Kia Optima po faceliftingu z zewnątrz zmieniła się nieznacznie. I dobrze, bo to wciąż jeden z najładniejszych samochodów w swoim segmencie. Wyraziste i dynamicznie poprowadzone linie nadwozia miały wpaść w oko szczególnie europejskim klientom. Najbardziej luksusowa Kia - oprócz fenomenalnego Stingera - ma teraz (po liftingu) do zaoferowania jeszcze więcej nowoczesnych systemów wsparcia. Bez zmian pozostało jedno - stosunek jakości do ceny. Kia Optima to wciąż jedno z najlepiej wycenionych aut w segmencie D. Dokładny cennik wszystkich wersji wraz z wyposażeniem znajdziesz poniżej.
Zmiany w kabinie mają charakter kosmetyczny. Zmieniono wzór kierownicy i dołożono kilka listew dekoracyjnych. Przy okazji pojawił się pakiet opcjonalnego oświetleniea kabiny obejmujący deskę rozdzielczą i boczki drzwi. Kierowcy mogą wybierać spośród sześciu kolorów. W zależności od wersji wyposażenia, na pokładzie pojawi się system infotainment z 7- lub 8-calowym wyświetlaczem dotykowym i system kamer HD monitorujący 360 stopni wokół auta. Nie zabraknie systemów wspomagających kierowcę, jak system monitorujący zmęczenie kierowcy, hamujący przed przeszkodą z funkcją wykrywania pieszych i ostrzegający o niekontrolowanej zmianie pasa ruchu.
Zmiany objęły również wersję GT. W zmodernizowanych egzemplarzach znajdziemy przeprojektowane światła LED, czarne lusterka boczne i nowe obręcze kół ze stopów lekkich.
Najwięcej nowości znajdziemy pod maską. Paleta jednostek wysokoprężnych uzupełni się o konstrukcję 1.6 o mocy 136 KM (320 Nm). Nowy motor zastąpi silnik 1.7 CRDI. Po raz pierwszy pojawi się wersja z benzynowym, doładowanym silnikiem 1.6 T-GDI o mocy 180 KM. Motor będzie połączony z 7-stopniową, dwusprzęgłową skrzynią biegów z łopatkami przy kierownicy.