Najtańszą wersją Compassa jest odmiana Sport z turbodoładowanym silnikiem benzynowym 1.4 o mocy 140 KM i z manualną, 6-biegową skrzynią biegów. W Jeepie już podstawowe wyposażenie jest bogate, ale bardziej wymagający klienci mogą wybrać bogatsze wersje Longitude i Limited.
Wyposażenie bazowej wersji Jeep Compass Sport to m.in.:
Asystent ruszania pod górę,
asystent pasa ruchu,
system ostrzegania o najeżdżaniu na poprzedzający pojazd dla całego
zakresu prędkości,
tempomat,
tylne lampy LED,
elektrycznie regulowane lusterka,
klimatyzacja manualna,
monochromatyczny 3,5-calowy wyświetlacz TFT w panelu wskaźników,
wielofunkcyjna, obszyta skórą kierownica,
system multimedialny Uconnect 5.0 z 5-calowym ekranem dotykowym z Bluetooth.
Dla bardziej wymagających klientów przygotowano wersję Longitude. Jeep przewidział do niej mnóstwo korzystnych cenowo pakietów wyposażenia, które są niedostępne w bazowej odmianie. Przykład? Pakiet zimowy za 2750 zł, w którego skład wchodzą: dwustronna podłoga bagażnika, całoroczne maty podłogowe, przednie fotele podgrzewane, ogrzewanie przedniej szyby w miejscu wycieraczek, ogrzewane koło kierownicy.
Wersja Longitude, oprócz elementów wyposażenia odmiany Sport, oferuje m.in.:
Lampy przeciwmgielne z funkcją doświetlania zakrętów,
relingi dachowe,
w wersjach 4x4 system zarządzania trakcją Selec-Terrain,
LED-owe oświetlenie wnętrza,
tylne czujniki parkowania,
16-calowe felgi aluminiowe.
Najbogatszą wersją wyposażenia jest słynna odmiana Limited zarezerwowana dla najbardziej wymagających. Na liście wyposażenia standardowego znajdują się dodatkowo m.in.:
Czujnik deszczu,
reflektory ksenonowe,
system automatycznego sterowania światłami drogowymi,
chromowane elementy nadwozia,
dwustrefowa klimatyzacja automatyczna,
kolorowy 7-calowy wyświetlacz TFT w panelu wskaźników,
fotel kierowcy z elektryczną regulacją podparcia lędźwiowego w 4 płaszczyznach,
system multimedialny Uconnect 7.0 z 7-calowym ekranem dotykowym z Bluetooth,
bezkluczykowy system dostępu.
Jeep przygotował dwie wersje benzynowe i trzy odmiany wysokoprężne Compassa. Do wyboru są skrzynie manualne lub automatyczne.
Silniki benzynowe w Jeepie Compassie:
1.4 Multiair 140 KM, napęd na przednie koła i 6-biegowa skrzynia manualna
1.4 Multiair 170 KM, napęd 4x4 i 9-biegowa skrzynia automatyczna
Silniki Diesla w Jeepie Compassie:
1.6 MJD 120 KM, napęd na przednie koła i 6-biegowa skrzynia manualna
2.0 MJD 140 KM, napęd 4x4 i 6-biegowa skrzynia manualna
2.0 MJD 140 KM, napęd 4x4 i 9-biegowa skrzynia automatyczna
2.0 MJD 170 KM, napęd 4x4 i 9-biegowa skrzynia automatyczna
Jeep Compass - nasz wybór
Do charakteru Jeepa Compassa najlepiej pasuje silnik Diesla, który doskonale współpracuje z 6-biegową skrzynią manualną. Najrozsądniejszym wyborem jeśli chodzi o wyposażenie jest odmiana Longitude. Napęd 4x4 to w Jeepie obowiązek. Biorąc pod uwagę wszystkie te argumenty nasz wybór padł na Jeepa Compassa Longitude 2.0 MJD 140 KM 4x4 za 123 200 zł.