Próbują zaprzeczać, że to bateria jest najsłabszym ogniwem w elektrykach. Badanie mówi jasno

Grono specjalistów i entuzjastów próbujące zaprzeczyć jednemu z najbardziej rozpowszechnionemu mitowi o niskiej żywotności baterii w samochodach elektrycznych rośnie w siłę. Czy mają podstawy do zadowolenia czy to jednak przeciwnicy mieli rację?

Temat samochodów elektrycznych wciąż rozgrzewa wiele osób z branży motoryzacyjnej. Niektórzy uważają, że to doskonała opcja i idealny wybór, jeśli twoim nadrzędnym celem jest troska o środowisko. Jest jednak nadal mnóstwo przeciwników tego rodzaju aut. Nie ma w tym nic złego, jedni uwielbiają samochody z silnikiem diesla, inni kochają styl retro, a jeszcze inni nie wyobrażają sobie codzienności bez swojego elektryka. Złe jest jednak rozpowszechnianie mitów, a jednym z największych jest ten o niskiej żywotności baterii w samochodach elektrycznych. 

Firma Arval postanowiła rozprawić się z tematem i przeprowadziła szereg badań, które miały na celu rozprawienie się z mitem. Co z tego wyszło? 

Okazuje się, że zwolenników modeli elektrycznych szybko przybywa. Nie tylko firma Arval, ale także grono entuzjastów nowych technologii czy też Daniel Grzyb - starają się obalać mity dotyczące niskiej żywotności baterii. W Polsce najczęściej podawanym przykładem na obalenie mitu jest właśnie przypadek Daniela Grzyba, którego Tesla Model S przejechała już przeszło 500 000 kilometrów, a sprawność baterii wciąż przekracza 80%.

Dziennikarz Bartłomiej Derski z serwisu WysokieNapiecie.pl poinformował o wynikach przeprowadzonych przez wspomnianą wyżej firmę Arval. Łącznie zostało przebadanych aż 8300 używanych samochodów elektrycznych. Jakie wnioski?

  • Średnia sprawność baterii w przebadanych samochodach elektrycznych wynosiła 93%.
  • 98% przebadanych baterii dysponowało sprawnością powyżej 80%.
  • Po 70 000 km średnia kondycja baterii wynosiła 93%.
  • Po przejechaniu 200 000 kilometrów baterie zachowywały sprawność na poziomie blisko 90%.

Wychodzi na to, że mit jest powielany niepotrzebnie, a tak naprawdę nie ma się czego bać. Badanie pokazuje, że baterie w samochodach elektrycznych są trwałe, bardzo dobre jakościowo i przygotowane na długą eksploatację. Co ciekawe, okazuje się również, że największe spadki sprawności baterii odnotowuje się przejechaniu pierwszych kilkudziesięciu tysięcy kilometrów. Wyniki są jednoznaczne. 

Więcej o: