tadeusz marek

Więcej o:

tadeusz marek

  • Aston Martin za milion dolarów

    , Tadeusza Marka. Marcin Sobolewski Jesteśmy też na Facebooku i Blipie Galeria najdroższego - model One-77 - ZOBACZ TUTAJ Bentley Imperator - większy Brytyjczyk - WIDEO Samochody: Aston Martin - ogłoszenia

  • Poczuj się jak Bond. James Bond. Aston Martin agenta 007 trafi na aukcję

    sceny zjazdu po leśnym stoku. Zamontowano wówczas narty oraz zdemontowano silnik (mało kto pamięta, że za konstrukcję silnika odpowiadał polski inżynier Tadeusz Marek) i skrzynię biegów. I taką sztukę bez silnika i skrzyni sprzedano w 1995 r. angielskiemu kolekcjonerowi. Zanim auto trafiło do domu

  • Idealnie dobrana para?

    Bentleya Bentayga - ale to ze względu na zaawansowany wiek obojga. Trzeba im wybaczyć i docenić klasę. Zawsze chętnie wszędzie szukamy polskich śladów i tu wspomnieć musimy o kunszcie tudzież osobowości inżyniera Tadeusza Marka, bo to dzięki jego silnikowi dwa auta, które stoją przede mną, mają

  • Aston Martin V12 Vantage. Nie dla Jamesa Bonda. A może jednak?

    ma przejąć nowy Aston Martin V12 Vantage. Wprawdzie najbardziej klasyczne silniki w historii brytyjskiej marki miały po sześć cylindrów w rzędzie albo osiem w układzie widlastym (najsłynniejsze zostały zaprojektowane przez polskiego inżyniera, Tadeusza Marka), ale od 1999 roku ukoronowaniem oferty

  • Magia Grupy B. Po 35 latach Ford RS200 wciąż kryje wiele niespodzianek

    konstruktorów. Najpierw genialnego Gordona Murraya, ale nie miał czasu - było za dużo roboty w Brabhamie. Z pozostałych wybrano Mike'a Loasby'ego, głównego inżyniera Astona Martina i następcę Tadeusza Marka, Nigela Strouda - wielkiego konstruktora aut wyczynowych, w tym dla Mazdy, Lotusa itd. - oraz Tony'ego

  • Najlepsze auta sportowe lat 80. | Cz. II

    ruch 5,4-litrowy silnik V8 o mocy 430 koni, opracowany przez polskiego inżyniera Tadeusza Marka. Mimo lekkiej nadwagi (1590 kg) brytyjskie coupe przyspieszało od zera do setki w czasie 4,9 s i rozpędzało się do magicznej prędkości 300 km/h. Model bazował na "zwykłym" modelu V8, jednak za aluminiowe

Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.