Poradnik | Pancerne silniki Diesla ostatniej dekady

01.09.2016 21:21
Audi A6 Limousine

Audi A6 Limousine fot. Michał Dek

Nowoczesne diesle sprawują się bezproblemowo jedynie do określonego przebiegu. Później ich skomplikowany osprzęt regularnie odmawia posłuszeństwa generując astronomiczne rachunki. Co gorsza, lista godnych polecenia i niesprawiających wielu problemów wysokoprężnych silników z ostatniej dekady jest stosunkowo krótka. Większość z nich po około 200-250 tysiącach kilometrów nadaje się nawet do generalnego remontu. Na szczęście, znajdziemy jeszcze kilka trwałych jednostek - tutaj regularny serwis i stosowanie się do zaleceń specjalistów gwarantuje święty spokój przez długie lata. Pamiętajmy także, aby wybierać tylko określone wersje wytypowanych silników. W przeciwnym razie spotkają nas same kosztowne nieprzyjemności
Komentarze (111)
Poradnik | Pancerne silniki Diesla ostatniej dekady
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • lanou

    Oceniono 103 razy 93

    Powiedzcie jak to się dzieje, że silnik, który znalazł się na waszej liście najgorszych diesli tej dekady, znalazł się również na liście najlepszych diesli tej dekady?

  • adamt7

    Oceniono 59 razy 37

    2.0tdi 3.0tdi skonczyly sie juz dawno. Ciagle awarie i astronomicznie drogi serwis!! Ten kto sie zetknal z padlina sprzedawana przez vag wie dobrze co za bzdury wypisujecie. Pozdrawiam autora tej zapewne sponsorowanej wypociny :-)

  • adamt7

    Oceniono 39 razy 27

    3.0tdi hehehehhehe
    ŻART !!!
    Kolosalne koszta przy awariach wtryskow, padajacy rozrzad , pompa wtryskowa w cenie auta... Panowie nie osmieszajcie sie z waszymi psełdo specjalistycznymi artykułkami. Zarowno 2.0 jak i 3.0 vag to porazka !!!

  • marce1977

    Oceniono 16 razy 14

    Brakuje jeszcze 1,4 HDI - prosty jak budowa cepa, niemal nie ma się co psuć - brak FAP do 2010r, brak dwumasy, zwykłe turbo. Do tego rozrząd na pasku który producent zaleca wymienić co 240tyś! (choć bezpiecznie wypada to zrobić przy 1800-200 tyś).
    Poza tym, jak to mówią - jak kto dba, tak ma. Jak zapomnisz o wymianie oleju to i pancernego diesla z merca beczki możesz zajechać po kilkudziesięciu tyś.

  • Gość: MeChAnIk

    Oceniono 20 razy 12

    przebiegi? - smiech
    1,9 dci by Renault (niby awaryjny) - 640 tys i jeszcze poszedł w ludzi i dalej jezdzi
    2,9 DCI by MB - 1,2mln, naprawa głowna i dalej jezdzi
    ..kiedys wszystko było lepsze...

  • Gość: Trucker21

    Oceniono 12 razy 10

    Toyota 1.4 D4D - przestali go produkować akupili od Beemki 1.6 D . W mojej Corolli ma klepnięte prawie 400 tyś km w 7 lat . W silniku ABSOLUTNIE NIC się nie dzieje , żadnych napraw , troche zawieszenie , troche rdzy widać bo to w Turcji robione i plastiki się wycierają / kobiety w pierscionkach prowadzą - kierownica przytarta /.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX

Samochody z gwarancją VIP