spaliny

Więcej o:

spaliny

  • Co oznaczają różne kolory spalin?

    Gazy wydechowe składają się z tlenków węgla, azotu i siarki, a także aldehydów, ozonu i węglowodorów. Dopuszczalną ilość poszczególnych związków określa norma emisji spalin Euro. Nowoczesne samochody, są jak filtry na kominach elektrowni węglowych. Do atmosfery przepuszczają śladowe ilości

  • Walka ze smogiem. Policja będzie sprawdzać spaliny

    na zakup specjalistycznych urządzeń do pomiaru zanieczyszczeń powietrza. Za część tej kwoty zostaną zakupione dymomierze. Urządzenia będą wykorzystywane przez policjantów podczas kontroli drogowej. Jednak pozwolą zbadać tylko przejrzystość spalin, czyli zawartość sadzy. Podczas kontroli nie będzie można

  • Dieselgate | Fiat i Chrysler nie oszukują ze spalinami

    ? Od przyszłego roku w większej ilości modeli z silnikami Diesla koncernu Fiat Chrysler pojawią się katalizatory SCR, które pozwalają na skuteczniejsze oczyszczanie spalin niż dotychczasowe rozwiązania. Jest to odpowiedź na reakcję koncernu VW, który skrytykowany za aferę z emisją spalin przez rządową

  • Spaliny Diesli i GDI odpowiadają za raka płuc

    Instalacja gazowa | Plusy i minusy Nieoczyszczone spaliny wytwarzane przez silniki wysokoprężne zawierają szkodliwe dla zdrowia, rakotwórcze cząsteczki. To w sumie żadna nowość. Producenci samochodów poradzili sobie z tym stosując m.in. filtry cząstek stałych. Ale po drogach jeździ jeszcze sporo

  • Porsche znów pod lupą KBA. Wraca temat emisji spalin

    Przypomnijmy, że poprzednie śledztwo Kraftfahrt-Bundesamt zakończyło się nałożeniem na Porsche kary w wysokości 535 milionów euro. Dotyczyło fałszowania emisji spalin silników wysokoprężnych w czasie pomiarów testowych. Silniki Diesla są stosowanych w modelach SUV tej marki. O nowym problemie

  • Czarne, białe, brunatne, niebieskie... Co oznaczają kolory spalin?

    Czasy, w których tumany czarnego dymu wydobywające się z rury wydechowej starego diesla podczas przyspieszania były czymś normalnym, już dawno odeszły w zapomnienie. Dziś spaliny aut powinny być bezbarwne. Tyle przynajmniej mówi teoria zakładająca, że zarówno silnik, jak i układ wydechowy w aucie

  • Unia nakazuje: spalin ma być mniej. Diesle będą droższe!

    Spadła emisja CO2 - na papierze Normy emisji spalin Euro pojawiły się w latach 90. ubiegłego wieku. Wprowadzono je w celu ograniczenia ilości tlenków azotu (NOx), węglowodorów (HC), tlenków węgla (CO) i cząstek stałych (PM) trafiających do atmosfery. O ile w przypadku silników benzynowych poziom

Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.