemniane szyby w tylnej części pojazdu
Zaczepy holownicze
Latarka LED akumulatorowa
Asystent zjazdu ze wzniesienia (Hill Descent Control)
Skórzane pokrycie lewarka zmiany biegów
Adaptacyjne światła tylne
Ciemne satynowe relingi dachowe

Jeep Renegade Jeep Renegade fot. Piotr Mokwiński

Jeep Renegade - silniki, skrzynie biegów i nasz wybór

Jeep przyszykował bardzo bogatą ofertę silnikową. Do wyboru jest kilka nowoczesnych i oszczędnych jednostek napędowych.

Silniki benzynowe:

1.0 Turbo 120 KM - napęd na przednie koła, 6-biegowa ręczna skrzynia
1.3 Turbo 150 KM S&S - napęd na przednie koła, 6-biegowa automatyczna skrzynia dwusprzęgłowa
1.3 Turbo 180 KM S&S - napęd na przednie koła, 9-stopniowa skrzynia automatyczna

Silniki Diesla:

1.6 MJD 120 KM S&S - napęd na przednie koła, 6-biegowa ręczna skrzynia
1.6 MJD 120 KM S&S - napęd na przednie koła, 6-stopniowa automatyczna DDCT
2.0 MJD 140 KM S&S - napęd Jeep Active Drive 4x4, 6-biegowa ręczna skrzynia
2.0 MJD 140 KM S&S - napęd Jeep Active Drive Low 4x4, 9-biegowa automatyczna skrzynia
2.0 MJD 170 KM S&S - napęd Jeep Active Drive Low 4x4, skrzynia 9-stopniowa automatyczna

Jeep Renegade - nasz wybór

Jeżeli szukacie małej i niezawodnej terenówki, to na rynku nie znajdziecie lepszej opcji od Jeepa Renegade Trailhawk. Renegade w tej wersji został uznany autem terenowym roku przez wiele prestiżowych organizacji, więc dla fanów off-roadu to pozycja obowiązkowa.

Jednak Trailhawk jest naprawdę drogi, a 128 500 zł odstraszy większość kierowców. Dlatego kierowcom, którzy będą jeździć głównie po mieście polecamy benzynowy silnik 1.3 Turbo o mocy 150 KM i wersję wyposażenia Longtitude. W niej znajdziemy praktycznie wszystko, co może się przydać, a wciąż jest to oferta przystępna cenowo.

Często ruszacie w trasę? W takim przypadku radzimy wybrać któregoś z diesli. Jeżeli nie potrzebujecie dużo mocy, to 1.6 MJD 120 KM w wersji Longitude powinno być wystarczające. Dwulitrowy silnik 2.0 MJD 140 KM to już droższa propozycja, ale ma napęd 4x4 i jeszcze bogatsze wyposażenie (w wersji Limited z 9-stopniowym automatem).

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.