Hybrydy są zwykle droższe od wersji benzynowych. By zniwelować te różnice, producenci już w standardzie bogato je wyposażają. Jednak nie w każdym przypadku za hybrydę trzeba zapłacić więcej. Lexus NX 300 (benzynowy) i 300h (hybrydowy) kosztują tyle samo i są tak samo wyposażone (w standardzie m.in. reflektory full LED, 17-calowe felgi, 8-calowy wyświetlacz). Właśnie ze względu na identyczny cennik obu wersji NX posłuży nam do porównania samochodu benzynowego z hybrydowym - w jego przypadku argument ceny nie przemawia na korzyść benzyny. Musimy poszukać innych.
Hybryda 0 - 0 Benzyna
Baterie zawsze odbijają się i na masie samochodu, i na przestrzeni we wnętrzu. Akumulatory hybrydowego NX-a nie ograniczają przestrzeni pasażerskiej, ale odbiły się na pojemności bagażnika. Zwykły NX ma 580-litrowy kufer. W wersji hybrydowej przestrzeń jest ograniczona o 105 l.
Hybryda 0 - 1 Benzyna
Hybrydy powstały, by ograniczyć zużycie paliwa. NX nie jest tu wyjątkiem. Według oficjalnych danych benzynowy NX (2-litrowy silnik benzynowy o mocy 238 KM) zużywa średnio 7,7 l paliwa na 100 km (178 g CO2 na km). Hybryda (2,5-litrowy silnik benzynowy plus silnik elektryczny) jest znacznie oszczędniejsza. Jej średnia to okrągłe 5 l/100 km (116 g CO2 na km). Na korzyść wersji benzynowej przemawiają jednak osiągi - przyspieszenie do 100 km/h trwa 7,3 s. W hybrydzie to 9,2 s. Osiągi to jednak nie tylko przyspieszenie. Na pełnym baku NX 300 przejedzie 779 km. Zasięg hybrydy jest znacznie większy (1120 km). Właśnie dlatego za osiągi i zużycie paliwa benzynowy NX dostaje 1, a hybrydowy - dwa punkty.
Hybryda 2 - 2 Benzyna
W tym pojedynku nie ma zwycięzcy. Jeśli cena nie jest argumentem, obie wersje są sobie równe. Hybrydę wybiorą ci, którzy stawiają na oszczędność, a wersję benzynową ci, którzy na pierwszym miejscu stawiają osiągi. NX to najczęściej kupowany Lexus i jeden z najtańszych SUV-ów w swoim segmencie.