Materiał promocyjny
Nowy Mercedes-Benz Klasy E - porównujemy układy napędowe. Aż trzy wersje plug-in
Przyszłość motoryzacji maluje się w elektrycznych barwach, a ponieważ nowy Mercedes-Benz Klasy E to samochód wybiegający w przyszłość, oferuje aż trzy różne odmiany napędu typu plug-in. Także w połączeniu z silnikiem Diesla.
Mercedes-Benz Klasy E to model, doskonale znany wielbicielom marki. Obecnie na rynku debiutuje szósta generacja tego auta, warto na nią zwrócić uwagę bo to mariaż techniki i nowoczesności.
Dlaczego nowy Mercedes-Benz Klasy E nie występuje w wersji całkowicie elektrycznej? Odpowiedź jest prosta i jest nią Mercedes-Benz EQE. Zainteresowanych jazdą wyłącznie na prądzie odsyłamy do tego modelu. Klasa E wciąż oferuje klasyczne układy napędowe, w tym cenione przez wielu kierowców silniki wysokoprężne. Producent idzie jednak z duchem czasu oraz ekologii i do oferty dołącza także zelektryfikowane napędy z możliwością ładowania z gniazdka. Jeśli jednak planujecie odłożyć w czasie zakup nowej Klasy E z silnikiem spalinowym, to warto wiedzieć, że to najprawdopodobniej ostatnia generacja z takim napędem.
Hybrydy typu plug-in to nie tylko odpowiedź na wymagania ekologiczne, ale to także odpowiedź na wymagania klientów, którzy poszukują samochodów, łączących znakomite osiągi z racjonalnymi kosztami przejechania kilometra. W przypadku Klasy E możliwość jazdy wyłącznie w trybie elektrycznym ma jeszcze jedno istotne znaczenie. To duży komfort akustyczny dla osób podróżujących na pokładzie. Wszystkie odmiany hybryd typu plug-in oferują zasięg przekraczający 100 kilometrów, a silnik elektryczny o dużej mocy pozwala bezproblemowo poruszać się bez angażowania spalinowych jednostek. Moc systemowa tych układów napędowych wynosi od 313 do 381 KM. Napęd może być przekazywany na tylną oś lub na wszystkie cztery koła.
Sprawdziliśmy dogłębnie wszystkie możliwe wersje napędowe w nowej Klasie E i zebraliśmy najważniejsze dane. Która odmiana jest najlepsza? Na to musicie odpowiedzieć sami, zgodnie z preferencjami i potrzebami. Najważniejsze, że wybór jest duży. Zobaczcie zestawienie danych wszystkich układów napędowych.
Mercedes-Benz E 200 Sedan
Zacznijmy od podstawowej i najtańszej wersji. Pod maską znajdziemy tutaj 2-litrowy motor zasilany benzyną o mocy 204 KM wspierany przez prądnico-rozrusznik o mocy 23 KM (miękka hybryda). Napęd przekazywany jest tutaj na tylne koła za pośrednictwem 9-stopniowej automatycznej skrzyni biegów 9G-Tronic.
Moc: 204 KM + 23 KM
Moment obrotowy: 320 Nm
Prędkość maksymalna: 240 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h: 7,5 sekundy
Średnie zużycie paliwa (WLTP): 6,4 l/100 km
Cena: 269 900 zł
Mercedes-Benz E 200 4MATIC Sedan
W tej wersji drzemie ten sam silnik, jednak moc przekazywana może być na wszystkie cztery koła z przewagą tylnego napędu. Dodatkowa napędzana oś w niewielkim stopniu wpływa na parametry oraz na cenę.
Moc: 204 KM + 23 KM
Moment obrotowy: 320 Nm
Prędkość maksymalna: 236 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h: 7,6 sekundy
Średnie zużycie paliwa (WLTP): 6,9 l/100 km
Cena: 283 200 zł
Mercedes-Benz E 450 4MATIC Sedan
To kolejny układ napędowy oparty o benzynowy silnik w gamie. Tutaj pojemność jednostki wynosi 3 litry, co przekłada się na znacznie większy moment obrotowy oraz wyższą moc. Warto zwrócić uwagę na skuteczność tego napędu przejawiającą się znakomitym czasem rozpędzania do 100 km/h. W tym segmencie aut, to znakomity wynik. Duży zapas mocy pod prawą stopą to zawsze przywilej i komfort. W gamie układów napędowych nowej Klasy E to najmocniejsza odmiana. To się zmieni, kiedy producent zdecyduje się na wypuszczenie na rynek wersji AMG.
Moc: 381 KM + 23 KM
Moment obrotowy: 500 Nm
Prędkość maksymalna: 250 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,5 sekundy
Średnie zużycie paliwa (WLTP): 7,6 l/100 km
Cena: 389 900 zł
Mercedes-Benz E 220 d Sedan
Silnik zasilany olejem napędowym to wciąż rozsądna opcja, która łączy dynamikę i oszczędność. Kierowcy cenią sobie ten rodzaj napędu przede wszystkim za elastyczność i wysoki moment obrotowy, oraz oczywiście niski wynik zużycia paliwa. W tej wersji napęd przekazywany jest na tylne koła.
Moc: 197 KM + 23 KM
Moment obrotowy: 440 Nm
Prędkość maksymalna: 238 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h: 7,6 sekundy
Średnie zużycie paliwa (WLTP): 4,8 l/100 km
Cena: 285 900 zł
Mercedes-Benz E 220 d 4MATIC Sedan
Napęd na cztery koła, elastyczność i dynamika oraz niewielki apetyt na paliwo to coś, co znajduje uznanie wśród kierowców. W konfiguratorze ta odmiana oznaczona jest jako najczęstszy wybór. Jak prezentują się parametry?
Moc: 197 KM + 23 KM
Moment obrotowy: 440 Nm
Prędkość maksymalna: 234 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h: 7,8 sekundy
Średnie zużycie paliwa (WLTP): 4,9 l/100 km
Cena: 299 200 zł
Mercedes-Benz E 450 d 4MATIC Sedan
To opcja dla najbardziej wymagających kierowców. 3-litrowy silnik Diesla dostarcza ogromny zapas momentu obrotowego przekazywanego na obie osie. Parametry przedstawiają się imponująco.
Moc: 367 KM + 23 KM
Moment obrotowy: 750 Nm
Prędkość maksymalna: 250 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,8 sekundy
Średnie zużycie paliwa (WLTP): 5,9 l/100 km
Cena: 399 100 zł
Wisienka na torcie, czyli hybrydy typu plug-in
Mercedes-Benz udowodnił już w przeszłości, że układy napędowe typu plug-in wychodzące z ich fabryk są niezwykle efektywne. Pod względem parametrów należą do ścisłej czołówki, oferując znakomite zasięgi podczas jazdy wyłącznie na prądzie. To zasługa dużych akumulatorów oraz efektywności i odpowiedniego zarządzania energią. Ponadto sam elektryczny napęd świetnie daje sobie radę z rozpędzaniem auta i jazdą nawet do prędkości autostradowych. Warto podkreślić, że tutaj także występuje 9-stopniowa automatyczna przekładnia.
Mercedes-Benz E 300 e Sedan
To pierwsza hybryda typu plug-in na liście. Jej atutem jest największa oszczędność. Odpowiednio często ładowanie akumulatora może przełożyć się na naprawdę niskie koszty przejechania kilometra.
Moc: 204 KM + 129 KM (moc systemowa: 313 KM)
Moment obrotowy: 550 Nm
Prędkość maksymalna: 236 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h: 6,4 sekundy
Średnie zużycie paliwa (WLTP): 0,5 l/100 km
Średnie zużycie energii (WLTP): 18,5 kWh
Zasięg elektryczny: do 117 km
Cena: 315 900 zł
Mercedes-Benz E 300 e 4MATIC Sedan
Moc: 204 KM + 129 KM (moc systemowa: 313 KM)
Moment obrotowy: 550 Nm
Prędkość maksymalna: 234 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h: 6,5 sekundy
Średnie zużycie paliwa (WLTP): 0,6 l/100 km
Średnie zużycie energii (WLTP): 19,2 kWh
Zasięg elektryczny: do 110 km
Cena: 329 200 zł
Mercedes-Benz E 300 d e Sedan
Mercedes-Benz jako jedna z nielicznych marek motoryzacyjnych oferuje samochody hybrydowe typu plug-in z wysokoprężnymi silnikami. Taka konfiguracja brzmi jak samochód doskonały do miasta oraz do długich tras. W obu tych przypadkach będzie oferował dużą oszczędność.
Moc: 197 KM + 129 KM (moc systemowa: 313 KM)
Moment obrotowy: 700 Nm
Prędkość maksymalna: 235 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h: 6,4 sekundy
Średnie zużycie paliwa (WLTP): 0,5 l/100 km
Średnie zużycie energii (WLTP): 19,8 kWh
Zasięg elektryczny: do 107 km
Cena: 325 200 zł
Mercedes-Benz E 300 d e 4MATIC Sedan
Moc: 197 KM + 129 KM (moc systemowa: 313 KM)
Moment obrotowy: 700 Nm
Prędkość maksymalna: 233 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h: 6,6 sekundy
Średnie zużycie paliwa (WLTP): 0,5 l/100 km
Średnie zużycie energii (WLTP): 21,5 kWh
Zasięg elektryczny: do 103 km
Cena: 338 500 zł
Mercedes-Benz E 400 e 4MATIC Sedan
Moc: 252 KM + 129 KM (moc systemowa: 381 KM)
Moment obrotowy: 650 Nm
Prędkość maksymalna: 250 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h: 5,3 sekundy
Średnie zużycie paliwa (WLTP): 0,6 l/100 km
Średnie zużycie energii (WLTP): 19,3 kWh
Zasięg elektryczny: do 110 km
Cena: 365 300 zł