Kategoria główna The Best of Moto 2023. O tytuł Samochodu Roku walczy 14 modeli

Tradycyjnie jurorzy i czytelnicy wybiorą Samochód Roku z finałowej czternastki. W 2023 r. stawka jest wyjątkowo wyrównana.

Kategoria główna to najbardziej prestiżowa i zdecydowanie najtrudniejsza do rozstrzygnięcia kategoria. To zawsze ciężki orzech do zgryzienia. Który samochód jest lepszy? Mały i tani SUV, klasyczny kompaktowy hatchback, elektryk nowej ery, legendarna terenówka czy może jednak stricte sportowy model, łamiący barierę trzech sekund do setki? W 2023 r. wybór będzie bardzo trudny. Do finałowej czternastki awansowało kilku naprawdę mocnych kandydatów do tytułu Samochodu Roku.

Jak wybierany jest Samochód Roku w naszym plebiscycie?

Zazwyczaj polskie plebiscyty motoryzacyjne odbywają się według utartych schematów. Samochód roku wybierają jurorzy (najczęściej związani z jedną redakcją) lub internauci. The Best of Moto to jednak wydarzenie bez precedensu. Jeszcze nigdy w Polsce nikt nie przeprowadzał plebiscytu w taki sposób i na tak szeroką skalę. Nagrodę główną przyznaje jury, w którego skład weszli eksperci redakcji Moto.pl oraz osoby spoza wortalu.

Swojego faworyta w kategorii głównej wybierają także nasi czytelnicy. Ich zsumowane głosy odpowiadają głosowi jednego jurora.

Kto dostał się do finału głównej kategorii w tym roku?

Do finału zakwalifikowaliśmy 14 modeli. Kolejność oczywiście alfabetyczna.

  • Abarth 500e 
  • Alfa Romeo Tonale Plug-in Hybrid 
  • BMW i5 
  • Ford Bronco 
  • Honda Civic Type R 
  • Jeep Avenger 
  • Mazda CX-60 Diesel 
  • Mercedes-AMG S63 ePerformance 
  • Nissan X-Trail 
  • Range Rover Sport SV Edition One 
  • Renault Austral 
  • Rolls-Royce Spectre 
  • Toyota C-HR 
  • Volvo EX30