Lexus NX to jeden z najpopularniejszych SUV-ów klasy premium. Sprawdzamy czym przyciąga klientów

Redakcja
05.05.2020 19:13
Gdy pojawił się na rynku w 2014 r., wywołał niemałe poruszenie. Klienci zaczęli szturmować salony sprzedaży, a już rok po debiucie stał się najchętniej kupowanym modelem Lexusa nad Wisłą. Wciąż jest niezwykle popularny - w 2019 r. Europejczycy kupili ponad 24 tysiące egzemplarzy tego SUV-a z klasy premium. Niedawno przeszedł modernizację. Czy to wystarczy, by wzmocnić jego pozycję na rynku?

Lexus NX 300HLexus NX 300H MARCIN KIN

Wyraziste kształty

Lexus od trzech dekad podąża własną ścieżką i dobrze na tym wychodzi. Projektanci postawili na oryginalność, co spotyka się z uznaniem klientów. NX plasuje się w środku portfolio SUV-ów, więc uchodzi za wszechstronny samochód. Produkowany jest w Japonii i ma 464 centymetry długości. W połączeniu z 18-calowymi felgami ze stopów lekkich i jednym z dwunastu wyrazistych lakierów nadwozia, potrafi przykuć uwagę nie tylko fanów motoryzacji. Do listy wyposażenia warto dołożyć w pełni LED-owe, aktywne reflektory cechujące się wysoką skutecznością na kiepsko oświetlonych drogach.

Wysoki komfort i luksusowe dodatki

Lexus postawił na materiały z wysokiej półki. Możemy liczyć na drewniane lub aluminiowe panele, a także wysokiej jakości skórzane poszycia. Atrakcyjny projekt deski rozdzielczej to nie wszystko. W specyfikacji F SPORT EDITION już w standardzie otrzymujemy zestaw luksusowych udogodnień. To między innymi:

- Elektryczna regulacja przednich foteli w 8 kierunkach

- Czarna podsufitka

- Wstawki wzorowane włóknem węglowym

- Aluminiowe nakładki pedałów

- Wysokiej klasy system multimedialny z nawigacją i kamerą cofania

- Elektrycznie otwierana i zamykana pokrywa bagażnika

Poza długą listą dodatków podnoszących komfort i bezpieczeństwo, Lexus gwarantuje wysoki poziom wygody. W dwóch rzędach miejsca nie zabraknie rosłym pasażerom. Dobrze wyprofilowane fotele mogą mieć elektryczną regulację w 10 kierunkach (pasażera w 8). Do tego dochodzi pamięć ustawień, podgrzewanie i wentylacja. Istotne, że asymetryczne oparcie tylnej kanapy ma regulację nachylenia w zakresie kilkunastu stopni, a siedzisko jest stosunkowo długie. Bagażnik okazuje się ustawny i pojemny. W standardowej konfiguracji zmieści 580 litrów pakunków. Po złożeniu drugiego rzędu, zyskujemy dostęp do 1600 litrów przestrzeni na bagaże.

Lexus NX F Sport EditionLexus NX F Sport Edition Lexus

Klasycznie lub hybrydowo

NX może być napędzany jednostką spalinową, bądź układem hybrydowym. Podstawowym źródłem napędu jest 2-litrowy silnik benzynowy o mocy 238 KM i 350 Nm dostępnych w przedziale 1650-4000 obr./min. Występuje z napędem na obie osie, a także automatyczną przekładnią. Z systemem 4x4 E-FOUR do setki przyspiesza w 7,1 sekundy i rozpędza się do 200 km/h (ograniczenie elektroniczne).

Wielu klientów decyduje się jednak na wariant hybrydowy. Nic dziwnego, bowiem taka wersja generuje aż 197 KM mocy systemowej, a jednostka elektryczna ma 270 Nm osiąganych już od najniższej prędkości obrotowej. Taki tandem pozwala przyspieszyć do setki w 9,2 sekundy i zużywać w cyklu mieszanym już od 6,9 litrów na 100 kilometrów. Przekonująca jest też elastyczność. Lexus potrzebuje zaledwie 7 sekund, by przyspieszyć od 80 do 120 km/h.

Dojrzałość podrasowana rabatami

Od momentu debiutu NX-owi nie przybyło zmarszczek. Sporych rozmiarów SUV wciąż wygląda bardzo atrakcyjnie, a na drodze przekonuje pewnością prowadzenia. W połączeniu ze sportowym zawieszeniem i precyzyjnym układem kierowniczym, pozwala żwawo pokonywać ostre łuki. W mieście oferuje dobrą izolację akustyczną, a w odmianie hybrydowej pozwala pokonywać część codziennych dojazdów do pracy lub szkoły w trybie bezemisyjnym. Kolejny argument stanowi cena. W ramach bieżącej kampanii promocyjnej obejmującej auta z rocznika 2019, rabaty sięgają 61 250 zł. Warto dodać, że oferta jest ograniczona, a z każdym dniem samochodów ubywa.

Lexus NX 300HLexus NX 300H MARCIN KIN