Fot. Materiał promocyjny marki Honda

Materiał Promocyjny

Ten nowy model łączy niemiecką inżynierię, amerykański styl i niezwykle bogate wyposażenie standardowe. Czego nie wiesz o nowym, w pełni elektrycznym Fordzie Explorerze?

Przyszłość motoryzacji nierozerwalnie wiąże się z rozwojem elektromobilności. Poszanowanie zasad zrównoważonego rozwoju, ewolucja wszechstronnie rozumianej łączności i stworzenie warunków jazdy maksymalnie bezpiecznej i minimalnie męczącej dla kierowcy to ważne wyzwania, które stoją przed współczesnymi inżynierami. Nakłada się na nie prawdziwy boom na SUV-y, które przebojem podbiły rynki, zajmując na nich bardzo mocną pozycję. Na tym gruncie zrodził się projekt elektrycznego Explorera. Tworząc go, Ford urzeczywistnił koncept auta, który do tej pory nie istniał w przestrzeni rynku motoryzacyjnego.

Zakorzeniony w amerykańskiej tradycji – zbudowany w Europie

Explorer odzwierciedla ewoluujące kierunki postrzegania motoryzacji i nowe wyzwania, odpowiadając zarówno na zmieniającą się rzeczywistość, jak i rozwój marki, z uwzględnieniem jej DNA. Uosabia amerykańskiego ducha, bogatego w przestrzeń i poczucie wolności, robi to jednak w kompaktowej formie, która jest użyteczna i przystępna dla europejskiego kierowcy. W wyniku przemyślanego mariażu nowoczesności i wizjonerskiego podejścia z poszanowaniem tradycji powstał w 100% elektryczny średnich rozmiarów crossover o charakterystycznym rozpoznawalnym wyglądzie.

Jak mówi Jordan Demikiw, Menadżer Działu Projektowania Nadwozia marki:

„Ford, Explorer oddaje ducha przygody i odkrywania.”

Ukłonem w kierunku idei masywnego amerykańskiego SUV-a jest tu między innymi obszerna kabina. Auto jest duże i silne, ale jednocześnie bardzo przyjazne. Jako samochód gotowy na każdy rodzaj przygody, ma zapraszać, ale nie onieśmielać.

Nietuzinkowy design jako wynik dojrzałego projektu

Elektryczny Explorer zwraca uwagę nieszablonowym, ale zarazem minimalistycznym i powściągliwym wzornictwem. Chciałoby się powiedzieć, że w jego przypadku nic nie musi wizualnie krzyczeć, aby zostać zauważone i docenione. Design ukierunkowany jest na aerodynamikę i łączy w sobie elementy, które równocześnie pełnią rolę stylistyczną i inżynieryjną, na przykład deflektory powietrza w przednim zderzaku. W nadwoziu wyróżnia się charakterystyczny dla Explorera słupek C z oryginalną grafiką, który został przedefiniowany pod kątem aerodynamiki. Architekturę projektu trafnie podkreśla opracowany specjalnie da tego modelu kolor lakieru Arctic Blue.

Masywny typowo fordowski przód z tarczą, na której widnieje nowy owal Forda, ma klarowną mocną w wyrazie stylistykę. Front jest gładki i prosty, pozbawiony ozdobników, a jednocześnie spójny z tyłem, między innymi pod kątem projektu sygnatury świetlnej. Zauważalna jednorodność tworzy wrażenie uporządkowania i imponuje, nie robi tego jednak w krzykliwy narzucający się sposób. To jeden z niekwestionowanych atutów Explorera, który dla wielu odbiorców jest absolutnie nie do przecenienia – to auto po prostu ma klasę. Futurystyczne nadwozie samochodu zostało docenione przez jury Red DOT Design Award. To prestiżowego wyróżnienie za wybitne projekty, które odznaczają się wyjątkowym designem, estetyką, zastosowaniem inteligentnych technologii i funkcjonalności czy szczególną innowacyjnością. Red DOT jest jedną z najbardziej poważanych na świecie nagród w zakresie oceny wzornictwa przemysłowego.

Przyjazna spokojna przestrzeń cyfrowa, która otula użytkownika

Głównymi wyznacznikami wnętrza elektrycznego Forda Explorera jest wszechstronność i elastyczność, która z założenia ma sprostać dużemu zróżnicowaniu zwyczajów kierowców i ich funkcjonowania w aucie. Wsiadając do środka, od razu daje się też odczuć dużą przestronność i poczucie luksusu. Podobnie jak bryła nadwozia klimat kabiny jest minimalistyczny i bardzo uporządkowany. Obszyte skórą ekologiczną Sensico fotele z mocno wyprofilowanym zintegrowanym zagłówkiem, dziesięć rodzajów nastrojowego oświetlenia wnętrza, 10-głośnikowy starannie dostrojony system audio B&O z trójwymiarowym soundbarem o mocy 480 watów i personalizowane tryby dźwięku – wszystko to tworzy klimat spod szyldu premium, jednocześnie dając poczucie przyjemnej przytulności. Deska rozdzielcza płynnie łączy się z panelami drzwi, tworząc efekt „wrap-around”.

W Explorerze zastosowano szereg inteligentnych rozwiązań, które umożliwiają elastyczne dostosowanie udogodnień do indywidualnych potrzeb. Doskonale wkomponowany wielkoformatowy 15-calowy ekran Ford Sync Move jest ruchomy, a jego położenie można płynnie regulować w zależności od kąta padania światła, sytuacji i własnych preferencji. Ergonomiczny ekran ukrywa pod sobą schowek, który pełni rolę prywatnej szafki na klucze, portfel i inne wartościowe przedmioty. Dla dodatkowego bezpieczeństwa w najniższej pozycji ekran blokuje się przy opuszczaniu pojazdu, sprawiając, że przechowywane przedmioty są w pełni bezpieczne.

Pomiędzy fotelami z przodu ulokowano obszerną 17-litrową konsolę, która mieści bez problemu nawet 15-calowy laptop w futerale i dwie lub trzy pełnowymiarowe butelki z wodą mineralną. Konsola ma modułową konstrukcję. Dzięki wyjmowanym wkładkom można dostosować ją do własnych potrzeb. Explorer wyposażony jest w bezprzewodową ładowarkę do smartfonów i obsługuje bezprzewodowo Apple Car Paly i Android Auto.

Mocne układy napędowe i zasięg, który daje wolność

Explorer może być skonfigurowany w wersji z napędem na tylne koła lub wszystkie koła. W pierwszym wariancie ma baterię o pojemności 77 kWh, a układ napędowy generuje moc 286 KM i maksymalny moment obrotowy 545 Nm. Dwusilnikowy Explorer AWD ma moc 340 KM i do 100 km/h przyspiesza zaledwie w 5,3 sekundy, Co więcej, może holować przyczepę o masie do 1200 kg. Obie wersje wykorzystują akumulator niklowo-manganowo-kobaltowy (NMC). Charakterystykę prowadzenia można dopasować do scenariusza i stylu jazdy poprzez wybór jednego z dostępnych trybów jazdy. Praca inżynierów nad właściwościami aerodynamicznymi pojazdu zaowocowała znakomitymi wynikami w zakresie zasięgu. Zależnie od wybranej wersji wynosi on odpowiednio – 602 i 566 km. Dzięki temu zwrotny SUV, który świetnie radzi sobie w mieście, jest idealny również na długie trasy. Co więcej, własny system nawigacji prezentuje w wygodnej formie sugestie przystanków w punktach ładowania. Ładowanie od 10 do 80% trwa jedyne 10 minut! Wkrótce do gamy dołączy trzecia wersja elektrycznego Explorera z silnikiem o mocy 170 KM, akumulatorem 52 kWh i napędem na tylne koła.

Zawsze bezpiecznie do celu – niezależnie od okoliczności

Elektryczny Ford Explorer otrzymał maksymalną pięciogwiazdkową ocenę w prestiżowych testach bezpieczeństwa przeprowadzonych przez niezależną organizację Euro NCAP (European New Car Assessment Programme). Zaawansowane systemy wspomagające prowadzenie wykorzystują dwanaście czujników ultradźwiękowych, trzy czujniki radowe i pięć kamer. Kierowcę wspiera między innymi asystent zmiany pasa ruchu, asystent parkowania z funkcją hamowania podczas manewrowania i system bezpiecznego opuszczania samochodu. Auto jest wyposażone w inteligentny tempomat adaptacyjny i reflektory LED z matrycą adaptacyjną. Explorer od podstaw zaprojektowany jest pod kątem bezpieczeństwa, ale też praktyczności. Bezdotykowa obsługa klapy bagażnika ułatwia wygodne pakowanie i wypakowywanie bagażu. Auto ma też opcję zdalnego uruchomienia nagrzewania lub schłodzenia kabiny przed drogą.

Wdrożenie idei zrównoważonego rozwoju – kamień milowy w historii Forda

W 2016 roku Ford został sygnatariuszem deklaracji Organizacji Narodów Zjednoczonych w zakresie zrównoważonego rozwoju. Minimalizacja negatywnego wpływu na środowisko to jeden z elementów globalnej strategii przedsiębiorstwa. Elektryczny Explorer bardzo trafnie się w nią wpisuje. Jest produkowany w pierwszym neutralnym w zakresie emisji dwutlenku węgla zakładzie w Kolonii, gdzie powstają auta elektryczne. Marka zakłada do 2035 roku we wszystkich europejskich obiektach działalności logistycznej i u bezpośrednich dostawców osiągnąć całkowitą neutralność pod kątem emisji CO2. Jako pojazd elektryczny Explorer jest ponadto w pełni bezemisyjny.

Materiał promocyjny marki FORD.