Lexus NX to jeden z najpopularniejszych SUV-ów klasy premium. Sprawdzamy czym przyciąga klientów

Redakcja
05.05.2020 19:13
Gdy pojawił się na rynku w 2014 r., wywołał niemałe poruszenie. Klienci zaczęli szturmować salony sprzedaży, a już rok po debiucie stał się najchętniej kupowanym modelem Lexusa nad Wisłą. Wciąż jest niezwykle popularny - w 2019 r. Europejczycy kupili ponad 24 tysiące egzemplarzy tego SUV-a z klasy premium. Niedawno przeszedł modernizację. Czy to wystarczy, by wzmocnić jego pozycję na rynku?
Lexus NX 300H
Lexus NX 300H MARCIN KIN

Wyraziste kształty

Lexus od trzech dekad podąża własną ścieżką i dobrze na tym wychodzi. Projektanci postawili na oryginalność, co spotyka się z uznaniem klientów. NX plasuje się w środku portfolio SUV-ów, więc uchodzi za wszechstronny samochód. Produkowany jest w Japonii i ma 464 centymetry długości. W połączeniu z 18-calowymi felgami ze stopów lekkich i jednym z dwunastu wyrazistych lakierów nadwozia, potrafi przykuć uwagę nie tylko fanów motoryzacji. Do listy wyposażenia warto dołożyć w pełni LED-owe, aktywne reflektory cechujące się wysoką skutecznością na kiepsko oświetlonych drogach.

Wysoki komfort i luksusowe dodatki

Lexus postawił na materiały z wysokiej półki. Możemy liczyć na drewniane lub aluminiowe panele, a także wysokiej jakości skórzane poszycia. Atrakcyjny projekt deski rozdzielczej to nie wszystko. W specyfikacji F SPORT EDITION już w standardzie otrzymujemy zestaw luksusowych udogodnień. To między innymi:

- Elektryczna regulacja przednich foteli w 8 kierunkach

- Czarna podsufitka

- Wstawki wzorowane włóknem węglowym

- Aluminiowe nakładki pedałów

- Wysokiej klasy system multimedialny z nawigacją i kamerą cofania

- Elektrycznie otwierana i zamykana pokrywa bagażnika

Poza długą listą dodatków podnoszących komfort i bezpieczeństwo, Lexus gwarantuje wysoki poziom wygody. W dwóch rzędach miejsca nie zabraknie rosłym pasażerom. Dobrze wyprofilowane fotele mogą mieć elektryczną regulację w 10 kierunkach (pasażera w 8). Do tego dochodzi pamięć ustawień, podgrzewanie i wentylacja. Istotne, że asymetryczne oparcie tylnej kanapy ma regulację nachylenia w zakresie kilkunastu stopni, a siedzisko jest stosunkowo długie. Bagażnik okazuje się ustawny i pojemny. W standardowej konfiguracji zmieści 580 litrów pakunków. Po złożeniu drugiego rzędu, zyskujemy dostęp do 1600 litrów przestrzeni na bagaże.

Lexus NX F Sport Edition
Lexus NX F Sport Edition Lexus

Klasycznie lub hybrydowo

NX może być napędzany jednostką spalinową, bądź układem hybrydowym. Podstawowym źródłem napędu jest 2-litrowy silnik benzynowy o mocy 238 KM i 350 Nm dostępnych w przedziale 1650-4000 obr./min. Występuje z napędem na obie osie, a także automatyczną przekładnią. Z systemem 4x4 E-FOUR do setki przyspiesza w 7,1 sekundy i rozpędza się do 200 km/h (ograniczenie elektroniczne).

Wielu klientów decyduje się jednak na wariant hybrydowy. Nic dziwnego, bowiem taka wersja generuje aż 197 KM mocy systemowej, a jednostka elektryczna ma 270 Nm osiąganych już od najniższej prędkości obrotowej. Taki tandem pozwala przyspieszyć do setki w 9,2 sekundy i zużywać w cyklu mieszanym już od 6,9 litrów na 100 kilometrów. Przekonująca jest też elastyczność. Lexus potrzebuje zaledwie 7 sekund, by przyspieszyć od 80 do 120 km/h.

Dojrzałość podrasowana rabatami

Od momentu debiutu NX-owi nie przybyło zmarszczek. Sporych rozmiarów SUV wciąż wygląda bardzo atrakcyjnie, a na drodze przekonuje pewnością prowadzenia. W połączeniu ze sportowym zawieszeniem i precyzyjnym układem kierowniczym, pozwala żwawo pokonywać ostre łuki. W mieście oferuje dobrą izolację akustyczną, a w odmianie hybrydowej pozwala pokonywać część codziennych dojazdów do pracy lub szkoły w trybie bezemisyjnym. Kolejny argument stanowi cena. W ramach bieżącej kampanii promocyjnej obejmującej auta z rocznika 2019, rabaty sięgają 61 250 zł. Warto dodać, że oferta jest ograniczona, a z każdym dniem samochodów ubywa.

Lexus NX 300H
Lexus NX 300H MARCIN KIN