samochody pancerne

Więcej o:

samochody pancerne

  • Polskie Chevrolety przed II wojną światową i w Powstaniu Warszawskim

    Powstaniu Warszawskim Ciężarówki Chevroleta okazały się tak mocne, że na bazie jednej z nich w czasie Powstania Warszawskiego żołnierze zbudowali chyba najsłynniejszy polski samochód pancerny ?Kubuś". Elektrownia przekazała powstańcom Chevroleta 155, którego przedsiębiorstwo kupiło tuż przed wojną. 10

  • Syryjscy rebelianci skonstruowali własnymi siłami czołg

    kierowcę. W tym momencie skojarzenie z powstańczym Kubusiem, samochodem pancernym z okresu powstania warszawskiego, samo się nasuwa. Powstańcy również starali się zrównoważyć przewagę przeciwnika konstruując własnymi siłami broń. Źródło: Wired

  • Dzień Niepodległości i mnóstwo atrakcji

    wojskowego urządza też Muzeum Wojska Polskiego: godz. 13-20 - prezentacja sprzętu wojskowego (m.in. samochód Pancerny Ford, czołg Sherman, czołg Stuart M5, samochód ZIŁ 150 z reflektorem przeciwlotniczym, czołg TK-S; czołg TK, ciągnik artyleryjski C2P, czołg Renault FT-17); Więcej informacji na temat

  • Rolls-Royce jak czołg

    sam dachy waży tyle, co kompaktowy samochód. Ogromna masa wymaga przekalibrowania pokładowych systemów bezpieczeństwa, wzmocnienia zawieszenia i hamulców. Najwięcej firm przerabiających limuzyny na samochody pancerne ma siedzibę w Niemczech i USA. Światowy rynek takich pojazdów to kilka tysięcy sztuk

  • Opancerzone BMW w akcji | Wideo

    sam dach waży tyle, co kompaktowy samochód. Ogromna masa wymaga przekalibrowania pokładowych systemów bezpieczeństwa, wzmocnienia zawieszenia i hamulców. Najwięcej firm przerabiających limuzyny na samochody pancerne ma siedzibę w Niemczech i USA. Światowy rynek takich pojazdów to kilka tysięcy sztuk

  • Agromobil, Trekka i inne. Wszystko czego nie wiecie o terenowych Skodach

    . Najpierw powstała tzw. awaryjna wersja wojskowa Skody 1101 P, nazwana potem 965, zaopatrzona w silnik o pojemności 1,2 litra i napęd 4x4. Powstały także trzy prototypy samochodu pancernego Skoda 971, w fabryce znanego jako Jarmila, a potem kilka prototypów amfibii Skoda 972, wyposażonej w pompę, zdolną

  • Historia kołem się toczy | Dunlop cz. 1 | Od smoczka do bariery dźwięku

    automatycznej montowano w brytyjskich samochodach pancernych Daimler Mk.I. Opony Dunlop instalowano także w wielu innych pojazdach wojskowych i samolotach. Niedobór kauczuku na ogumienie dla armii spowodował, że Brytyjczycy zorganizowali zbiórkę piłek golfowych, przekazując je firmie Dunlop. W 1940 roku

Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.